captcha

Jūsų klausimas priimtas

Už krantines mokės mokestį uostui

Suskystintųjų dujų terminalo krantinių statyba, ko gero, nebrangins šių laivais atvežamų dujų vartotojams.
BFL nuotr.
BFL nuotr.

Suskystintųjų dujų terminalo krantinių statyba, ko gero, nebrangins šių laivais atvežamų dujų vartotojams.

Vyriausybė žada įteisinti, kad krantinių statybos investicijas uostui per 20 metų kompensuos uosto rinkliavos ir „Klaipėdos nafta“, mokėdama metinį naudojimosi krantine mokestį, praneša LTV naujienų laida „Šiandien“.

Naudojimosi krantine mokestis bus vienas iš būdų, padėsiančių dviem valstybės įmonėms suderinti veiksmus ir išvengti prieštaravimų įstatymams. Pagal praeitą savaitę pasirašytą bendradarbiavimo sutartį, krantinę, prie kurios švartuosis suskystintųjų dujų terminalo laivas-platforma ir dujų iškrovimo įrangą prie Kiaulės Nugaros statys „Klaipėdos nafta“.

Pagal uosto įstatymą, krantinės privalo priklausyti tik uosto direkcijai, todėl dalį pastatytos infrastruktūros įmonė perduos uostui. Tada atgaus į ją investuotus pinigus, tačiau paskui 20 metų mokės uostui naudojimosi krantine mokestį.

Vyriausybė iš esmės pritarė sprendimui, kad uostas savo investicijas į šią statybą susigrąžins per uosto rinkliavas, o jų gali būti nedaug, todėl ir per naująjį mokestį.

„Kadangi krantinė yra specifinė ir naudojama specifiniams tikslams, mes numatėm ir kitas galimybes, jeigu neužtektų vadinamos standartinės uosto rinkliavos, kad ta investicijų grąža būtų garantuota. Tai taip pat ir dalis lėšų iš pačios terminalo veiklos galėtų būti skirta tam, kad būtų kompensuojamos šios investicijos“, – teigė Premjeras Andrius Kubilius.

„Klaipėdos nafta“, jau pradėjusi ieškoti rangovo suskystintųjų dujų terminalo krantinei statyti, planuoja imtis ir naujos veiklos, kuri padidintų prie naujosios krantinės atplaukiančių laivų skaičių. Kuo jų bus daugiau, tuo metinis „Klaipėdos naftos“ mokestis už krantinę bus mažesnis.

„Klaipėdos nafta“ planuoja imtis laivų  bunkeravimo, t. y. pildyti laivus, kurie kaip kurą naudoja suskystintąsias dujas.

„Nuo 2015 metų įsigalioja griežtesni reikalavimai išmetimams Baltijos ir Šiaurės jūroje, todėl vis daugiau laivų pereis prie suskystintųjų gamtinių dujų kaip kuro. Ir mūsų terminalas tarnautų kaip bazė tokio kuro laikymui“, – aiškino „Klaipėdos naftos“ generalinis direktorius Rokas Masiulis.

Anot „Klaipėdos naftos“ vadovo, naujoji veikla padės įmonei užsidirbti lėšų iš krantinių, kad mažiau jų statybos sąnaudų gultų ant laivais atvežtų dujų vartotojų pečių.

Anksčiau Vyriausybė žadėjo ir krantinės statybos investicijas įskaičiuoti į būsimą dujų perdavimo tarifą.

Skaičiuojama, kad SGD terminalo krantinės su iškrovimo įranga gali kainuoti apie 240 mln. litų.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...