captcha

Jūsų klausimas priimtas

Seimas delsia apsispręsti dėl skalūnų dujų žvalgybos ir gavybos Lietuvoje

Su skalūnų žvalgyba ir gavyba susijusių įstatymų svarstymas Seime strigo jau ne kartą. Ir dar strigs kųrį laiką, mat parlamentarai nesutaria, kokį mokestį taikyti skalūnų dujoms ir skalūnų naftai.
BFL nuotr.
BFL nuotr.

Su skalūnų žvalgyba ir gavyba susijusių įstatymų svarstymas Seime strigo jau ne kartą. Ir dar strigs kųrį laiką, mat parlamentarai nesutaria, kokį mokestį taikyti skalūnų dujoms ir skalūnų naftai.

Ketvirtadienį Seimas ketina priimti įstatymą, numatantį, kad skalūnų dujų ieškosianti bendrovė, radusi dujų, jų išgauti negalės. Tam bus reikalingas atskiras leidimas.

Tačiau tam, kad „Chevron“ pagaliau imtųsi kažkokios realios veiklos Lietuvoje, vien šio įstatymo nepakanka. Parlamentarai iki šio nesutarė, kokį mokestį reikėtų taikyti skalūnų dujoms ir skalūnų naftai.

„Šią sesiją nebespėsim“, – 15min.lt sakė Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas Bronius Bradauskas.

Aplinkos apsaugos ir Biudžeto ir finansų komitetai siūlo, kad mokesčio tarifas už skalūnų angliavandenilius siektų 40 proc. Šiuo metu  tokį siūlymą vertina Finansų ir Teisingumo ministerijos.

Tačiau premjeras Algirdas Butkevičius jau užsiminė, kad toks tarifas yra kiek per aukštas. Kiek galima būtų tarifą mažinti, jis neužsiminė.

Tuo metu projekto šalininkams 40 proc. neatrodo mažai.

„Aš nemanau, kad jis per didelis, nes 40 proc. – jis nėra mažas, bet nors kokia nauda Lietuvai. Apskritai turėtų būti ne kompanija, kuri vykdo gavybą ir mums sumoka išgavimo mokestį, o mes turėtume samdyti kompaniją ir jai sumokėti už atliktą darbą. Aišku, „Chevron“ seka, ką mes svarstome ir į kiekvieną sprendimą atsiuntinėja didžiausias juristų paklodes, kad jie prieštarauja tam ir anam, ir viskam. Tai jei prieštarauja tiems procentams, aišku“, – 15min.lt sakė parlamentaras Linas Balsys.

B.Bradausko teigimu, mokesčius už naudojamus Lietuvos gamtinius išteklius reikia didinti, bet saikingai.

„Negalima didinti tiek, kad paskui išgavimas neapsimokės“, – sakė Bronius Bradauskas.

Jo teigimu, sutartį su „Chevron“ galima pasirašyti ir iki priimant įstatymą: „Bet mes sutarėme taip, kad rašytis žvalgybai gali, bet gavybai – jokiu būdu ne.“

Dabar Lietuvoje naftas ir dujas išgaunančios bendrovės moka skirtingą mokesčio tarifą, priklausomai nuo išgaunamo kiekio. Pernai keturios pagrindinės naftą Lietuvoje išgaunčios bendrovės sumokėjo apie 30 mln. Lt (viso pernai surinkta beveik 35 mln. Lt). Didžiausią tarifą mokėjo „Minijos nafta“ – per 20 proc.

Seime būta svarstymų suvienodinti tarifą ir, nepriklausomai nuo gavybos mastų, visiems nustatyti 25 proc. tarifą, tačiau pasiūlymui nepritarta, todėl mokestis ir toliau bus diferencijuotas.

Šaltinis www.15min.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...