captcha

Jūsų klausimas priimtas

M. Bartuška: „Lietuvos geležinkeliai“ paskutinį pasiūlymą Briuseliui pateikė kovą

Eurokomisarei Margrethei Vestager pareiškus, kad Lietuva iki paskutinės minutės galėjo išvengti 28 mln. eurų baudos „Lietuvos geležinkeliams“, įmonės vadovas Mantas Bartuška sako, kad paskutinį pasiūlymą dėl Rengės ruožo problemos sprendimo Lietuva pateikė kovą.
BNS nuotr.
BNS nuotr.

Jo teigimu, pasiūlymas apėmė išardyto ruožo atstatymą ir „tam tikrus struktūrinius“ pokyčius.

„Turėjome galimybę kartą pateikti pasiūlymą, jį pateikėme siūlydami, kaip ištaisyti tą situaciją, kad galime prisiimti įsipareigojimus atstatyti Rengės ruožą ir įgyvendinti tam tikrus struktūrinius pokyčius. Bet, matyt, tie pasiūlymai buvo nepriimtini ir Europos Komisija priėmė tokį sprendimą, kokį priėmė“, – BNS sakė M. Bartuška.

Jo teigimu, šie pasiūlymai Komisijai pateikti kovo pabaigoje.

„Vėliau teko tik kartą susitikti ir kalbėtis žodžiu, bet jau tas įvyko rugsėjį ir iš pokalbio buvo galima įtarti, kad tikriausiai sprendimą jie jau turi, nes didelės diskusijos apie opcijas jau nebevyko“, – sakė „Lietuvos geležinkelių“ vadovas.

Anksčiau jis BNS sakė, kad Komisijai buvo pasiūlyta išskaidyti „Lietuvos geležinkelių“ veiklas – keleivių ir krovinių vežimą bei infrastruktūrą – į antrines įmones ir sukurti holdingą, panašų į veikiantį Vokietijoje ir Prancūzijoje. M. Bartuška praėjusią savaitę taip pat sakė, kad toks skaidymo modelis bus pasiūlytas Komisijai ir dabar, įmonė tam jau ruošiasi. 

Paklaustas, kuo kovą pateikti problemos sprendimai skyrėsi nuo ankstesnių Lietuvos pasiūlymų, M. Bartuška teigė, kad juose aiškiai buvo nurodyta, jog „Lietuvos geležinkeliai“ gali įsipareigoti atstatyti Rengės ruožą ir kalbėtis dėl struktūrinių įmonės pokyčių.

„Prie skirtos baudos yra reikalavimas atstatyti situaciją į prieš tai buvusią, o vienas iš variantų yra atstatyti ruožą arba kitos priemonės. Yra truputėlį palikta laisvės kalbėtis, bet aiškiausias supratimas yra, kad atstačius ruožą būtų atstatyta buvusi situacija“, – antradienį BNS kalbėjo M. Bartuška.

Lietuvoje viešinti M. Vestager antradienį pareiškė, kad Lietuva iki paskutinės minutės turėjo galimybę rasti sprendimą ir išvengti 27,87 mln. eurų baudos „Lietuvos geležinkeliams“.

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis praėjusią savaitę teigė, kad 2016 metų pabaigoje pradėjusi dirbti Vyriausybė neturėjo laiko ir galimybių išvengti EK baudos „Lietuvos geležinkeliams“.

EK praėjusią savaitę paskelbė, kad „Lietuvos geležinkeliai“ neteisėtai apribojo konkurenciją, 2008 metais išardę bėgius iš Mažeikių į Rengę Latvijoje. Lietuva taip pat įpareigota ištaisyti pažeidimą – atstatyti bėgius arba imtis kitų priemonių konkurencijai atkurti.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close