captcha

Jūsų klausimas priimtas

Pradėjus kalbėti apie rusiškų lokomotyvų sistemas, kilo klausimų ir dėl eismo ore saugumo

Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas tęsia tyrimą dėl „Lietuvos geležinkeliuose“ įdiegtos rusiškos lokomotyvų valdymo sistemos, kuri, teigiama, gali kelti grėsmę nacionaliniam saugumui, nes susijusi su Rusijos karine pramone. Komitetui šiandien liudijęs buvęs premjeras Algirdas Butkevičius sako, kad jei ne rusiška sistema, lokomotyvai būtų gulėję patvoryje.
BNS nuotr.
BNS nuotr.

Komitetui, kuris tiria 2006–2012 metais diegtą valdymo sistemą, liudyti atvykęs buvęs premjeras ir susisiekimo ministerijai vadovavęs Algirdas Butkevičius sako, kad viešumoje pateikta daug neteisingos informacijos. Esą, kai buvo vykdomi pirkimai ir rusiškos sistema KLUB-U diegiama Lietuvos geležinkeliuose kitų alternatyvų nebuvo, o ekonominiai santykiai su Rusija buvo geri ir niekas nekalbėjo apie grėsmes.

„Jeigu būtų į tuos lokomotyvus sumontuota kažkokia sistema, kuri yra Vokietijos lokomotyvuose, Prancūzijos lokomotyvuose, tai tie Lietuvoje lokomotyvai būtų stovėję patvory“, – sakė A. Butkevičius. 

Valdymo sistema KLUB-U įdiegta daugumoje – 192-uose lokomotyvuose. Ji integruota ir į naujausius „Siemens“ lokomotyvus. Sistemą pagamino ir priežiūrą vykdė su Rusijos karine pramone siejama „Iževsko radijo gamykla“. Todėl, sistema, teigiama, gali kelti grėsmę nacionaliniam saugumui, per ją palydoviniu ryšiu nustatomos tikslios traukinių koordinates, galima reguliuoti jų judėjimo greitį, stabdyti. 

Kad buvo teorinė galimybė užgrobti šalies geležinkelių sistemą, LRT pripažino ir buvęs įmonės vadovas Stasys Dailydka, kurio liudijimo komisija laukia kitą savaitę.

A. Butkevičius, komisijoje pareiškė, kad tokia pati sistema veikia ne tik geležinkeliuose, bet ir kituose strateginiuose objektuose. 

„Įdiegtos modernios ispanų eismo valdymo sistemos, kurios, netgi tokios pačios, yra prijungtos prie oro, lėktuvų pilotų“, – kalbėjo buvęs premjeras.

„Vienas iš tyrimo objektų bus „Oro navigacija“ ir ten vykę procesai, bet tai yra sekantis etapas. Dabar nenorėčiau komentuoti, to, ką kalbėjo p. Butkevičius. Tikrai suteikė labai įdomios informacijos, kuri natūraliai kelia klausimus“, – pabrėžė Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto pirmininkas Vytautas Bakas.

Tyrimas, dėl Lietuvos geležinkelių pirkinio, teigiama, užtruks porą mėnesių. Ketinama išsiaiškinti, kas priėmė sprendimus dėl šios technologijos įdiegimo.

Plačiau žiūrėkite Jevgenijaus Bardausko reportaže.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...