captcha

Jūsų klausimas priimtas

Valstybės kontrolė ir VPT neturi priekaištų SGD terminalo projektui

Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) ir Valstybės kontrolė (VK) neturi priekaištų bendrovės „Klaipėdos nafta“ įgyvendinamam suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo projektui.
T. Lukšio (BFL) nuotr.
T. Lukšio (BFL) nuotr.

Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) ir Valstybės kontrolė (VK) neturi priekaištų bendrovės „Klaipėdos nafta“ įgyvendinamam suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo projektui.

VPT netikrino SGD terminalo laivo-saugyklos įsigijimo sandorio, nes nelaiko jo rizikingu, sako VPT vadovas.

VK tikina, kad Norvegijos bendrovė „Hoegh LNG“, statanti laivą būsimam terminalui Klaipėdoje, yra patikima, SGD terminalo efektyvumas įvertintas tinkamai, sutartys dėl jo statybos sudarytis nepažeidžiant įstatymų.

„Tarnyba daugiau netikrino nė vieno pirkimo, kadangi nematė jokių pažeidimų, rizikingų pirkimų, kuriuos turėtų tikrinti“, – trečiadienį po apklausos Seimo laikinojoje energetikos komisijoje žurnalistams sakė VPT vadovas Žydrūnas Plytnikas.

Pasak jo, dėl SGD terminalo tarnyba pernai ir šiemet yra atlikusi du tyrimus: dėl vamzdyno tiesimo ir dėl projekto patarėjos „Fluor“ parinkimo. Pažeidimų šiuose pirkimuose nerasta.

Ž. Plytnikas sakė, kad Seimo komisija prašė VPT įvertinti SGD terminalo laivo-saugyklos įsigijimą, bet tarnyba to nedarė, nes nematė reikalo.

„Mes turime savo rizikos įvertinimo metodiką, per kurią įvertinome visą pirkimą. Pagal riziką nepateko į rizikingus pirkimus, todėl netikrinome šio pirkimo“, – sakė Ž. Plytnikas.

Valstybės kontrolierės pavaduotoja Nijolė Mickuvienė žurnalistams teigė, kad VK aiškinosi SGD terminalo statybos reikalus trimis aspektais.

Valstybės kontrolė pagal laikinosios komisijos pavedimą tyrė, ar „Klaipėdos naftos“ veikla dėl SGD terminalo atitiko įstatymus. N. Mickuvienės teigimu, pažeidimų nerasta, išskyrus vieną menką.

„Pažeidimų iš esmės neradome, išskyrus vieną – kad sutartis nesudaryta lietuvių kalba, ko reikalauja įstatymai“, – sakė ji.

VK taip pat aiškinosi, ar įmonė buvo pakankamai įsitikinusi sprendimų ekonomine nauda.

„Tikrai patys to ekonomiškumo nevertinome, o vertinome visų atliktų audito kompanijų tyrimus, tų tyrimų rezultatus, pagal juos, mūsų išvada – buvo įsitikinta ekonomiškumu“, – aiškino N. Mickuvienė.

VK atstovės teigimu, kontrolieriai teigiamai sakė į komisijos prašymą įvertinti, ar laivo tiekėja kompanija „Hoegh LNG“ yra patikima.

„Mūsų nuomonė yra tokia, kad ši kompanija kotiruojasi biržoje, jos pateikta informacija leidžia daryti prielaidą, kad  tai yra patikima kompanija“, – teigė N. Mickuvienė.

Energetikos ministras Jaroslavas Neverovičius yra pareiškęs, kad plaukiojantį laivą-saugyklą terminalui Klaipėdoje buvo galima įsigyti, o ne nuomotis. Laivo užsakovės „Klaipėdos naftos“ vadovas Rokas Masiulis sako, kad pirkti laivo nebuvo įmanoma, norint terminalą pastatyti kuo greičiau, be to, perkant laivą, jis kainuotų apie 69 mln. litų brangiau.

Lietuva siekia, kad terminalas, kuris bus alternatyva rusiškoms „Gazprom“ dujoms, būtų pradėtas statyti šiemet, o galutinai veikti jis turėtų pradėti 2014 metais.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...