captcha

Jūsų klausimas priimtas

„Mikriukams“ sužibo viltis

Konkurencijos taryba (KT) trečiadienį nutarė, kad Vilniaus miesto savivaldybė pažeidė Konkurencijos įstatymą, neleisdama kitiems rinkos dalyviams konkuruoti su savivaldybės įmone „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT). Privatūs vežėjai tvirtina, kad dabar savivaldybė privalo įsileisti juos į viešojo transporto sistemą – įskaitant ir maršrutus centre, iš kurių privatininkai šiuo metu šalinami.
G. Martinkėno (BFL) nuotr.
G. Martinkėno (BFL) nuotr.

Konkurencijos taryba (KT) trečiadienį nutarė, kad Vilniaus miesto savivaldybė pažeidė Konkurencijos įstatymą, neleisdama kitiems rinkos dalyviams konkuruoti su savivaldybės įmone „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT). Privatūs vežėjai tvirtina, kad dabar savivaldybė privalo įsileisti juos į viešojo transporto sistemą – įskaitant ir maršrutus centre, iš kurių privatininkai šiuo metu šalinami.

KT įstatymui prieštaraujančiais pripažino Vilniaus tarybos 2011 m. rugsėjo 21 d. sprendimą bei po to sekusius teisės aktus, kurias VVT pavesta teikti viešąsias keleivių vežimo paslaugas, o savivaldybės administracijai pavesta sudaryti su VVT atitinkamas sutartis.

Vilniaus savivaldybę KT įpareigoja „ne vėliau kaip per 6 mėnesius (...) nurodytą sprendimą ir sutartis panaikinti arba pakeisti taip, kad neprieštarautų Konkurencijos įstatymo 4 straipsnio reikalavimams“.

Į KT kreipėsi privačių vežėjų atstovai. Tiesa, KT jų skundą tenkina tik iš dalies – pažeidimo procedūrą dėl kitų sprendimų, susijusių su viešojo transporto pertvarka, konkurencijos sargai nutraukė.

Kaip DELFI teigė KT Komunikacijos skyriaus laikinoji vedėja Rima Kaulėnaitė, KT sprendimas iš esmės reiškia, kad savivaldybė turėjo sudaryti galimybes konkuruoti dėl keleivių vežimo paslaugų rinkos, o minėtais sprendimais konkurencinių sąlygų nesudarė ir taip nusižengė įstatymui.

„Buvo nagrinėjamas sprendimas pavesti keleivių vežimo viešosios paslaugos teikimą savo kontroliuojamai įmonei. Savivaldybė nevykdė konkurenciją užtikrinančios procedūros, t.y. neskelbė konkurso. (...) Potencialiai galėtų vežėjas atsirasti, kuris galbūt galėtų tą viešąją paslaugą teikti lygiai taip pat arba geresnėmis sąlygomis. Užtat mes konstatavome, kad tai buvo Konkurencijos įstatymo pažeidimas“, – aiškino R. Kaulėnaitė.

Pasak jos, kaip vykdyti KT sprendime nurodytą įpareigojimą per 6 mėnesius pašalinti pažeidimus, spręsti turės pati savivaldybė.

S. Matulionis: KT mus sugrąžina į rinką

Tuo metu Vilniaus miesto vežėjų asociacijos prezidentas Saulius Matulionis DELFI teigė, jog šis KT sprendimas atveria privatininkams užtrenktas duris – esą dabar savivaldybė privalės skelbti konkursus, taip įsileisdama privatų verslą į miesto centrą aptarnaujančius maršrutus.

„Tai buvo akivaizdu, ir šiandien tai įtvirtinta KT nutarimu. Lygiai taip pat aišku, kad Vilniaus miesto savivaldybė privalo pašalinti trūkumus. Per 6 mėnesius arba panaikinti sutartį su VVT, arba skelbti konkursus visuose aptarnaujamuose Vilniaus viešojo transporto maršrutuose. Šitas nutarimas tiktai dar kartą įrodo, kad Vilniaus miesto savivaldybė gali gauti paslaugą iš kitų rinkos žaidėjų. Ir akivaizdu, kad tai turi būti padaryta“, – sakė S. Matulionis.

A. Zuokas: KT sprendimas bus skundžiamas

Vilniaus meras Artūras Zuokas DELFI teigė pasisakantis už privataus verslo dalyvavimą viešajame transporte, bet nesutinkantis su KT sprendimu.

„Be abejonės, šį KT nutarimą Vilniaus miesto savivaldybė skųs. Nes KT labai keistai interpretavo Europos Sąjungos normą, teisinį reguliavimą ir praktiką, kalbant apie viešojo transporto paslaugų teikimą. Kita vertus, mes visada sakėme, kad norime konkursu būdu įtraukti privačius vežėjus į Vilniaus miesto viešojo transporto vieningą sistemą. Tačiau, kaip žinote, Vilniaus miesto taryba tokiam sprendimui skelbti konkursus nėra pritarusi“, – kalbėjo A. Zuokas.

Pasak jo, jeigu KT nurodymu savivaldybė nutrauktų sutartis su VVT, tai reikštų savivaldybės vežėjo sužlugdymą.

„Galiu paminėti, kad šis KT nutarimas reikštų, kad šiandien įmonė, kuri pasirengusi teikti tokias paslaugas ir kurioje dirba daugiau negu 2 tūkst. žmonių, turėtų netekti darbo. Aš manau, kad toks KT interpretavimas yra tikrai labai abejotinas“, – dėstė A. Zuokas.

Mero žodžiais, nors KT sprendimas ir bus skundžiamas, savivaldybėje bus dar sykį siekiama paskelbti konkursus privatiems vežėjams.

„Vilniaus miesto savivaldybė, bet kuriuo atveju, tą KT sprendimą skųs. Tačiau tai nereiškia, kad mes negrįšime prie sprendimų skelbti konkursus dėl privačių vežėjų įtraukimo“, – tęsė A. Zuokas.

Paklaustas, ar konkursai gali būti skelbiami ir miesto centrą kertantiems maršrutams, meras tokios galimybės neatmetė.

„Gali būti įvairūs (maršrutai – DELFI). Mes niekada nesakėme, kad tik privežimo maršrutai“, – svarstė A. Zuokas.

DELFI primena, jog pagal netrukus startuosiančios Vilniaus viešojo transporto pertvarkos planą privačių vežėjų mieste nebelieka. Savivaldybė nuo liepos 1 d. nutraukia su privatininkais sudarytas keleivių vežimo sutartis. Privačius vežėjus norėta iškeldinti į vadinamuosius privežimo maršrutus. Tačiau miesto tarybos sprendimas, po kurio turėjo būti skelbiami konkursai šiems maršrutams aptarnauti, buvo dusyk nepatvirtintas. Anot mero A. Zuoko, tai reiškia, kad privatūs vežėjai nuo liepos apskritai nebeturės teisės teikti paslaugas Vilniaus miesto teritorijoje.

 

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...