captcha

Jūsų klausimas priimtas

Savivaldybė apie transporto reformą: bilietų pirkimas iš vairuotojų nėra skatinamas

Vilniaus miesto savivaldybė aiškina, kaip po liepos 1 dienos sostinėms gyventojams reikės keliauti iš vienos miesto pusės į kitą. Antradienį DELFI konferencijoje apsilankęs Vilniaus viešojo transporto pertvarkos architektas Kastytis Lubys pateikia likusius atsakymus į skaitytojų klausimus.
ELTA nuotr.
ELTA nuotr.

Vilniaus miesto savivaldybė aiškina, kaip po liepos 1 dienos sostinėms gyventojams reikės keliauti iš vienos miesto pusės į kitą. Antradienį DELFI konferencijoje apsilankęs Vilniaus viešojo transporto pertvarkos architektas Kastytis Lubys pateikia likusius atsakymus į skaitytojų klausimus.

Jis kalba apie tai, kaip važinės greitieji autobusai, kodėl taip brangiai kainuoja vienkartinis bilietas, perkamas iš vairuotojo ir kaip reikės išsiversti išnykus vilniečių pamėgtiems privatiems mikroautobusams.

Atsakymus į skaitytojų klausimus pateikiame pagal temas:

Vienkartiniai bilietai ir Vilniečio kortelė

– Vadinasi, prapuola žmonėms daugelis „talonėlių“, o tokiems ponams kas, jie gi važinėja „prasilizinguotais“ automobiliais. Taigi tuo ir branginamas užslaptintai važiavimas, perkant iš vairuotojo su + 25 proc. Įdomu, kieno čia ta „dedamoji“?

– Visuomenė buvo informuota, kad popieriniai bilietai galios iki birželio 30 d. Gauname tik pavienius nusiskundimus dėl popierinių bilietų pratęsimo.

– Kokiuose miestuose už viešojo transporto ir kitas paslaugas elektroniniu būdu galima atsiskaityti Vilniečio kortele?

– Pagal elektroninio bilieto diegimo projektą numatyta, kad Vilniečio kortele galima bus atsiskaityti Kaune ir Klaipėdoje – miestuose partneriuose. Apgailestaujame, bet šiuo metu derinamos faktinių atsiskaitymų galimybės. 

– Bilietas po 2 Lt – greitai gendanti prekė ? O kada pages talonai po 3,5 Lt? Koks jų galiojimo laikas?

– 3,5 lito bilietų galima įsigyti tik iš vairuotojų, ir neapsimoka daryti jų atsargų, kadangi su Vilniečio kortele kelionė gerokai pigesnė. 

– Talonėliai – greitai gendantis produktas? Čia jau tikrai nepateisinamas. Būtinas sprendimas, kad nepanaudotus talonėlius priimtų Spaudos kioskai. Būtų sąžiningai, o ne į vienus vartus. Ar taip?

– Vilniaus miesto savivaldybės Tarybos priimtas sprendimas iki birželio 30 dienos leisti naudotis 2 litų bilietais buvo lengvata keleiviams, leidžianti palaipsniui pereiti prie elektroninės Vilniečio kortelės. Trijų mėnesių laikotarpis pakankamas terminas įsisavinti Vilniečio kortelės privalumus. 

– Kodėl pasirinktas laikinas apmokėjimo už kelionę modelis? Kas asmeniškai šią idėją pasiūlė, kas patvirtino?

– Laikinio apmokėjimo modelis pasirinktas kaip racionaliausias taupant sugaištą laiką kelionėje. Šią idėją pasiūlė viešojo transporto specialistai.

– O kaip susisiekimas su Pilaite? Anksčiau 47 autobusas rytais būdavo perpildytas, o dabar jo visai nebeliks. Pilaitėje sparčiai daugėja gyventojų, o autobusų mažėja. Tai kaip čia gaunasi?

– Nuo liepos 1 dienos viešojo transporto iš Pilaitės daugės. Vietoje devynių 47 maršruto autobusų važinės dvigubai daugiau standartinių autobusų 5–7 minučių intervalu.

– Čia, aišku, smulkmena, bet, manau, būtų daug patogiau pervadinus greituosius autobusus raidėmis, kad nesimaišytų ar ten 1G, ar 1 autobusas, ar 1 troleibusas. Būtų tiesiog greitasis autobusas A ar C.

– Susisiekimo ministro patvirtintose viešojo transporto apipavidalinimo nuostatuose nėra numatyta ženklinimo tik raidėmis.

– Kada pagaliau bus naktiniai autobusai? Ne sostinėje Kaune, jie važiuoja kas valandą. Jau nekalbu apie tai, kad juose galioja tos pačios bilietėlių kainos, o  Vilniuje kartą per metus paleidžiami naktiniai po 3 Lt.

– Atliekamas naktinių autobusų savikainos pagrindiniams ir bus teikiami siūlymai dėl jų atgaivinimo savaitgaliais.

– Sveiki, kodėl 75 ir 26 autobusų maršrutai pakeisti taip, kad nebevažiuoja iš/iki Santariškių žiedo (galutinės st.), o tik nuo/iki Vaikų ligoninės? Kodėl nepaisoma žmonių patogumo?

– Viešojo transporto optimizavimo pagrindas – atsisakyti maršrutų ir viešojo transporto trasų dubliavimo. Todėl skirtingi autobusų maršrutai pradeda darbą iš skirtingų stotelių. Tai nedaro įtakos nei bilieto kainai, nei sugaištam laikui. 

– Juk A juostomis gali važiuoti ir lengvieji automobiliai, kur „keleivių ne mažiau nei 4“ - kaip tai kontroliuosite, ar ir vėl bus, kas naglesnis, tas gudresnis, o viešasis transportas stovi spūstyje? Ar ir naujai perkami autobusai bus be kondicionierių ir su 4 tipo dujų balionais, kokie uždrausti net Kinijoje? Ar naujų autobusų pirkimo sąlygose nėra prievolės nurašyti atitinkamą kiekį labiausiai taršių autobusų, o gal jie ir toliau važinės miesto gatvėmis smirdindami? Kuo paremtas vienkartinių bilietų branginimas iki 3,5 Lt? Ar jūs tikite, kad visi viešojo transporto keleiviai naudojasi internetu ir išmaniaisiais telefonais, kad pasižiūrėti geriausią maršrutą ir kokios trukmės bilieto jiems reikės?

– Reikia stebėti A juostų ženklinimą, nes tik kai kuriuose bus ženklinama 4+. Tokių šiuo metu yra  penkios – Švitrigailos g. abejomis kryptimis, Ozo g. nuo Licėjaus iki Kalvarijų gatvės, nuo Kalvarijų g. iki Žalgirio g. ir nuo Didlaukio iki Gerulaičio gatvės. Taip pat bus griežčiau kontroliuojama, kaip vairuotojai laikosi kelių eismo taisyklių. 

3,5 lito bilietus galima įsigyti tik iš vairuotojo, kurio pagrindinė prievolė - saugiai vežti keleivius, o ne prekiauti bilietais. Todėl toks pirkimas nėra skatinamas. 

Kiekviena partija naujai gautų autobusų leidžia nurašyti senus ir nusidėvėjusius. Tai ir daroma.
Nuo liepos 1 d. didžiausius keleivių srautus turinčiose viešojo transporto stotelėse dirbs savanoriai, kurie padės susigaudyti maršrutų pakeitimuose, dalins informacinius lankstinukus. 

– Kodėl nekursuos autobusas linijoje N. Vinia–Santariškės, jis taip reikalingas.

– Iš Naujosios Vilnios į Santariškes su persėdimu galima bus nuvykti greitaisiais autobusų maršrutais. 

– Koks greitasis autobusas važiuos tokiu pačiu maršrutu kaip ir 062 autobusas? Nes šioje trasoje lieka vienintelis 53 autobusas.

– Iš dabartinio 062 autobuso maršruto žiedo išvyksta 3 greitasis autobusas, kuris greitai ir patogiai atveš iki miesto centro arba Vilniaus oro uosto. 53 autobusu atvažiavus iki Ateities gatvės galima persėsti į 2 greitąjį autobusą ir nuvykti į stotį. 

– Ar ir nuo rugsėjo 1 d. 5 autobusas Vilniuje važiuos tokiu pačiu maršrutu Pašilaičiai–Tuskulėnų g.–Šiaurės miestelis?

– Taip.

– Šį autobusą pakeis privežamasis viešojo transporto maršrutas, dirbantis bendroje bilietų sistemoje, kuris važiuos nuo Vaduvos stotelės pro Lentvarį iki Grigiškių" Nejaugi jau yra paskelbtas konkursas šiam maršrutui aptarnauti?

– Šis maršrutas yra įtrauktas į privalomą aptarnauti maršrutų sąrašą ir bus aptarnaujamas UAB Vilniaus viešasis transportas transporto priemonėmis. 

– Žadėjote vilniečiams, kad nuo liepos 1 dienos bus privežiamieji maršrutai, bet šiandien neliks nei mikroautobusų, nei troleibusų?

– Kaip ir žadėjome, privežamieji maršrutai bus, tik juos aptarnaus „Vilniaus viešasis transportas“.

– Ar greitųjų autobusų vairuotojams leisite pažeidinėti KET dėl švento tikslo – kuo greičiau pervežti keleivius?

– Pažeisti kelių eismo taisykles niekam nevalia. Vairuotojai veš keleivius pagal sudarytus eismo tvarkaraščius ir nepažeisdami taisyklių. 

– Laba diena, kiek dar apgaudinėsite mus, viešojo transporto naudotojus?

– Apie viešojo transporto optimizavimo planą visuomenė plačiai buvo informuota.

– Kodėl tokia tvarka pasirenkate klausimus, į kuriuos atsakote? Vilniečiai užduoda klausimus kurie jiems rūpi, todėl į visus ir turi būti atsakyta. Susidaro toks įspūdis, kad jei tam klausimui Jūs nepasiruošę, tai ir neatsakote.

– Į visus klausimus atsakėme eilės tvarka. Neatsakiau tik į kelis klausimus, kurie kartojosi.

– Klausimas apie pensininkus, neįgaliuosius, vaikus buvo kitoks: jiems pavojinga persėdinėti, nes vairuotojai dažnai staigiai stabdo, nelaukia, kol visi sulips, priveria rankas ar kojas, žiemą sotelėse slidu, taigi lipant į transportą kelis kartus ir išlipant kelis kartus ant slidaus šaligatvio, tiek pat kartų, kiek reikia perlipti, padidėja traumų tikimybė. Kodėl demagogiškai išsisukinėjate nuo tiesaus atsakymo į klausimą?

– Ši problema aktuali tiek neįgaliesiems, tiek sveikiems žmonėms. Todėl nuolat vykdomas darbas su vairuotojais – už kultūringą keleivių aptarnavimą jie skatinami ir jiems skiriamos premijos. 

– Sveiki, kada paskutinį karta jums teko važiuoti troleibusu ar autobusu? Visa problema tame, kad visas pertvarkas daro žmonės, kurie tuo transportu nesinaudoja.

– Aš ir mano šeimos nariai nuolat naudojamės viešuoju transportu.

– Ar galite paneigti nuomonę, kad visos pertvarkos daromos tam, kad situacija dar labiau pablogėtų. O tada sakyti: na va, mes negalime be metro ar tramvajaus. Ar normalu naikinti daugumą maršrutų, o vietoje jų siūlyti kažkokius mistinius greituosius autobusus. Niekur Europoje greitųjų autobusu nemačiau.

– Dėkojame už jūsų asmeninę nuomonę, bet greitieji autobusai numatyti LR techniniame reglamente ir kiekviena transporto rūšis parenkama atsižvelgiant į esamus keleivių srautus. 

– Čia tuščias laiko gaišimas. Šunys (žmones) loja, karavanas (valdžia) eina.

– Atkreipiame dėmesį, kad įsiklausome į atskirų bendruomenių nuomonę. Buvo atsižvelgta į trečdalį gyventojų siūlymų. 

– Kodėl jūs taip stumiate tramvajus, kurie griautų Vilniaus senamiestį, pagaliau neišlaikomi atstumai, reikalingi nuo gyvenamųjų namų iki gatvės, vibracija ir t.t.? Juk ir kvailam aišku, kad geriau atnaujinti troleibusus, užtenka pasigooglinti, kad matytum, jog troleibusai – neatgyvenęs transportas, yra išsivysčiusių šalių su jais. Tai – nesmirdintis, netriukšmingas transportas, skirtingai nuo Vilniui visai svetimo tramvajaus. Juk šalyse, kur yra tramvajus, net gatvės formavosi istoriškai pagal tramvajų linijas, o dabar norima į ankštas Vilniaus gatves paleisti didelį ir griozdišką bei visai nereikalingą transportą, kam tai naudinga? Akivaizdžiai, kad ne vilniečiams, nes iki tramvajų stotelių ir eiti reikėtų ilgai, taigi net laiko prasme neapsimoka.

– Negerai, kad taikomi dvigubi standartai – troleibusų kontaktinis tinklas pritvirtintas prie kultūros paveldo pastatų atramų ir nepuošia Vilniaus miesto. Gauname daug skundų iš gyventojų dėl didelės troleibusų vibracijos, ypač viešojo transporto stotelėse. Atsižvelgiant į kitų Europos miestų patirtį, ypač tų, kur senamiestis priklauso kultūros paveldui, ne kartą matėme, kaip gerai tramvajai įkomponuoti šalia senamiesčio.

– Kokia bus greitųjų autobusų variklių kubatūra?

– Greitieji autobusai atitinka Euro 5 standarto reikalavimus. Variklio galingumas priklausys nuo maršrutą aptarnaujančio autobuso gamintojo.

– A. Zuokas sakė, kad prieš vykdant pertvarką buvo gauta apie 500 gyventojų pasiūlymų. Į trečdalį (150) jų buvo atsižvelgta. Čia rimtai? Beje, kur galima susipažinti su tais pasiūlymais?

– Gyventojų siūlymus klasifikavo ir grupavo Vilniaus miesto savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“. Susisiekus su įmonės specialistais galima susipažinti su pasiūlymais ir atsakymais.

– Kodėl dėl Viešojo transporto pertvarkymo neatsiklausėte vilniečių? Viskas bus tik blogiau, labai gaila, kad A. Zuokui nerūpi vilniečių nuomonė.

– Viešojo transporto optimizavimo projektas buvo viešinamas balandžio mėnesį ir į trečdalį vilniečių pasiūlymų buvo atsižvelgta.

– Ar nesvarstėte galimybės greitųjų autobusų vairuotojais įdarbinti buvusių lenktynininkų?

– Tam nėra poreikio. Autobusus vairuoja profesionalūs vairuotojai ir jie laikosi sudaryto viešojo transporto eismo tvarkaraščio.

– Jūs deklaruojate, kad bandote sutaupyti savivaldybės biudžetą naikinant mikroautobusus nes jie perveža mokius keleivius. Ar nepadidinsite Vilniaus miesto skolos paleidę greituosius maršrutus kas 5 - 7 min.? Juk Vilniaus viešajam transportui kompensuojama kilometro kaina, taigi kuo dažniau važiuos, tuo daugiau kilometru susidarys.

– Viena iš pagrindinių viešojo transporto optimizavimo dedamųjų – atsisakymas vienas kitą dubliuojančių maršrutų, o greitieji maršrutai sukurti ant dabar egzistuojančių maršrutų bazės. Todėl sąnaudos nedidės, o lėšos bus sutaupytos.

– Netikiu, kad visi jūs sėdite ir priimate sprendimus, kad tik gyventojams būtų blogiau. Kokia jūsų nuomonė, kodėl toks puolimas ir nepasitenkinimas dėl pertvarkos?

– Natūralu, kad kai siūloma griauti nusistovėjusius kelionės įpročius, dėl nežinomybės ir baimės, įsitikinimo, kad bus blogiau, atsiranda nepasitikėjimas ir puolimas.

– Esu ilgametė Viešojo transporto darbuotoja. Kaip Jūs galvojate, kuris transportas yra ekologiškesnis, autobusas ar troleibusas? Anot mūsų Vilniaus mero A. Zuoko, neteršiantis oro transportas yra autobusas. Jūs tokios pat nuomonės? Prašau man atsakyti.

– Vilniaus viešasis transportas įsigyja vis daugiau suspaustomis dujomis varomų autobusų, kurie atitinka aukščiausius ekologijos standartus.

– Kodėl naikinami „mikriukai“?

– Mikroautobusai nėra naikinami, pagal viešojo transporto optimizavimo planą buvo numatyta integruoti juos į bendrą sistemą, kur galiotų vieningas e. bilietas. Šiuo metu mikroautobusų amžius artėja prie ribinio leidžiamo, todėl buvo numatyta, kad juos pakeistų naujesni mažos talpos autobusai. Tačiau taryba tokiam projektui nepritarė.

– Kodėl naikinat troleibusus? Vidaus degimo variklis išmeta CO2 tiesiai prieš nosį. Dujinis taip pat. Daugybė miestų plečia troleibusų tinklus, Zalcburgas, Vankuveris, Roma, Atėnai, Brno? Tik nekalbėkit apie elektrinius autobusus. Kol mes jų sulauksime rinkos kainomis, jūs jau būsit pensijoje.

– Kiekvienas Europos ar pasaulio miestas pasirenka savo prioritetus. Nemažai miestų atsisako troleibusų ir kontaktinio tinklo. Netgi Rusijos miestas Sankt Peterburgas siekia atsisakyti troleibusų, o tiksliau - kontaktinio tinklo, kuriuo jis varomas, kaip neefektyvios transporto priemonės.

– Ačiū Dievui, kad pagaliau miesto veido negadins tie atgyvenę „mikriukai“, kurie ir gatvėje įveldavo destrukciją. Kaip bus atpažįstami greitieji autobusai, gal jie turės perčialius ženklus ar spalvą, ar jie bus tokio paties dydžio kaip ir kiti?

– Greitieji autobusų maršrutai viešojo transporto stotelėse ir schemose bus išskirti žalia spalva. Greitieji autobusai prie numerio bus žymimi ir raide G.

– Gal galite konkrečiai nurodyti, kuriose vietose troleibusų kontaktinis tinklas yra beviltiškai pasenęs? Gal galite pasakyti, kodėl tramvajus skylėtam miesto biudžetui yra pigiau nei troleibusas? Gal galite atsakyti, kodėl miestas nesinaudoja ES projektais troleibusų sistemos įskaitant kontaktinį tinklą kaip ekologiškos transporto priemonės atnaujinimui?

– Jau įrengiant papildomas A juostas susidūrėme su tuo, kad norint praplatinti gatvę, reikia iškelti troleibusų kontaktinio tinklo atramą, kuri tikrai nepuošia miesto ir riboja infrastruktūros gerinimo galimybes. Vilniau savivaldybės administracija maksimaliai naudojasi ES projektais optimizuojant viešąjį transportą, ypač įsigyjant ekologiškas transporto priemones, bet nebūtinai troleibusus.

– Koks tikrasis A. Zuoko vaidmuo šitoje „pertvarkoje“ ir mikriukų naikinime?

– Mikroautobusai nėra naikinami, pagal viešojo transporto optimizavimo planą buvo numatyta integruoti juos į bendrą sistemą, kur galiotų vieningas e. bilietas. Šiuo metu mikroautobusų amžius artėja prie ribinio leidžiamo, todėl buvo numatyta, kad juos pakeistų naujesni mažos talpos autobusai. Tačiau taryba tokiam projektui nepritarė.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...