captcha

Jūsų klausimas priimtas

Šiandien darbuotojai apie įmones turi žinoti daugiau nei bet kada anksčiau

Informacijos įtaka šiandien juntama visur, taip pat ir personalo atrankų srityje. Tapo įprasta, kad daugiau informacijos visuomet turi darbdavys, o ne kandidatas, tačiau ši praktika turėtų keistis, teigiama pranešime žiniasklaidai. 
Foodie Factor/Unsplash.com nuotr.
Foodie Factor/Unsplash.com nuotr.

„Jei siekiate pritraukti geriausius kandidatus, svarbu žinoti, kas lemia kiekvieno jų individualų apsisprendimą dairantis karjeros perspektyvų bei parinkti tinkamiausią būdą papasakoti apie siūlomą poziciją“, – įsitikinusi personalo atrankos ir laikinojo įdarbinimo bendrovės „Manpower Lit“ verslo vystymo vadovė Gerda Baltrūnaitė.

Vien atlyginimu Lietuvoje privilioti nepavyks

Šių metų pasauliniame kandidatų lūkesčių tyrime „Global Candidate Preferences Survey“, atliktame „ManpowerGroup Solutions“ užsakymu, dalyvavo 14 tūkst. 18-65 metų respondentų iš 19 įtakingiausių verslo sektorių visame pasaulyje. Kaip ir galima numanyti, trimis svarbiausiais kriterijais renkantis darbą apklaustieji įvardino darbo užmokestį, darbo pobūdį ir darbo grafiko lankstumą. Norintiems pakeisti darbą, užmokesčio dydis tampa net dvigubai svarbesniu veiksniu už darbo pobūdį. Tačiau ši taisyklė Lietuvoje galioja tik žemesnės kvalifikacijos darbuotojams, kuriems taip pat labai imponuoja darbo pobūdis, laikas bei vieta.

„Aukštesnės kvalifikacijos specialistai rinkdamiesi darbą pirmiausia vertina karjeros galimybes ir požiūrį į darbuotoją. Jie pirmenybę teikia įmonėms, pasižyminčioms aukšta organizacine kultūra, todėl jau atrankos pradžioje kruopščiai stebi, kaip pokalbio metu su jais bendrauja vidiniai arba išoriniai atrankų konsultantai, kokį įspūdį finalinių susitikimų metu palieka galimai būsimi vadovai“, – sako G. Baltrūnaitė. Anot jos,  vis dažniau mūsų kalbinami kandidatai išreiškia norą dirbti tik tarptautinėse kompanijose, o darbą žinomose įmonėse laiko prestižu.

Prioritetai renkantis darbą priklauso ir nuo šalies. Pavyzdžiui, Jungtinėje Karalystėje ar Norvegijoje kandidatams labiausiai rūpi darbo pobūdis, Australijoje – atlyginimas, lankstumo galimybės ir geografinė vieta. Brazilijoje, Kosta Rikoje ir Indijoje karjeros galimybės motyvuoja labiau nei atlygis.

Raw Pixel/Unsplash.com nuotr.

Laikas pasiūlyti „išbandyti“ darbo vietą

Tinkamų kandidatų pritraukimas prasideda nuo profesionalaus darbo skelbimo. Yra keletas svarbiausių aspektų, kurių reikia nepamiršti jį formuluojant. „Global Candidate Preferences Survey“ tyrimas atskleidė, kad itin svarbu skelbimą padaryti matomą tinkamai auditorijai, sutvarkyti įmonės internetinę svetainę, kuri vis dar yra pagrindinis šaltinis ieškant informacijos apie darbdavį. Kita efektyvi, tačiau Lietuvoje dar ne itin dažnai naudojama priemonė – ryšiai su visuomene, turint tikslą atsakingai formuoti patrauklaus darbdavio įvaizdį. Turinys apie sunkiau randamų specialistų profesiją tipinę darbo dieną publikuojamas tiksliniuose kanaluose, taip sukuriant artimesnį ryšį su potencialiais darbuotojais.

„Taip pat svarbi grįžtamojo ryšio galimybė: reiktų paraginti kandidatus domėtis darbo vieta, užduoti klausimus raštu, telefonu ar socialiniuose tinkluose. Jei jau siūlote grįžtamąjį ryšį, būtinai pasirūpinkite, kad atsakymo potencialiems darbuotojams nereiktų laukti. Inovatyvu ir sveikintina suteikti kandidatams galimybę darbo vietą „išbandyti“ – pasiūlyti prisidėti prie nedidelio projekto įgyvendinimo, pasisvečiuoti biure“, – pažymi personalo atrankų ekspertė.

Ji primena, kad darbo skelbimai – vis dar efektyviausias darbuotojų pritraukimo būdas, bet svarbu atkreipti dėmesį į kintančią jų formą.  Siekiant sulaukti jaunosios kartos kandidatų susidomėjimo, netradicinės formos skelbimai (vaizdo klipai, nuotraukų galerijos, judantys vizualai socialiniuose tinkluose) bus sėkmingesni, o konservatyvesnei visuomenės daliai pritraukti labiausiai tiks tradiciniai skelbimai.

Alejandro Escamilla/Unsplash.com nuotr.

Skaidrumas tampa koziriu

Tyrimo rezultatai rodo, kad kandidatai vis dažniau domisi ne tik darbo užmokesčio dydžiu ar darbdavio įvaizdžiu, bet ir pamatinėmis įmonės vertybėmis ar verslo etika. Personalo atrankų specialistai pastebi, kad skaidrumas ir atvirumas atsiperka. Pavyzdžiui, kompanijos, atlyginimų viešinimą darbo skelbimuose pavertusios vidinės kultūros dalimi, sustiprina ne tik potencialių, bet ir esamų darbuotojų pasitikėjimą. Ieškantiems darbo svarbu lengvai rasti ne tik pagrindinę informaciją apie darbdavį, bet ir iš arčiau susipažinti su privilegijomis darbuotojams, tikrąja vidine įmonės kultūra, misija, vizija, požiūriu į socialinę atsakomybę. Tai ypač svarbu, norint pritraukti tūkstantmečio kartos žmonių – vis daugiau jų pageidauja dirbti socialiai atsakingose ir etiško verslo kultūrą puoselėjančiose bendrovėse, nes patys aktyviai užsiima labdaringa ar kita socialine veikla.

„Tam, kad įmonė atrodytų patikima, būtina peržiūrėti internete randamą informaciją apie kompanijos veiklą, vadovų „Facebook“ bei „LinkedIn“ profilius. Atkreipkite dėmesį į internete sklandančius atsiliepimus apie jūsų įmonę, nes kartais iš pirmo žvilgsnio nereikšmingas pasisakymas apie darbovietę gali atbaidyti net ir labai motyvuotą kandidatą“, – sako G. Baltrūnaitė.

Šiandien darbo ieškantis žmogus informacijos apie įmones gali rasti daugiau nei bet kada anksčiau. Naudodamiesi informacinių technologijų suteikiamomis galimybėmis, darbdaviai turėtų imtis visų praktinių, emocinių ir interaktyvių priemonių, skatinančių dialogą ir kandidatų įsitraukimą. Neabejojama, kad, ieškant geriausių talentų, šiandienos konkurencinis pranašumas yra būtent gerai informuoti kandidatai.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...