captcha

Jūsų klausimas priimtas

Sostinėje modernizuotos 8 sankryžos

Vilniuje baigtos modernizuoti aštuonios šviesoforais reguliuojamos. Atnaujinta šešių šviesoforais reguliuojamų sankryžų (Žirmūnų–P. Lukšio g., Verkių–P. Lukšio–Ulonų g., Kalvarijų–J. Kazlausko g., Rygos–Taikos g. ties „Kardiolita“, Parko–Pergalės g., P. Višinskio–Subačiaus–Sukilėlių g.) ir dviejų pėsčiųjų perėjų (Gelvonų g. ir Parko g.) įranga, rašoma pranešime žiniasklaidai.
S. Žiūros nuotr.
S. Žiūros nuotr.

Pasak VĮ „Susisiekimo paslaugos“, dabar šias sankryžas ir pėsčiųjų perėjas bus galima koordinuoti su gretimomis sankryžomis ir perėjomis sukuriant naujus transporto koridorius, o naujai įrengti eismo srautų jutikliai užtikrins išmanų transporto ir pėsčiųjų srautų valdymą.

„Šios sankryžos prijungtos prie Eismo valdymo centro, todėl galėsime efektyviau reaguoti į eismo situacijas tikruoju laiku, užtikrinti operatyvesnį gedimų identifikavimą ir jų šalinimą bei transporto srautų reguliavimą ir valdymą“, – teigia SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Bendrųjų reikalų departamento vadovas Vaidotas Meškauskas.

Pasak V. Meškausko, išmanus eismo srautų valdymas užtikrins, kad atnaujintose sankryžose šviesoforų signalai būtų reguliuojami pagal eismo situaciją tikruoju laiku – sumažėjus transporto srautui arba jam nesant kurioje nors sankryžos kryptyje, žalio šviesoforo signalo degimo trukmė automatiškai sumažinama. Tuo metu sutaupytas laikas paskirstomas kitomis eismo kryptimis, kur srautai yra didesni, atitinkamai didesnis ir žalio signalo poreikis.

Kaip rašoma pranešime, modernizuojant Žirmūnų–P. Lukšio g., Rygos–Taikos g. ir Pergalės–Parko g. sankryžų įrangą taip pat pakeistas ir eismo organizavimas, siekiant labiau apsaugoti pėsčiuosius avaringose sankryžose. Turimais duomenimis, 2014–2016 m. Žirmūnų–P. Lukšio g. sankryžoje užfiksuoti 6 eismo įvykiai, per kuriuos sužeisti pėstieji, Rygos–Taikos g. bei Pergalės–Parko g. sankryžose per tą patį laikotarpį įvyko penki nelaimingi įvykiai.

S. Žiūros nuotr.

Šiose sankryžose įdiegtos apsaugotos pėsčiųjų fazės – kai gatvę žalio šviesoforo signalo metu kerta pėstieji, pėsčiųjų trajektoriją kertančioms transporto priemonėms įjungiamas raudonas šviesoforo signalas.

Žirmūnų–P. Lukšio g. sankryžoje panaikinta nesaugi Žirmūnų g. kertanti pėsčiųjų perėja. Tačiau kitoje kelio pusėje esančią perėją nuo šiol galima kirsti per vieną žalio šviesoforo signalo ciklą – pėstiesiems nebereikia laukti saugumo salelėje. Šioje sankryžoje taip pat įrengtas ir apsaugotas dešinysis posūkis – transporto priemonėms išsukant iš P. Lukšio g. į Žirmūnų g., judantiems Žirmūnų gatve įjungiamas raudonas šviesoforo signalas. Įdiegus šias priemones papildoma lentelė su žalia rodykle, leidžiančia važiuoti esant draudžiamam šviesoforo signalui, buvo demontuota.

Šviesoforinio eismo reguliavimo įranga ir šviesoforų valdymo programos bei eismo organizavimas atnaujinti Subačiaus–P. Višinskio g., Verkių–P. Lukšio–Ulonų g., Kalvarijų–J. Kazlausko g. sankryžose bei Gelvonų g., Parko g. reguliuojamose pėsčiųjų perėjose.

Šiuo metu Vilniaus mieste yra daugiau nei 270 šviesoforais reguliuojamų ir valdomų sankryžų, kuriose įrengta virš 5,3 tūkst. šviesoforų. Eismo srautus mieste fiksuoja daugiau nei 2,6 tūkst. transporto ir virš 900 pėsčiųjų jutiklių.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...