captcha

Jūsų klausimas priimtas

Pieno perdirbėjai į Rusiją nebevažiuoja, kiti automobiliai toliau griežtai tikrinami

Griežtą lietuviškų automobilių patikrą Rusija nutraukė vos pusdieniui. Vėliau ne tik atnaujinta patikra, bet ir uždraustas pieno produktų importas. Pieno perdirbėjai jau neberizikuoja – į Rusiją produkcijos neveža.
T. Lukšio (BFL) nuotr.
T. Lukšio (BFL) nuotr.

Griežtą lietuviškų automobilių patikrą Rusija nutraukė vos pusdieniui. Vėliau ne tik atnaujinta patikra, bet ir uždraustas pieno produktų importas. Pieno perdirbėjai jau neberizikuoja – į Rusiją produkcijos neveža.

Pieno perdirbėjai nuleido rankas

Antradienį iš 28 į Rusiją su pieno produktais bandžiusių patekti krovininių automobilių, įleisti buvo 7.

Trečiadienį pieno perdirbėjai neberizikuoja. Vežėjų asociacijos „Linava“ duomenimis, didžioji dalis produkcijos į Rusiją nebėra vežama.

„Žemaitijos pienas“ neturi informacijos, kiek laiko Rusijos federacijos institucijos ribos „Žemaitijos pienas“ produktų įvežimą į šią šalį, todėl dėl šios nežinome, kaip tokie ribojimai atsilieps bendrovės veiklos rezultatams“, – teigiama bendrovės trečiadienį išplatintame pranešime.

Kodėl Rusija draudžia lietuviškų pieno produktų importą, kol kas nėra aišku. Rusijos federalinė priežiūros tarnyba „Rospotrebnadzor“ nurodė kai kurių lietuviškų pieno produktų trūkumus. Tačiau Lietuva jokios oficialios informacijos neturi.

Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) atstovė spaudai Jurgita Savickaitė 15min.lt informavo, kad VMVT iki šiol neturi jokios oficialios informacijos iš Rusijos apie pieno produktų kokybę. Rusijos federalinės priežiūros tarnybai išsiųstas oficialus paklausimas dėl lietuviškų pieno produktų, tačiau atsakymo VMVT kol kas dar negavo.

Eilės – įprastos

Lietuvos pasienyje susidariusios eilės sudėtingos vežėjų situacijos neišduoda – eilės Lietuvos ir Kaliningrado ar Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje yra įprastos.

Medininkuose trečiadienio rytą laukė 230 automobilių, Lavoriškėse – 160 automobilių, Šalčininkuose – 250 automobilių. Muitinės departamento atstovės spaudai Gintarės Šatkauskienės teigimu, rudenį srautai yra šiek tiek padidėję, kaip įprasta sezonui, pasienyje automobiliai neužstringa.

Lietuvos ir Kaliningrado pasienyje krovininių automobilių eilių apskritai nėra – Kybartų poste ryte stovėjo 4 krovininiai automobiliai, Panemunėje – 5.

Automobiliai stringa ten, kur yra vykdoma jų patikra – muitinėse, ne pasienyje. Į Sankt Peterburgą keliaujantys vežėjai naudojasi Latvijos ir Rusijos pasienio postais, tie, kurie važiuoja į Maskvą, dažniausiai važiuoja per Baltarusiją.

„Problemos dažnai kyla ne pasienyje, o vidinėse muitinėse, pavyzdžiui, kažkur šalia Maskvos esančiame poste, nes ten daugiausia atliekamos tos detalios patikros. Ten ir stovi, laukia automobiliai. Rusijos ir Latvijos pasienyje nuolat formuojasi lietuviškų vilkikų eilės“, – sakė „Linavos“ atstovas spaudai Gytis Vincevičius.

Gali užtrukti

Viena iš griežtos patikros pasienyje galimų priežasčių – 2013 m. lapkričio 28–29 dienomis Vilniuje vyksiantis trečiasis Rytų partnerystės viršūnių susitikimas.

Jo metu gali būti pasirašyta Asociacijos ir Ukrainos sutartis, turinti politinę reikšmę, taip pat numatanti kliūčių prekyboje pašalinimą, įstatymų harmonizavimą pagal ES teisę.

Užsienio reikalų ministras Linas Linkevičius anksčiau yra sakęs, kad iki lapkričio pabaigos Rusija ir toliau darys spaudimą Lietuvai bei kitoms valstybėms.

„Nemanau, kad čia viskas aprims. Likęs laikotarpis iki lapkričio pabaigos bus išnaudotas. (…) Situaciją gali pakeisti tik bendra pozicija“, – sakė L. Linkevičius.

Šaltinis www.15min.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...