captcha

Jūsų klausimas priimtas

Bankrutuojančioje „FlyLAL“ atliktos kratos, įtarimai – 17 asmenų

Generalinės prokuratūros pareigūnai trečiadienio rytą bankrutuojančioje bendrovėje „FlyLAL“ ir su ja susijusiose įmonėse bei pas buvusius akcininkus atliko kratas, kurių metu išimti svarbūs dokumentai.
A. Ufarto (BFL) nuotr.
A. Ufarto (BFL) nuotr.

Generalinės prokuratūros pareigūnai trečiadienio rytą bankrutuojančioje bendrovėje „FlyLAL“ ir su ja susijusiose įmonėse bei pas buvusius akcininkus atliko kratas, kurių metu išimti svarbūs dokumentai.

Be to, atliekamame ikiteisminiame tyrime Lietuvos kriminalinės policijos biuro (LKPB) pareigūnai dėl įvairių nusikalstamų veikų įtarimus pareiškė 17 asmenų. Tarp jų – ir buvusiam bendrovės valdybos pirmininkui Gediminui Žiemeliui.

Tai DELFI patvirtino Generalinės prokuratūros Organizuotų nusikaltimų ir korupcijos tyrimo departamento prokuroras Gintaras Jasaitis.

Žala – daugiau kaip 36 mln. Lt

Neatidėliotinus veiksmus prokurorai nusprendė atlikti siekdami užtikrinti Turto banko, tarptautinio Vilniaus oro uosto ir VĮ Oro navigacija pareikštus ieškinius. Vien oro uostui „flyLAL“ yra skolinga apie 20 mln. Lt.

Dėl nusikaltimu padarytos žalos iš viso bendrovei yra pareikšta ieškinių už daugiau kaip 36 mln. Lt.

Pareigūnai atliko ne tik neatidėliotinas kratas, kurioms leidimą davė Vilniaus miesto apylinkės teismo ikiteisminio tyrimo teisėjas, bet ir pritaikė laikinąsias apsaugos priemones – areštavo dar neparduotą bendrovės turtą.

Kratos buvo atliktos ir G. Žiemelio, ir buvusio aviakompanijos vadovo, dešiniąja G. Žiemelio ranka laikomo Vytauto Kaikario namuose bei darbo vietose.

Areštavo akcininkų turtą

„Atliekamas tyrimas, ieškomi reikšmingi tyrimui dokumentai ir kratų metu yra apribojamos nuosavybės teisės kilnojamam ir nekilnojamam turtui – byloje yra pareikštas didelis civilinis ieškinys“, – sakė G. Jasaitis.

Prokuratūra pranešė, kad tyrimo metu buvo nustatyta, kad aviakompanijos akcininkų veiksmai, susiję su dalies pelningų įmonės vykdytų veikų perkėlimu į naujai sukurtas bendroves, galėjo turėti neigiamos įtakos įmonės finansiniams rezultatams ir jos galimybėms atsiskaityti su kreditoriais.

„Taip pat turimi dokumentai leidžia daryti prielaidas, kad bendrovė „flyLAL – Lituanian Airlines“, kaip skolininkė, neinformuodama kreditorių, sudarė sandorius, galimai pažeidžiančius kreditorių teises, – rašoma prokuratūros pranešime. – Tikėtina, kad skolininkė, būdama nemoki, suteikė pirmenybę kitiems kreditoriams – naujai įsteigtoms AB „flyLAL Group“ įmonėms, tokiu būdu padarydama žalą valstybės įmonėms ir kitiems kreditoriams“.

Buvęs „flyLAL“ vadovas išvyko iš Lietuvos

Buvęs „flyLAL“ generalinis direktorius V. Kaikaris šiuo metu yra išvykęs iš Lietuvos į komandiruotę. „Grįšiu tik šiandien vėlai vakare, dabar nelabai galiu kalbėti“, – DELFI sakė jis.

Paklaustas, ar pareigūnai jam jau įteikė įtarimus baudžiamojoje byloje, V. Kaikaris išsisuko nuo atsakymo. „Tikrai dabar negaliu apie tai kalbėti, dėkui“, – pokalbį baigė jis.

Prokurorai jau ne vienerius metus tiria bylą, susijusią su aviakompanijos bankrotu bei su jos valdyme dalyvavusių asmenų galimai padarytų nusikalstamų  veikų.

Tyrimas dėl galimo sukčiavimo, skolininko nesąžiningumo, nusikalstamo bankroto, piktnaudžiavimo, tarnybos pareigų neatlikimo pasistūmėjo į priekį po Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos (FNTT) atliktos finansinės revizijos.

Ikiteisminį tyrimą dėl bankrutuojančios bendrovės veiklos dar 2009-ųjų pradžioje prašė pradėti Susisiekimo ministerija. Ilgą laiką jį atlikę prokurorai jau buvo nusprendę bylą nutraukti, tačiau šių metų pavasarį byla buvo perduota G. Jasaičiui.

Įtaria, kad bankrotas buvo imituotas

Pareiškime prokurorams Susisiekimo ministerija buvo nurodžiusi, kad „turima medžiaga leidžia daryti prielaidas, jog „flyLAL“, kaip skolininkas, neinformuodamas kreditorių, sudarė sandorius, pažeidžiančius kreditorių teises, tikėtina, kad skolininkas, būdamas nemokus, suteikė pirmenybę kitiems kreditoriams – naujai įsteigtoms „flyLAL Group“ įmonėms, tikėtina, kad įsteigiant naujas „flyLAL Group“ įmones taip pat buvo sumažintas skolininko mokumas, tokiu būdu padarant žalą valstybės įmonėms ir kitiems kreditoriams“.

Bankroto byla „flyLAL – Lithuanian airlines“ iškelta 2009 m., tais metais bendrovė nutraukė skrydžius. Bankrutavusi įmonė priklausė „flyLAL Group Services“, kuri pakeitė pavadinimą į „Avia Solutions Group“. Pavadinimus keitė ir kitos grupės bendrovės, atsisakydamos santrumpos „flyLAL“.

DELFI skelbė, kad pavadinimai, anot rinkodaros specialistų, buvo keičiami siekiant pabėgti nuo besidriekiančio praeities šleifo ir asociacijų su bankrotu.

Valstybinė įmonė „Lietuvos avialinijos“ buvo privatizuota 2005 m., vėliau įmonės veikla išskaidyta pagal veiklos sritis, turtas atskirtas, o visas įmones vienijo „flyLAL Group Services“.

Grupė vienijo orlaivių remonto ir techninės priežiūros įmonę „Flylal technics“, vėliau pervadintą į „FL Technics“, kelionių agentūrą „BPC Travel“, aviacijos specialistų mokymo įmonę „FlyLAL Training Centre“, pakeitusią pavadinimą į „Baltic Aviation Academy“. Taip pat grupei priklausė orlaivių nuomos bendrovė „Avia Asset Management“ ir keleivių bei krovinių gabenimo bendrovė „FlyLAL Charters“, vėliau pakeitusi pavadinimą į „Small Planet Airlines“.


Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close