captcha

Jūsų klausimas priimtas

„Rail Baltica“ įmonė iki metų pabaigos gali būti neįkurta

Vilnius, lapkričio 19 d. (BNS). Bendra Baltijos valstybių „Rail Baltica“ įmonė iki 2014 metų sausio 1 dienos gali būti neįkurta, nes Estija iš naujo kelia klausimą dėl bendros įmonės steigimo deklaracijos punkto, kuris numato, kad transeuropinės vėžės atšaka sieks ir Vilnių, rašo portalas eversus.lt.
T. Lukšio (BFL) nuotr.
T. Lukšio (BFL) nuotr.

Vilnius, lapkričio 19 d. (BNS). Bendra Baltijos valstybių „Rail Baltica“ įmonė iki 2014 metų sausio 1 dienos gali būti neįkurta, nes Estija iš naujo kelia klausimą dėl bendros įmonės steigimo deklaracijos punkto, kuris numato, kad transeuropinės vėžės atšaka sieks ir Vilnių, rašo portalas eversus.lt.

„Rail Baltica“ darbo grupė dėl bendros įmonės akcininkų sutarties jau posėdžiavo spalio 21–22 ir lapkričio 11–12 dienomis. Iki šių metų pabaigos laiko yra dar vienam posėdžiui, tačiau ir jis, atrodo, nepadės pasiekti bendrovės įsteigimo iki 2014–ųjų pradžios.

„Iš savo profesinės patirties galiu pasakyti, kad įsteigti bendrą įmonę per kelis mėnesius yra neįmanoma, todėl deklaracijoje skelbiama data yra labiau ambicinga nei reali. Manau, kad tai puikiai suprato ir ją pasirašiusios šalys“, – eversus.lt teigė advokatų profesinės bendrijos „Maqs Law Firm“ vadovaujantis partneris Deividas Soloveičikas.

Baltijos valstybės bei Lenkija ir Suomija po sunkių derybų su Estija rugsėjo viduryje pasirašė deklaraciją dėl bendros įmonės kūrimo. Geležinkelis turėtų sujungti Helsinkį, Taliną, Rygą, Vilnių ir Varšuvą, pratęsiant jį iki Berlyno. Preliminariai planuojama, kad Lietuvoje vėžė nuo Kauno bus tiesiama per Panevėžį.

Bendrą projekto įmonę tikimasi įkurti iki kitų metų pradžios, ji bus atsakinga už lėšų iš ES fondų ir kitų šaltinių gavimą, projektavimo ir statybos darbų konkursų skelbimą bei statybos darbų koordinavimą. Lietuva, Latvija ir Estija turėtų valdyti po trečdalį įmonės akcijų, tačiau tikslus kapitalo paskirstymas dar neaiškus.

Žiniasklaida skelbia, kad „Rail Baltica 2“ statybos Lietuvoje – nuo Kauno iki Latvijos sienos – kainuotų apie 1,274 mlrd. eurų (4,4 mlrd. litų). Nuo sienos su Lenkija ir Kauno jos kainuos dar apie 1,3 mlrd. litų – šio ruožo statyba jau vyksta. Svarstoma, kad projektą galėtų finansuoti Šiaurės investicijų bankas.

Bendras „Rail Baltica“ trasos ilgis Lietuvoje – apie 360 kilometrų, Latvijoje – kiek daugiau nei 300 kilometrų, Estijoje – apie 300 kilometrų. 2015 metais Lietuva turėtų turėti apie 120 kilometrų transeuropinės vėžės, nutiestos nuo Lenkijos sienos iki Kauno.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...