captcha

Jūsų klausimas priimtas

Pasienyje su Kaliningradu – naujos Lietuvos blokados spalvos

Dėl sugriežtintos patikros Kaliningrade kenčia ne tik verslas, bet ir specialistai, kuriems sieną tenka kirsti ir pėsčiomis. Beveik mėnesį trunkanti sugriežtinta vilkikų patikra verslą apkartino Lietuvos ir Rusijos bendrovėms: jos laukia žaliavų, vėluoja vykdyti kontraktus ir apgailestauja, kad net išradingi būdai išvengti patikros nepadeda.
A. Ufarto (BFL) nuotr.
A. Ufarto (BFL) nuotr.

Dėl sugriežtintos patikros Kaliningrade kenčia ne tik verslas, bet ir specialistai, kuriems sieną tenka kirsti ir pėsčiomis. Beveik mėnesį trunkanti sugriežtinta vilkikų patikra verslą apkartino Lietuvos ir Rusijos bendrovėms: jos laukia žaliavų, vėluoja vykdyti kontraktus ir apgailestauja, kad net išradingi būdai išvengti patikros nepadeda.

„Situacija Kaliningrade kol kas į geresnę pusę nepasikeitė, čia yra įsikūrę daug lietuviško kapitalo įmonių. Bendrauju su lietuviškų įmonių vadovais ir nė kiek neabejoju, kad kiekviena mūsų įmonė susiduria su sunkumais ir veždami krovinius, ir gabendami įrenginius, ir laukdami atvažiuojančių specialistų“, – DELFI komentavo Lietuvos generalinis konsulas Kaliningrade Vaclavas Stankevičius.

Pasak jo, pasienyje užtrunka ir verslininkai, ir įmonių darbuotojai, kurie yra priversti laukti eilėse, todėl jie stengiasi prisitaikyti: važiuoti su automobiliais rusiškais numeriais arba automobilius palieka Lietuvos pusėje, o sieną kerta pėsčiomis – Kaliningrado pusėje juos pasitinka kolegos.

„Kaliningrado ir Lietuvos ekonomikos yra susietos, tad sunkumų turi ne tik lietuviškos įmonės, bet ir Rusijos bendrovės: yra bendri kontraktai, užsakymai, vežimai ir visa sritis jaučia neigiamus padarinius dėl situacijos pasienyje“, – apgailestauja Lietuvos konsulas.

Jis skaičiuoja, kad sugriežtinta patikra vilkikams yra taikoma nuo rugsėjo 11 d. –  beveik mėnesį.

„Dabar muitinės terminaluose susikaupė daug krovinių: ir lietuviškų, ir rusiškų, o jų pristatymas yra labai ilgas ir įmonės nuo to kenčia, patiria nuostolių“, – vardijo V. Stankevičius.

Vežėjai nustatė, už ką laiko ir 10 parų

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacija Gytis Vincevičius dėsto, jog asociacija sulaukė ne vieno statybų ir kitų prekių gamintojų kreipimosi, jog sunkvežimiai įstringa detaliai patikrai.

„Vežėjai įvardijo, jog Rusijoje yra taikomas padidintos rizikos profilis, kurio pagrindu yra du kriterijai: Lietuvos transporto įmonės vilkikas ir Lietuvoje pakrauti kroviniai“, – konstatavo jis.

Tai reiškia, jog lietuviškų prekių nebegelbėja sprendimas samdyti kitos šalies vežėją ir taip tikėtis išvengti patikros pasienyje. Pasak G. Vincevičiaus, dabar tapo akivaizdu, ka kitų šalių vežėjai stringa pasienyje dėl to, kad gabena lietuviškas prekes, nes Lietuva yra išskiriama į atskirą rizikos kriterijų.

„Anksčiau vidutiniškai Lietuvos vežėjas į Rusiją įvykdydavo kokius 4 reisus, o dabar atlieka 1–2 reisus, tad prekių pristatymo tempai yra iš esmės sulėtėję. Šiuo atveju laimėtojų nėra, nes kenčia ir Rusijos, ir Lietuvos verslas, o praradimai – abipusiai“, – apgailestavo vežėjų atstovas.

Pasak jo, pasienyje priversti stovėti vilkikai su įvairiomis prekėmis: gabenantys langus ir apdailos medžiagas, lietuviškus baldus, taip pat vartojimo prekes. Detalios patikros metu vilkikai gali būti iškraunami, imami mėginiai, tad kurie sunkvežimiai prie sienos užtrunka ir 10 parų.

Su problemomis susiduria, bet skųsti neskuba

 DELFI kalbinti Lietuvos verslininkai atviravo, kad visoje Kaliningrado srityje jaučiama slogi nuotaika dėl sustiprintos patikros pasienyje, tačiau patys skųstis dėl patirtų sunkumų neskuba.

„Sutrikimai kaip ir visuose pasieniuose yra ir Kaliningrado pusėje, bet jie nėra tokie reikšmingi mūsų gamybai. Mes dalį žaliavų į Kaliningradą gauname per Kaliningrado uostą, o į Rusiją vežame ir su tenai esančiomis transporto bendrovėmis. Tai, kad pasienyje yra eilių, pajutome, ir tai nėra gerai“, – sakė „Vičiūnų“ įmonių grupės steigėjas ir pagrindinis akcininkas Visvaldas Matijošaitis.

Grupės gamykla Kaliningrade veikia daugiau nei dešimtmetį. Trąšų gamyklą Kaliningrade turinti „Arvi“ grupė sako sunkumų taip pat nepajutusi.

„Mes Kaliningrade turime trąšų gamyklą ir krovinius gabename geležinkeliais, tad mes vėlavimo dėl vilkikų patikrų pasienyje nepajuntame. Mūsų visi pervežimai vykdomi geležinkeliais“, – sakė „Arvi“ grupės viceprezidentas Alfonsas Tamošiūnas.

Pasak jo, įmonei nereikėjo pasirūpinti kitokiais vagonais, kad įmonės žaliavos sėkmingai pasiektų Kaliningradą.

Neoficialiomis žiniomis, Lietuvos verslininkai susidūrė su problemomis ir krovinius gabendami geležinkeliais bei turėjo pasirūpinti kitokiais vagonais, tačiau „Lietuvos geležinkeliai“ tokią informaciją neigia.

„Vežimai vyksta pagal grafiką, jokių traukinių užlaikymų nėra tiek į vieną pusę, tiek į kitą. Nesulaukėme jokių nusiskundimų iš klientų, ar prašymų pakeisti vagonus. Vežimai vyksta tokia pat tvarka, kaip ir iki šiol“, – sakė bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ atstovas Vidmantas Gudas.

Investuoja į apdirbamąją pramonę ir NT

Patraukliausios investicinės kryptys Lietuvos verslininkams Kaliningrade yra apdirbamoji pramonė, nekilnojamo turtas, nuoma, didmeninė ir mažmeninė prekyba, transportas, sandėliavimas ryšiai.

Pagal įmonių, registruotų Kaliningrado srityje, skaičių Lietuva užima vieną pirmaujančių pozicijų – 2012 m. gale buvo užregistruota 122 lietuviško kapitalo įmonės.

Per devynis 2012 m. mėnesius prekybinės apimtys su Kaliningrado sritimi, palyginti su tuo pačiu 2011 m. periodu, išaugo 0,6 proc. ir sudarė 308,2 mln. JAV dol., prekių eksportas padidėjo 2,2 proc. ir sudarė 197,8 mln. JAV dol., o importas – sumažėjo 2,8 proc. ir sudarė 110 mln. JAV dol.

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Tema: Rusijos ribojimai lietuviškai produkcijai

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...