captcha

Jūsų klausimas priimtas

Pasirašė sutartį dėl SGD terminalo

Po ilgų derybų pagaliau pasirašyta bendradarbiavimo sutartis tarp „Klaipėdos naftos“ ir Jūrų uosto direkcijos dėl suskystintųjų gamtinių dujų terminalo. Abiejų šalių teigimu, rastas genialiai paprastas sprendimas, kaip suderinti dviejų įstatymų prieštaravimus, ir numatytas investicijų kompensavimo mechanizmas.
BFL nuotr.
BFL nuotr.

Po ilgų derybų pagaliau pasirašyta bendradarbiavimo sutartis tarp „Klaipėdos naftos“ ir Jūrų uosto direkcijos dėl suskystintųjų gamtinių dujų terminalo. Abiejų šalių teigimu, rastas genialiai paprastas sprendimas, kaip suderinti dviejų įstatymų prieštaravimus, ir numatytas investicijų kompensavimo mechanizmas.

 

Klaipėdos jūrų uosto direkcija pastatyti suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo krantinės, prie kurios švartuosis laivas su gamtinių dujų skystinimo įranga, neatsisakė, tačiau birželį Seime priimtas SGD terminalo įstatymas, pagal kurį infrastruktūrą įrengti turi „Klaipėdos nafta“, užkirto tam kelią. Uosto pasipiktinimą kėlė ir tai, kad kompensacijos už investicijas  numatomos tik projektą įgyvendinančiai „Klaipėdos naftos“ bendrovei.

Todėl tik išsprendus šias problemas, uosto direkcija pasirašė  bendradarbiavimo sutartį su „Klaipėdos nafta“.

„Sudėliojome tokiu būdu: „Klaipėdos nafta“ nepažeisdama terminalo įstatymo finansuoja terminalo infrastruktūros statybą. Uosto direkcija, nepažeisdama uosto įstatymo, kompensuoja labai greitai tas lėšas, kurias „Klaipėdos nafta“ įdeda į terminalo infrastruktūrą“, – sako Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas.

„Šis pasiektas susitarimas leis dabar sėkmingai toliau vykdyti numatytus darbus ir dar šiandien mes planuojam pradėti organizuoti krantinės darbų pirkimo konkursą“, – teigia AB „Klaipėdos nafta“ generalinis direktorius Rokas Masiulis.

Klaipėdos uosto direkcijos vadovas neprognozavo, kokios bus galutinės suskystintų dujų terminalo investicijos, esą tai paaiškės tik parengus techninį projektą ir parinkus rangovą.

Maždaug 180 mln. litų investicijos į krantines turėtų būti finansuojamos iš dujų perdavimo tarifo bei uosto rinkliavų.

„Vyriausybė pirmadienį dar papildomai priims sprendimus dėl tvarkos, kaip bus garantuojama uosto investicijų į šią specifinę krantinę grąža per 20 metų“, – sakė Premjeras Andrius Kubilius.

Tačiau, pasak „Klaipėdos naftos“ vadovo, tikimasi, kad uosto rinkliavos ateityje augs ir kompensavimas bus minimalus.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...