captcha

Jūsų klausimas priimtas

Transporto ekspertas: daiktas, kuris tinka viskam, netinkamas niekam

Prasidėjus tamsiajam metų laikui ir keičiantis oro sąlygoms, specialistai pataria, į ką atkreipti dėmesį esant tam tikroms situacijoms.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.

Prasidėjus tamsiajam metų laikui ir keičiantis oro sąlygoms, specialistai pataria, į ką atkreipti dėmesį esant tam tikroms situacijoms.

Vairavimo ekspertai juokaudami pataria, kad esant blogoms oro arba kelio sąlygoms, geriausiai niekur nevažiuoti ir šiltai likti namuose. Tačiau jeigu kelionė yra neišvengiama, anot transporto ekspertų, svarbus ne tik oras, eismo sąlygos, techninė automobilio būklė, bet ir nusiteikimas, susikaupimas.

„Psichologinis nusiteikimas yra reikalingas, nes vairuodamas automobilį itin ilgą laiką vairuotojas tam tikrus veiksmus, susijusius su vairavimu, atlieka negalvodamas, nemąstydamas. [...]

Ypač jeigu iš vakaro buvo sausa danga, o ryte pasnigo, vairuotojas pamiršta, kad reikia iki priekyje važiuojančios transporto priemonės palikti šiek tiek didesnį atstumą“, – sako VGTU Automobilių transporto katedros docentas dr. Robertas Pečeliūnas.

Prasidėjus tamsiajam metų laikotarpiui ir vis artėjant žiemos sezonui, eksperto teigimu, būtina atkreipti dėmesį į bene tris svarbiausius automobilio dalykus: valytuvus, šviesas ir, žinoma, padangas.

„Daugiausiai informacijos – apie 80 proc. – vairuotojas gauna per akis. Tad prieš žiemą būtina pasitikrinti valytuvų šepetėlius – ar jie nesudilę, gerai valo. Tas pats oro kondicionierius – atrodo, žiemą nebereikalingas, tačiau kol variklis dar šaltas ryte išvažiuojant, labai pagelbėja ir pašalina rasojimą nuo automobilių stiklų“, – teigia R. Pečeliūnas.

Automobilio padangos, kaip ir žmogaus batai, tikrai svarbus aspektas, todėl reikėtų rinktis ne universalias, o būtent žiemines padangas, sako ekspertai.

Kaip vieną svarbiausių vairavimo aspektų jie įvardija ir važiavimą į įkalnę ar leidimąsi nuo kalno – tai žiemos metu reikia daryti ypač atsargiai, kad automobilio nenuneštų į šalikelę.

„Universalios padangos – nežinau, pagal ką jos skirstomos, gal pagal protektoriaus raštą. Bet universalus daiktas, kuris tinka viskam, yra netinkamas niekam. Automobilis, kaip ir žmogus, kuris turi du apavus – ir vasarai, ir žiemai“, – tvirtina VGTU Automobilių transporto katedros docentas.

Žieminės dygliuotos ar nedygliuotos padangos – specialistai teigia, kad bendro sutarimo, kas yra saugiau, nėra, tad rinktis kiekvienam tenka atskirai, įvertinus, kur daugiau važinėjate.

„Jeigu užmiestyje – dygliuotos, jeigu mieste – galbūt ir nereikalingi dygliai. Tačiau žiūrint į situaciją mūsų miestų kiemuose, kai žiemą būna daug sniego, neišvalyti kiemai, didelės provėžos, labai sunku iš tų provėžų išvažiuoti su nedygliuotomis padangomis.

Aišku, jeigu sniegas nuo kelio dangos nuvalytas, dygliuotų padangų sukibimas su kelio danga sumažėja. Tačiau nepamirškim, kad esant plikledžiui arba permainingam orui, kai prasideda sniegas, kelininkai nenuvalys tą pačią akimirką. Tai šiuo atveju dygliuotos padangos yra nepamainomas dalykas“, – tvirtina R. Pečeliūnas.

Kaip vieną didžiausių mitų pašnekovas įvardija naują automobilį. Naujas automobilis greičiausiai bus saugesnis, nes jame yra daugiau naujos įrangos, tačiau didelę reikšmę turi ir pats vairuotojas.

Ekspertų nuomone, pats automobilis nedalyvauja eismo įvykyje, nes jį sukelia vairuotojas. Naujas automobilis tik sumažina eismo įvykio pasekmes.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...