captcha

Jūsų klausimas priimtas

Žengtas pirmasis žingsnis bendros ES ir Ukrainos aviacijos erdvės link

Europos Sąjunga (ES) ir Ukraina šalina egzistuojančius apribojimus tarp ES šalių ir Ukrainos aviacijoje. Vilniuje, kur į Rytų parterystės susitikimą renkasi lyderiai, parafuotas ES ir Ukrainos bendros aviacijos erdvės susitarimas.
A. Ufarto (BFL) nuotr.
A. Ufarto (BFL) nuotr.

Europos Sąjunga (ES) ir Ukraina šalina egzistuojančius apribojimus tarp ES šalių ir Ukrainos aviacijoje. Vilniuje, kur į Rytų parterystės susitikimą renkasi lyderiai, parafuotas ES ir Ukrainos bendros aviacijos erdvės susitarimas.

Susitarimą ketvirtadienį parafavo Europos Komisijos (EK) Transporto direktorato skyriaus vadovas Philippe`as Burghelle-Vernet ir Ukrainos valstybinės aviacijos administracijos vadovas Anatolijus Kolisnykas.

F.  Burghelle-Vernet pasidžiaugė bendros ES ir Ukrainos aviacijos erdvės sutarties parafavimu labai svarbioje industrijos srityje.

„ES turi ambicijų sukurti bendrą aviacijos erdvę visoje likusioje Rytų Europoje, kad oro bendrovės, avialinijos veiktų tais pačiais standartais“, – per spaudos konferenciją Užsienio reikalų ministerijoje po susitarimo parafavimo sakė EK atstovas. Svečias patikslino kalbąs apie aviacinį saugumą, vadybą, oro eismą ir pan.

Ukrainos valstybinės aviacijos administracijos vadovas A. Kolisnykas irgi džiaugėsi pasirašytu susitarimu.

„Mes ilgai ėjome link šio susitarimo, ir manau, kad pasiekėme sėkmingą rezultatą. Tai didelio masto sprendimas, liečiantis Ukrainos ir ES aviaciją ir leisiantis dirbti toliau ties normatyviniais dokumentais, priimti europietiškus standartus. Dėl to paraleliai bus atvertos rinkos, einama link sertifikavimo reikalavimų standartų. Aišku, viskas tarnaus dėl to, kad mūsų keleiviai galėtų gauti kuo labiau kokybiškas paslaugas, aptarnavimą orlaiviuose, mažins aviacijos pervežimo tarifus, o svarbiausia gausime bendrą aviacinę erdvę“, – kalbėjo A. Kolisnykas.

Šis sutarties parafavimas, pasak Ukrainos atstovo, tik pirmasis etapas. Antras etapas bus tik tuomet, kai Ukraina perims europietiškus lėktuvų, aviacinio saugumo, personalo parengimo, keleivių patogumo standartus. Prognozuojama, kad realiai apribojimai išnyktų ne anksčiau kaip 2015 m. kovą.

Vienas iš pagrindinių aspektų dėl ES ir Ukrainos bendros aviacijos erdvės susitarimo yra egzistuojančių apribojimų tarp ES šalių ir Ukrainos pašalinimas.

Tikimasi, kad tai leis vos ne perpus sumažinti tarptautinių skrydžių tarifus, taip pat vidaus skrydžių išlaidas. Susitarime numatyti Europos oro saugumo standartai, klientų aptarnavimo kokybės gerinimas, skrydžių ir maršrutų Ukrainoje skaičiaus didinimas.

Ekspertų teigimu, šis susitarimas leis ne tik ukrainiečiams patogiau ir pigiau vykti į Europą, bet ir paskatins turistų srautus į Ukrainą.

Skaičiuojama, kad Europos aviacijos sektoriuje sukurta 5,1 mln. darbo vietų, o indėlis į Europos BVP yra 365 mlrd. eurų, t. y. 2,4 proc. Šis sektorius labai svarbus ekonomikos augimui, užimtumui, turizmui, tiesioginiams žmonių ryšiams, taip pat regioninei ir socialinei Sąjungos sanglaudai.

Susisiekimo galimybės – svarbi konkurencingumo sąlyga. Europos aviacijos sektorius tebėra vienas iš pirmaujančių pasaulyje: orlaivių gamintojų, oro susisiekimo bendrovių, pagrindinių oro uostų pozicijos pasaulinės aviacijos sektoriuje labai stiprios, o oro eismo valdymo moksliniai tyrimai ir technologijos (įskaitant SESAR programą) taip pat vieni pažangiausių pasaulyje. Prognozuojama, kad iki 2030 m. pasaulinis oro susisiekimo sektorius kasmet augs maždaug 5 proc.

Kad ES aviacijos sektoriui būtų sudarytos geresnės sąlygos pasinaudoti verslo galimybėmis naujose rinkose, EK buvo pasiūliusi ir iki 2015 m. sudaryti aviacijos susitarimus su kaimyninėmis šalimis, tokiomis kaip Ukraina, Azerbaidžanas, Tunisas, Turkija ir Egiptas, JAV, Brazilija.

Apskaičiuota, kad visų šių susitarimų kasmet teikiama bendra ekonominė nauda - 12 mlrd. eurų per metus. Daugiau nei 70 proc. tokios naudos turėtų būti gauta sumažėjus kainoms: patekimas į ES ir minėtų šalių partnerių rinkas šiandien ribojamas pagal dvišalius atskirų ES valstybių narių ir šalių partnerių susitarimus, todėl pašalinus tuos apribojimus padidėtų konkurencija ir sumažėtų kainos.

Tradiciškai dėl aviacijos susitarimų deramasi tik dvišaliu pagrindu, t. y. tarp dviejų valstybių; be to, paprastai tokiuose susitarimuose numatoma daug apribojimų: juose labai griežtai reguliuojama ir ribojama, į kokius abiejų šalių miestus, kaip dažnai ir kiek tiksliai oro susisiekimo bendrovių gali vykdyti skrydžius.

ES aviacijos susitarimais su kaimyninėmis šalimis, taip pat su kitomis svarbiomis šalimis partnerėmis siekiama visiškai atverti (nedelsiant arba palaipsniui) rinką tarp šalies partnerės ir visos ES.

Šaltinis www.elta.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Tema: ES Rytų partnerystės viršūnių susitikimas

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...