captcha

Jūsų klausimas priimtas

JAV prasideda išpardavimų panika

Penktadienį JAV užklups kasmetinė panika. Po Padėkos dienos amerikiečiai trauks į parduotuves, kad pasinaudotų „juodojo penktadienio“ (angl. Black Friday) pasiūlymais. Vis aktyviau internetinėse parduotuvėse apsiperkantys lietuviai su viltimi dairosi į pirkinius, kuriuos penktadienį galėtų parsisiųsti iš JAV.
AFP/Scanpix nuotr.
AFP/Scanpix nuotr.

Penktadienį JAV užklups kasmetinė panika. Po Padėkos dienos amerikiečiai trauks į parduotuves, kad pasinaudotų „juodojo penktadienio“ (angl. Black Friday) pasiūlymais. Vis aktyviau internetinėse parduotuvėse apsiperkantys lietuviai su viltimi dairosi į pirkinius, kuriuos penktadienį galėtų parsisiųsti iš JAV.

CNN duomenimis, pernai per keturių dienų periodą (nuo ketvirtadienio iki sekmadienio) JAV internetinėse parduotuvėse apsilankė beveik 140 mln. pirkėjų. Per išpardavimo dienas vidutiniškai pirkėjas išleido 423 JAV dolerius (1074 Lt), 2011 m. – 398 dolerius (1010 Lt). Iš viso JAV prekyba per keturių dienų periodą surinko 59,1 mlrd. dolerių (150 mlrd. Lt) – 13 proc. augimas nei metai prieš.

Pastebima tendencija, kad prekybininkai, norėdami kuo daugiau užsidirbti, išpardavimus skelbia vis anksčiau. Internetinės parduotuvės taip pat siūlo įsigyti prekių su didelėmis nuolaidomis ne tik „juodąjį penktadienį“ ir po jo einantį savaitgalį, bet ir anksčiau.

Pavyzdžiui, šiais metai specialias nuolaidas prekėms internetinė parduotuvė Amazon.com skelbia jau nuo praėjusios sekmadienio. Internetinis prekybininkas naujus pasiūlymus pateikia kas 10 minučių.

Prekių, kurių nuolaida siekia net iki 50 proc., jau prieš oficialų išpardavimo penktadienį siūlo ir vienas didžiausių JAV prekybos centrų „Walmart“.

Žaislais prekiaujanti „ToysRUs“ jau nuo savaitės pradžios skaičiuoja likusias dienas iki „juodojo penktadienio“, o perkantiems internetu žada papildomą 15 dolerių nuolaidą.

Specialūs pasiūlymai jau paruošti ir kompiuterius ar kitą techniką norintiems įsigyti pirkėjams amerikietiškuose „Dell“, „Samsung“ ir kitų įmonių internetiniuose puslapiuose.

Internetu pirkti per „juodąjį penktadienį“ viliojama didesnėmis nuolaidomis perkant internetu, o ne fizinėje parduotuvėje. Pavyzdžiui, drabužių parduotuvė „Macy`s“ žada internete parduodamiems drabužiams taikyti 10-15 proc. didesnę nuolaidą nei perkant parduotuvėje.

Lietuviams pagalbos reikia vis mažiau

JAV „juodojo penktadienio“ pasiūlymais norintieji pasinaudoti lietuviai kartais susiduria su problema. Neretai, norint internetu nusipirkti prekę, reikia nurodyti adresą JAV, kuriuo prekė būtų galima pristatyti. Tuomet ieškoma tarpininkų, kurie padėtų parsisiųsti prekę į Lietuvą.

DELFI kalbintas, siuntinius parsiunčiančios iš JAV įmonės atstovas Kęstutis teigė, kad JAV verslai tampa vis draugiškesni užsienio rinkoms ir lietuviams tampa vis mažiau aktualios tarpininkų paslaugos.

Kaip pasakojo Kęstutis, jo įmonė daugiau orientuojasi į didmeninę prekybą, todėl individualių klientų aptarnauti beveik netenka. Šiemet taip pat nesulaukiama užklausų dėl didžiojo išpardavimo. Pasak jo, dabar gyventojai suteikiamomis nuolaidomis pasinaudoja patys, nes vis daugiau internetinių parduotuvių siunčia prekes ir į Lietuvą.

Nelaukia penktadienio

Vilnietė Daiva pasakojo, kad „juodojo penktadienio“ nuolaidomis JAV bando pasinaudoti kiekvienais metais, tačiau praėjusieji metai nebuvo sėkmingi.

„Laukiau laukiau penktadienio, o kai atėjo nieko neberadau. Labiau pasisekė tiems, kad pradėjo pirktis savaitė ar dar anksčiau prieš, – pasakojo pašnekovė. – Pastebėjau, kad penktadienį kai kuriais atvejais nuolaidos buvo net mažesnės nei prieš jį paskelbtų pasiūlymų atveju“.

Pasak Daivos, daugiausia dėmesio per didįjį išpardavimą ji teikia drabužiams ir avalynei. Sėkminga ji laiko prekę, kurią pavyksta įsigyti su 50 proc. nuolaida, tačiau kartais gali būti nustebintas ir 70 proc. siekiančiomis nuolaidomis.

Kaip teigė pašnekovė, JAV per išpardavimą nusipirkę prekes lietuviai dažniausiai juos siunčiasi per tarpininkus, nes dėl muitų, mokesčių nukainota ir į Lietuvą atkeliavusi prekė gali netekti savo privalumo.

Internetiniai pardavimai dar šlubuoja

Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vadovas Laurynas Vilimas didžiulės konkurencijos Lietuvos prekybininkams „juodojo penktadienio“ metu nemato.

„Tiek čia, tiek kitur išpardavimo tradicija yra suprantama, kaip ėjimo į parduotuvę tradicija. Tai šeimoms tampa pramoga, medžiojant nuolaidas. Tai dar vienas būdas išeiti iš namų“, – kalbėjo jis.

Be to, L. Vilimas pastebėjo, kad internetinė prekyba vis dar daug atsilieka nuo tradicinės prekybos būdo. Pasak jo, pasaulyje vidutiniškai interneto prekyba sudaro iki 5 proc. visos mažmeninės prekybos apyvartos. Tuo metu Lietuvoje ji gali siekti iki 2 proc.

„Žinoma, ši sritis dėl technologijų vystosi. Jei žiūrėti į augimo spartą, tai internetinės prekybos apimtys auga greičiau nei tradicinės, bet nemanau, kad internetinė prekyba kada nors išstums tradicinę“, – komentavo jis.

Vis dėlto prekybininkų atstovas pabrėžė, kad kiekvienas prekyba užsiimantis ir ateitį planuojantis verslas privalo investuoti ir galvoti, kaip sujungti tradicinę ir internetinę prekybą.

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...