captcha

Jūsų klausimas priimtas

Prasideda didžiausias Vilniaus istorijoje viešojo transporto atnaujinimas

Vilniuje prasideda didžiausias sostinės viešojo transporto atnaujinimas. Į Vilnių atvažiuoja pirmas pusšimtis iš 250 naujų autobusų, kuriais nuo šiol kasdien po sostinę keliaus vilniečiai ir miesto svečiai, skelbiama Vilniaus savivaldybės pranešime žiniasklaidai.  
S. Žiūros nuotr.
S. Žiūros nuotr.

Paskutinis didesnis viešojo transporto atnaujinimas Vilniuje įvyko prieš dešimtmetį, kai autobusų parką papildė beveik 90 naujų autobusų. Pirmąjį  iš 250 naujų autobusų, perrištą šventiniu  kaspinu,  Europos aikštėje vilniečiams antradienį pristatė Vilniaus meras Remigijus Šimašius.
 
„Net 6 iš 10 Vilniaus gatvėmis riedančių autobusų bus visiškai nauji – tokiu viešojo transporto atnaujinimu tikriausiai negali pasigirti jokia kita Europos sostinė. Patogus susisiekimas mieste – vienas iš savivaldybės prioritetų, todėl tikimės, kad šie pokyčiai paskatins dar daugiau vilniečių savo kelionėms rinktis viešąjį transportą. Neabejoju, kad tai prisidės ir prie modernaus Vilniaus veido sustiprinimo“, – teigė miesto meras.
 
Viešojo transporto atnaujinimui buvo skelbti du konkursai – naujo vežėjo parinkimo konkursas ir UAB „Vilniaus viešojo transporto“ 150 naujų autobusų pirkimo konkursas. Pastarasis konkursas tebevyksta, tačiau planuojama, kad nugalėtojas bus paskelbtas dar mėnesio pabaigoje. 

S. Žiūros nuotr.

Įdomu tai, kad išskirtinį dizainą naujiems autobusams sukūrė studentė – Vilniaus dailės akademijoje studijuojanti Elena Lašaitė. Tai – bendras Vilniaus miesto ir Vilniaus dailės akademijos bendradarbiavimo projektas. Taip vieningai bus papuošti visi 250 naujų Vilniaus autobusų.
 
Pirmieji nauji autobusai į sostinės gatves išvažiuos jau trečiadienį, rugsėjo 6 d. Juos išbandys kiekvienas, važiuosiantis 11 Žvėrynas–Senamiestis–Užupis, 15 Žolyno g.–Antakalnis–Turniškės ir 114 Antakalnis–Mileišiškių–S. Kerbedžio g.–Dvarčionys–Vinciūniškės autobusų maršrutais.
 
„Nauji autobusai viešojo transporto keleiviams bus patogūs, o juose bus malonu važiuoti – veiks šildymo ir vėdinimo sistemos. Be to, visos transporto priemonės – žemagrindės, patogios įlipti ir išlipti, ypač – neįgaliesiems. Galiausiai, kelionės viešuoju transportu tikrai neužtruks – jų metu ne tik bus galima naudotis nemokamu belaidžiu internetu, bet ir įkrauti savo išmaniuosius prietaisus“, – pasakoja UAB „Transrevis“ direktorius Vladas Dapkus.

S. Žiūros nuotr.

Naujose transporto priemonėse taip pat yra įrengtos vaizdo stebėjimo kameros, aprėpsiančios ne tik saloną, bet ir įrašinėsiančios vaizdą autobuso priekyje. Didesnį saugumą užtikrins ir vairuotojo vietoje įrengtas alkoblokas – tik jį aktyvavus bus galima užvesti autobusą.
 
Naujo vežėjo parinkimo konkursą, sudarytą iš dviejų etapų, laimėjo dviejų bendrovių – UAB „Transrevis“ ir Latvijos „Rigas mikroautobusu satiksme“ – konsorciumas. Konkurse buvo vertinama 1 km savikaina ir perkamas tam tikras kilometrų skaičius. Atsižvelgus į ridą, parinkti maršrutai, kuriuose važiuos vežėjų parinkimo konkurso nugalėtojų transporto priemonės. Mieste iki šiol buvę visi maršrutai nesikeis, tik dalyje jų važiuos naujos transporto priemonės. Atrinktų vežėjų autobusų metinė rida sudarys apie 4 milijonus kilometrų, arba dešimtadalį sostinėje nuvažiuojamų viešojo transporto kilometrų. Vilniaus viešasis transportas per metus iš viso nuvažiuoja apie 40 mln. kilometrų.
 
„Konkurso būdu atrinktų vežėjų atėjimas neturės įtakos bilietų kainoms – jos išliks tokios pat. Keleiviams savo įpročių keisti taip pat nereikės: galios tos pačios bilietų rūšys bei atsiskaitymo būdai už keliones vilniečio kortele ir mobiliąja programėle m.Ticket. Šių vežėjų autobusuose išliks galimybė įsigyti vienkartinius popierinius bilietus iš vairuotojų“, – teigia Vaidotas Meškauskas, SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Bendrųjų reikalų departamento vadovas, vykdantis direktoriaus funkcijas.
 
Pagal pasirašytas sutartis naujasis Vilniaus miesto vežėjas į sostinę turės pristatyti beveik 100 naujų autobusų, iš kurių 43 – ilgieji, arba triašiai, autobusai, ir 52 – vidutinės talpos, arba dviašiai, autobusai, talpinantys daugiau nei 60 keleivių. Iš viso naujasis vežėjas dirbs šeštadalyje visų maršrutų, tarp kurių – ir keturi pagrindiniai: 4G, 7, 43 ir 55 autobusų maršrutai. Visi autobusai – ekologiški, atitinkantys EURO6 taršos standartus.
 
Iš esmės atnaujinus sostinės viešojo transporto parką – įskaičiuojant tiek naujo vežėjo autobusus, tiek ir UAB „Vilniaus viešasis transportas“ perkamus autobusus, Vilniaus gatvėse kasdien važiuos daugiau kaip pusė naujų (53 proc.) viešojo transporto priemonių.

 

Privežamųjų maršrutų grupė:

Maršruto numeris

Maršruto pavadinimas

1

Stotis–Oro uostas

11

Žvėrynas–Senamiestis–Užupis

13

Žemasis Pavilnys–Markučiai–Stotis–Vilkpėdė

14

Grigaičiai–Parko–Arimų g.

15

Žolyno g.–Antakalnis–Turniškės

20

Žemieji Paneriai–Mūrinė Vokė–Lazdynai

26

Ozo–Didlaukio–Baltupio g.–Santariškės

28

Žemieji Paneriai–Grigiškės

38

Antakalnis–Dvarčionys–Šilėnų g.

41

Stotis–Eišiškių pl.–Užusienis

51

Žemieji Paneriai–Trakų Vokė–Daniliškės

57

Fabijoniškės–Ateities g.–Jeruzalė–Bajorai

61

Stotis–Nemėžis–Kuprioniškės

65

Ožkiniai–Naujieji Verkiai–Balsių g.–Naujaneriai–Pagubė–Bireliai

88

Oro uostas–Stotis–Senamiestis–Nepriklausomybės a.

114

Saulėtekis–Kairėnų g.–Vinciūniškės

116

Žvėrynas–Gudelių šilas–Lazdynai–Ungurių g

 

S. Žiūros nuotr.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...