captcha

Jūsų klausimas priimtas

Kauniečius užsiutino seifų atsisakantis SEB bankas – nebeturės kur laikyti brangenybių

Dalį Kauno gyventojų nemenkai papiktino SEB banko sprendimas nutraukti seifų nuomos paslaugą Laisvės alėjoje esančiame filiale – alternatyvų beveik nebeliko, tuo tarpu laikyti brangenybes namuose nesaugu. Bankų skyrių skaičius Lietuvoje šiuo metu perpus mažesnis nei prieš dešimtmetį ir gauti paslaugas tampa vis sunkiau.
BNS nuotr.
BNS nuotr.

Laisvės alėjoje esantis SEB banko skyrius buvo vienintelė vieta, kur šio banko klientai Kaune galėjo saugoti asmenines vertybes seife. Gyventojai subruzdo, kur jiems dėti savas vertybes. „Swedbank“, pavyzdžiui, tokios paslaugos Kaune apskritai neteikia. Dar labiau klientus papiktino tai, kad pinigus bankas paėmė už metus vos prieš dvi savaites, tuo tarpu jokio pranešimo, kad reikės išsikelti, neatsiuntė. 15min SEB banko klientas papasakojo savo istoriją – prieš dvi savaites sudarė sutartį metams, o dabar jį bankas meta lauk.

„SEB turėjau vadinamąją dėžutę, ir ja naudojausi jau keletą metų. Dabar visai neseniai atėjau pratęsti jos galiojimo – man sako, kad nepratęs, jei privalomai neatsidarysiu sąskaitos SEB banke. Gerai, aš atsidariau sąskaitą, įnešiau į sąskaitą pinigėlių už tą dėžutę, apmokėjau. Po šito praėjus dviem savaitėms išgirdau, kad mano pažįstamas, kuris taip pat turi dėžutę, gavo pranešimą, kad mus iš ten iškrausto“, – 15min pasakoja SEB banko klientas, panoręs likti neįvardytu.

Jis itin piktinasi tuo, kad jam naujiena nebuvo pranešta: nei dar prieš pasirašant sutartį, nei vėliau. Dabar vyriškis pinigus sumokėjo metams į priekį, o paslauga naudotis negalės. Banko klientas jokio pranešimo nebuvo gavęs, todėl nusprendė nuvykti išsiaiškinti į SEB banko skyrių. „Maniau, kad taip negali būti, aš ką tik dėl to atsidariau sąskaitą ir įnešiau pinigų, apmokėjau už metus į priekį, negavau nei pranešimo, nei skambučio, nieko. Nuvažiavau į banką pasiklausti – man sako taip, tikrai, jūs turite terminą iki lapkričio 1 d., jūs turite susirinkti žaislus ir iš čia išsikelti“, – stebisi klientas.

Nepaliko jokios alternatyvos

Kaunietį šokiravo toks požiūris į klientą, jis skundžiasi, kad jam nebuvo pasiūlyta jokių alternatyvų. Pasirašant metų sutartį, seifo nuoma SEB banke kainuoja nuo 26 iki 77 eurų per mėnesį, priklausomai nuo seifo dydžio. Dabar, pasak jo, sugaišta daug laiko ir visa tai veltui – po poros savaičių paslaugos nebeliks.

„Jokios alternatyvos, iš viso net nėra diskusijos. Nei alternatyvos, nei kokio nors patarimo, kad ta paslauga teikiama kitame skyriuje ar mieste. Tiesiog nieko. Pasakė – rinkitės žaislus ir viskas. Aš sakau, gi sąskaitą atidariau ir metams apmokėjau – atsakė, kad pinigai bus grąžinti į sąskaitą. Tai pažiūrėsiu, ką jie man grąžins“, – pyko kaunietis. Anot SEB kliento, tai jau ne pirmas kartas, kai tenka bėgioti po Kauną ieškant seifo nuomos.

„Ta paslauga teikiama, kad žmonės namuose nelaikytų savo vertingų daiktų. Todėl neša į banką, visame pasaulyje normalu banke laikyti pinigus, brangakmenius ar svarbius dokumentus. Iš pradžių buvo Ūkio bankas, uždarė, visi bėgo į SEB. Dabar visi bėga į Medicinos banką. Aš dar nebuvau, nepasiėmiau iš SEB“, – svarsto klientas. Jis teigia, kad be seifo sąskaita SEB banke jam nereikalinga, todėl ją uždarys nedelsdamas. „Aš pasijutau kvailio vietoje, nes atsidariau sąskaitą, įnešiau pinigus, tai kainuoja, ir sąskaita, ir pinigai į priekį“, – teigė klientas.

Paaiškino: seifai neapsimoka, bet skyrius liks

SEB banko atstovė žiniasklaidai Jovita Bazevičiūtė paaiškino, kad nuo lapkričio 1 d. SEB Kauno finansinių paslaugų centras, esantis Laisvės al. 82, nebeteiks individualių seifų nuomos paslaugos, tačiau pats skyrius veiks įprastai ir kitos paslaugos bus teikiamos.

„Atsižvelgdamas į tai, kad paslaugos teikimo ir seifų saugyklų išlaikymo kaštai yra didesni nei pajamos parduodant paslaugą, o paslaugos poreikis mažėja (maždaug pusė seifų banko skyriuje Kaune buvo neužimti), SEB bankas priėmė sprendimą šios paslaugos Kaune nebeteikti“, – pakomentavo J. Bazevičiūtė. Ji tikina, kad šia paslauga besinaudojančius klientus bankas informavo iš anksto ir paprašė jų atsiimti seifuose saugomus daiktus. „Tokiu atveju, jei nei klientas, nei jo įgaliotas asmuo negalės atvykti iki nurodytos datos (lapkričio 1 d.), paprašėme klientų susisiekti su banko skyriumi Kaune ir susitarti, kada ir kaip bus atsiimti seife saugoti daiktai“, – sako J. Bazevičiūtė.

15min ji nepasiūlė alternatyvų, ką galėtų daryti banke vertybes laikantys gyventojai. SEB negalėjo pakomentuoti, ką seifuose saugo klientai, nes bankas neturi teisės tikrinti seifų ir susipažinti su jų turiniu. „Tačiau paslauga besinaudojantis klientas turi laikytis sutartyje su banku numatytų įsipareigojimų ir nelaikyti neleistinų daiktų, pavyzdžiui, šaunamųjų ginklų, sprogstamųjų, narkotinių, radioaktyvių bei kitų žmonių sveikatai ir gyvybei pavojingų medžiagų, kurių civilinė apyvarta yra uždrausta“, – sako J. Bazevičiūtė.

Apsilankyti banke tampa vis sunkiau

Šiuo metu Lietuvoje veikia 496 kredito įstaigų klientų aptarnavimo vietos, rodo Lietuvos banko duomenys. Palyginimui, daugiausia jų buvo suskaičiuota 2009 m. I ketvirtį – tuomet klientai galėjo rinktis iš 967 vietų. Tačiau bankai toliau praneša apie klientų aptarnavimo padalinių uždarymus. Rugpjūtį SEB ir „Swedbank“ bankai uždarė klientų aptarnavimo padalinius Vilniaus centre, Gedimino prospekte. Papildomai klientų aptarnavimo tinklą ketina optimizuoti ir naujai veiklą pradėjęs „Luminor“ bankas, sujungęs buvusių DNB ir „Nordea“ bankų padalinius.
 

Šaltinis www.15min.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...