captcha

Jūsų klausimas priimtas

M. Bartuška aiškinosi, kodėl pritaikė nuolaidą R. Karbauskio įmonės kroviniams

„Lietuvos geležinkelių“ vadovui Mantui Bartuškai – sunkios dienos. Trečiadienį ryte jis pareiškė, kad bendrovė skųs Europos Komisijos sprendimą skirti baudą nepaisant to, kad prezidentūra ragino to nedaryti. Tuoj pat Seime trečiadienį jam teko aiškintis, ar bendrovė iš tiesų pritaikė nuolaidas „Agrokoncernui“, kurio savininkas yra „valstiečių“ lyderis Ramūnas Karbauskis. M. Bartuška tikino, kad nuolaidos pritaikytos visiems.
BNS nuotr.
BNS nuotr.

„Lietuvos geležinkelių“ vadovas Seimo Ekonomikos komitete vos spėjo atsakinėti į nepatogius klausimus. Kodėl „Lietuvos geležinkeliai“ šiais metais nebandė aktyviau bendrauti su Europos Komisija, kad 28 mln. eurų bauda būtų mažesnė? Kas dar gali iškelti ieškinį Lietuvos bendrovei? Kodėl geležinkelininkai piko metu švaistosi grūdų pervežimo nuolaidomis?

Seimo Ekonomikos komiteto narys konservatorius Dainius Kreivys klausė, ar tiesa, kad „Lietuvos geležinkeliai“ pritaikė nuolaidą Ramūno Karbauskio vadovaujamam „Agrokoncernui“? Kaip įprasta, rudenį geležinkeliais vežamas grūdų derlius. Kasmet tam trūksta vagonų, tačiau šiais metais „Lietuvos geležinkeliai“ klientams suteikė nuolaidas. Taip pat ir „Agrokoncernui“.

Geležinkelininkai pritaikė pervežimo kainų lengvatas visiems stambiesiems grūdininkams – „Linas Agro“, „Kauno grūdams“ ir „Agrokoncernui“, tačiau M. Bartuška neatsakė, kokios konkrečios lengvatos pritaikytos atskiroms įmonėms. Primename, kad vyriausybė neseniai nusprendė iš biudžeto skirti 36 mln. eurų „Lietuvos geležinkeliams“ keleivių pervežimo nuostoliams dengti. Tokia dotacija skirta pirmą kartą istorijoje.

Sako, kad nuolaida taikoma visiems

M. Bartuška teigė, kad nuolaidos pritaikytos visiems, nes taip norima būti konkurencingesniems su vežėjais – šie esą perima geležinkelininkų krovinius. Tačiau ar tiesa, kad „Agrokoncernui“ suteikia dar didesnė nuolaida nei kitiems? M. Bartuška teigė, kad visiems taikoma vienoda nuolaida.

Po komiteto posėdžio D. Kreivys, dirbantis opozicijoje, 15min teigė girdėjęs, kad „Agrokoncernui“ suteikta didesnė nuolaida, tačiau įrodyti to negalįs. „Aš pareikalausiu raštu pateikti, kokią nuolaidą taiko šiam koncernui, kokią – kitiems“, – sakė D. Kreivys. Jis stebėjosi, kad „Lietuvos geležinkeliai“, kai yra vagonų poreikio pikas, sumažino grūdų pervežimo kainą.

Tačiau geležinkelininkų vadovas tvirtino, kad nuolaida visiems grūdininkams nedaro didelės reikšmės įmonės finansams. „Nuolaida yra nereikšminga. Finansuose tai mažai įtakoja“, – tikino M. Bartuška, pridūręs, kad šiais metais valstybės įmonė jau dirba pelningai – per devynis mėnesius uždirbo per tris milijonus eurų.

M. Bartuša skundėsi, kad grūdų išvežimo rinkoje prarasta nemažai, nes įsisuko vežėjai. Tačiau kodėl trūksta vagonų? „Tarifas sumažintas tam, kad būtume konkurencingesni. Grūdų šiais metais pervežėme daugiau. Geležinkelininkai anksčiau nebuvo konkurencingi“, – sakė M. Bartuška.

BNS nuotr.

Pasiūlė atstatyti Rengę

Apie sprendimą ginčyti Europos Komisijos baudą trečiadienį ryte pranešęs „Lietuvos geležinkelių“ vadovas M. Bartuška dėl to turėjo aiškintis Seimo Ekonomikos komitete. Seimo nariai klausinėjo, kas buvo padaryta, kad Europos Komisija sumažintų baudą. M. Bartuška teigė, kad laiškas su pasiūlymu spręsti problemą išsiųstas kovo pabaigoje.

15min matė šį laišką. Jame siūloma atstatyti Rengės ruožą ir pateikti planą dėl bendrovės atskyrimo. Konservatorius Jurgis Razma geležinkelininkų vadovo klausė, kodėl nebandyta kalbėtis su Briuseliu dėl baudos sumažinimo. Išsiuntus laišką, „Lietuvos geležinkeliai“ oficialaus atsakymo negavo, tiesa, liepą susisiekimo ministras kalbėjosi su eurokomisare Margarethe Vestager telefonu.

Šaltinis www.15min.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...