captcha

Jūsų klausimas priimtas

A. Salamakinas: „Chevron“ sėkmės mokestis – komercinė paslaptis

Vadinamojo „sėkmės mokesčio“ dydis, kurį būtų mokėjusi JAV energetikos bendrovė „Chevron“, planavusi Lietuvoje žvalgyti ir išgauti skalūnų dujų, žinomas tiktai aplinkos ministrui Valentinui Mazuroniui, sako Seimo Aplinkos apsaugos komiteto pirmininkas, Seimo narys Algimantas Salamakinas.
Š. Mažeikos (BFL) nuotr.
Š. Mažeikos (BFL) nuotr.

Vadinamojo „sėkmės mokesčio“ dydis, kurį būtų mokėjusi JAV energetikos bendrovė „Chevron“, planavusi Lietuvoje žvalgyti ir išgauti skalūnų dujų, žinomas tiktai aplinkos ministrui Valentinui Mazuroniui, sako Seimo Aplinkos apsaugos komiteto pirmininkas, Seimo narys Algimantas Salamakinas.

„Dydis negali būti atskleistas, tai yra komercinė paslaptis“, – ketvirtadienį Seime surengtoje spaudos konferencijoje sakė A. Salamakinas.

Politikas pripažino, kad jam šio mokesčio dydis nežinomas.

„Ne, tikrai nežinau ir galiu pasakyti, kad žino tą dydį tiktai aplinkos ministras. Manyčiau, kad ir kiti Vyriausybės nariai šitų dydžių nežino. Jis turėjo būti atskleistas po to, kai Vyriausybėje būtų pritarta investuotojų atėjimui, bet kadangi investuotojas – „Chevron“ – pasitraukė, tai tikrai to dydžio mes nežinome“, – kalbėjo Seimo narys.

Parlamentaras pateikė Lenkijos pavyzdį, kur išgręžti 42 gręžiniai, iš kurių tik dviejuose rasta skalūnų dujų.

Seimo LSDP frakcijos seniūnė Irena Šiaulienė sakė, jog visuomenė yra vienpusiškai informuojama, kad „Chevron“ pasitraukimas yra Vyriausybės, Seimo ir valdančiosios koalicijos klaidos, ir atmetė dėl to išsakytą kritiką valdantiesiems.

„Šitas pasitraukimas, manome, jokiu būdu nėra neatsakingas žingsnis arba nesupratimas, arba trumparegis suvokimas. Anaiptol. Kaip tik atsiradus šitai kompanijai ir besirengiant dalyvauti konkurse, buvo susizgribta, jog mūsų įstatyminė bazė nėra sutvarkyta“, – atkreipė dėmesį politikė.

„Pasirodžius žiniasklaidoje nuomonių, kad Lietuva daug prarado ir panašiai, tai norėčiau pasakyti priešingai: Lietuva nieko daug neprarado, Lietuva išlaikė teises į savo dujas, kurių tikrai niekas neišsinešė“, – antrino Seimo Aplinkos apsaugos komiteto narys socdemas Arūnas Dudėnas. Spekuliacijomis jis pavadino ir tai, jog pasitraukus „Chevron“ Lietuva praranda energetinę nepriklausomybę. Anot A. Dudėno, Lietuva amerikiečių išgaunamas dujas būtų įsigijusi rinkos kainomis, o ne, kaip manoma, pigiau.

„Kam tada dujų terminalas? Jeigu mes būtume išgavę dujas, tai gal tas terminalas būtų toms dujoms išvežti?“ – klausė Seimo narys.

Sėkmės mokestis – tai atlyginimas fondo valdytojui, priklausantis nuo jo pasiektų rezultatų. Šis mokestis sumokamas nuo investicijų prieaugio.

„Chevron“ savo pasitraukimą aiškino Lietuvoje nebaigta formuoti įstatymine baze dėl angliavandenilių gavybos.

Šaltinis www.elta.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close