captcha

Jūsų klausimas priimtas

Leista pasirašyti ketinimų protokolą dėl produktotiekio

Prie realybės artėja sena lenkų valdomos  bendrovės „Orlen Lietuva“ svajonė pagamintą  produkciją  eksportuoti vamzdynu per Klaipėdą ir taip sumažinti logistikos išlaidas.
Mažeikių nafta, K. Vanago (BFL) nuotr.
Mažeikių nafta, K. Vanago (BFL) nuotr.

Prie realybės artėja sena lenkų valdomos  bendrovės „Orlen Lietuva“ svajonė pagamintą  produkciją  eksportuoti vamzdynu per Klaipėdą ir taip sumažinti logistikos išlaidas. 

Speciali Vyriausybės darbo grupė nusprendė, kad valstybės kontroliuojama „Klaipėdos nafta“ ir naftos perdirbėja gali pasirašyti ketinimų protokolą ir tartis dėl produktotiekio į Klaipėdą  tiesimo. Tačiau tai, pasak grupės vadovo, bus tik derybų pradžia.

„Ketinimų  protokolas neatsako į klausimą, ar produktotiekis bus tiesiamas. Antruoju klausimu  į protokolą bus įrašyta, kad energetikos ir susisiekimo ministerijos turi pateikti techninių sąlygų projektą dėl  studijos atlikimo. Ši studija turi įvertinti, produktotiekio poveikį Lietuvos ekonomikai“, – teigia Vyriausybės kancleris Alminas Mačiulis.

Studijos sąlygas ministerijos turi parengti per mėnesį. Tačiau, pasak Mačiulio, tiesti produktotiekį ar ne, turės   nuspręs abi įmonės. Pirmiausia „Orlen Lietuva“, kurios savininkas – koncernas „PKN Orlen“ –  birželį pritarė maždaug 300 milijonų litų investicijoms į šį projektą. Tačiau investicijų pertvarkant infrastruktūrą Mažeikių produktams priimti vamzdynu reikėtų ir valstybės įmonėms – „Klaipėdos naftai“ bei Klaipėdos uostui.

„Protokole kalbama, kad Klaipėdos nafta ketintų skaičiuoti, jeigu būtų sutarta, kiek jiems tai kainuotų. <...>. Produktotiekio statyba įmanoma ir  atsipirktų  tik tada, jei bus modernizuojama pati Mažeikių įmonės infrastruktūra, pereinant prie tų produktų , kurie atitinka šiuolaikinius standartus ir yra konkurencingi rinkoje“, – sako A. Mačiulis.

Anksčiau premjeras yra užsiminęs, kad bendrovei „Orlen Lietuva“ tiesti produktotiekį būtų galima leisti mainais  į Mažeikių įmonės plėtrą bei reorganizavimą. Tačiau, pasak kanclerio, produktotiekio tikslingumu abejoja „Lietuvos geležinkeliai“, kurie kasmet perveždami  8 milijonus tonų Mažeikių įmonės produkcijos, uždirba beveik 100  mln. litų.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close