captcha

Jūsų klausimas priimtas

Viceministras R. Degutis: „Lietuvos geležinkeliai“ turi du pasirinkimus

Susisiekimo viceministras Ričardas Degutis neatmeta galimybės, kad valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ skųs pirmadienį bendrovei Europos Komisijos (EK) skirtą beveik 28 mln. eurų baudą dėl 2008 m. išardytos geležinkelio linijos iš Mažeikių į Rengę. Vis dėlto viceministras teigė, kad apsisprendimas skųsti EK nutarimą pareikalaus laiko.
BNS nuotr.
BNS nuotr.

„Kompanija turi du pasirinkimus: vienas pasirinkimas – pripažinti (pažeidimą – ELTA), o kitas – apskųsti (...). „Lietuvos geležinkelių“ vadovybė turi labai atidžiai, su teisininkų pagalba, išanalizuoti visus argumentus, kurie yra EK sprendime. Eiti į Europos Sąjungos Bendrąjį Teismą reikia su labai paruošta apeliacija. Manau, kad „Geležinkeliai“ užtruks prieš priimdami tokį sprendimą, jie turi tam du mėnesius“, – pirmadienį spaudos konferencijoje kalbėjo R. Degutis, pažymėjęs, kad, jeigu sprendimas bus skundžiamas, jis bus skundžiamas iš esmės. 

Viceministras atkreipė dėmesį, kad EK sprendimą sudaro dvi dalys: bauda ir priemonės, kurias turi sutarti „Lietuvos geležinkeliai“ ir EK, dėl konkurencinės aplinkos atkūrimo, jeigu pripažįstamas pažeidimas. Dėl tų priemonių reikia sutarti per tris mėnesius. 

Įvykiams klostantis pagal nepalankų „Lietuvos geležinkeliams“ scenarijų, 28 mln. eurų bauda taptų iššūkiu veiklos optimizavimą su naująja vadovybe pradėjusiai bendrovei. Tačiau viceministras ragina tokiomis prognozėmis neužbėgti įvykiams už akių. Pasak jo, priimdami sprendimus „Lietuvos geležinkeliai“ atsižvelgs ir į finansinius padarinius. Tiesa, R. Degutis neatmetė galimybės, kad dėl išardyto Rengės ruožo galimai nuostolių patiriančios kitos bendrovės artimiausiu metu kreipsis į nacionalinius teismus, tad, anot jo, esama civilinių ieškinių rizikos. 

R. Degutis vis dėlto nesiėmė atsakyti, ar išardžius geležinkelio ruožą buvo pažeista konkurencinė aplinka. 

„Lietuva formulavo poziciją – tai yra bendrovės pozicija, – kad 2008-aisiais metais šitas ruožas negalėjo būti naudojamas, nes reikėjo priimti sprendimą – arba jį rekonstruoti, arba faktiškai nustoti jį naudoti, dėl to, kad jis buvo pasenęs“, – aiškino viceministras. 

Viceministras pakartojo „Lietuvos geležinkelių“ pirmadienį išsakytą poziciją, kad dabar susidariusi situacija iš esmės yra paveldėta iš bendrovės ankstesnės vadovybės. 

„Ir ministras yra tai pasakęs, kad iš esmės tai yra paveldėtas klausimas iš senosios „Lietuvos geležinkelių“ administracijos ir anksčiau ar vėliau mes laukėme šito sprendimo, nepaisant to, kad visus šiuos metus vyko pakankamai konstruktyvus dialogas su EK“, – teigė susisiekimo viceministras. 

Paklaustas, ar yra prasmė atstatyti išardytą geležinkelio atkarpą, R. Degutis teigė, kad tai yra tolesnės diskusijos klausimas, jis neįvardijo ir sumos, kurios reikėtų atstatymui. 

Kaip ELTA jau skelbė, Europos Komisija bendrovei „Lietuvos geležinkeliai“ skyrė 27 mln. 873 tūkst. eurų baudą už tai, kad, išardžiusi bėgių kelią tarp Lietuvos ir Latvijos, įmonė sudarė konkurencijos kliūtis krovinių vežimo geležinkeliais rinkoje ir pažeidė Europos Sąjungos (ES) antimonopolines taisykles.

Už konkurencijos politiką atsakinga EK narė Margrethe Vestager teigia, kad „Lietuvos geležinkeliai“ pasinaudojo turima nacionalinės geležinkelių infrastruktūros kontrole, kad galėtų sutrukdyti geležinkelių transporto rinkoje veikiantiems konkurentams.

Gavusi įmonės „Orlen“ skundą, 2011 metais Komisija atliko patikrinimus „Lietuvos geležinkelių“ patalpose ir 2013 m. kovo mėn. pradėjo oficialią antimonopolinių taisyklių pažeidimo tyrimo procedūrą.

Savo ruožtu „Lietuvos geležinkeliai“ pirmadienį paskelbė ketinantys išnagrinėti Europos Komisijos sprendimą. Lietuvos įmonė vėliau apsispręs, kaip toliau elgtis, bet teigia, kad bendrovės veiksmai bus paremti mažiausio neigiamo poveikio siekiu.

Pirmadienį sprendimą paskelbusi EK suteikė „Lietuvos geležinkeliams“ tris mėnesius parengti ir suderinti su EK veiksmų planą, kaip ištaisyti padėtį. Be to, kaip minėta, per du mėnesius EK sprendimas gali būti apskųstas Europos Sąjungos Bendrajam Teismui.

Šaltinis www.elta.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...