captcha

Jūsų klausimas priimtas

Pagrindiniu Lietuvos oro uostu mėnesiui tapo Kaunas

Mėnesiui dėl rekonstrukcijos uždarius Vilniaus oro uostą, pagrindiniu Lietuvos oro uostu tampa Kaunas. Tai pirmas toks atvejis Europoje, kai didesnis oro uostas perkeliamas į mažesnį.
BNS nuotr.
BNS nuotr.

Artimiausią mėnesį – iki rugpjūčio 17 dienos – bus rekonstruojamas Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo takas. Bus keičiama senoji danga, sutvirtinamas pagrindas, įrengiamos naujos drenažo ir lietaus surinkimo sistemos, tobulinama žiburių valdymo sistema.

Susisiekimo ministerija sako, kad šie darbai yra būtini skrydžių saugai užtikrinti. Paskutinį kartą takas iš dalies rekonstruotas prieš keturiolika metų, o prieš trejus metus atlikti tyrimai parodė, kad jo būklė vis prastėja.

Atlikus rekonstrukciją takas be didelių papildomų investicijų turėtų tarnauti ateinančius 25 metus. Ši rekonstrukcija kainuos 25 milijonus eurų.

Kol vyks darbai, 14-a iš 16-os reguliariuosius skrydžius vykdančių oro vežėjų planuoja skraidyti iš Kauno.

Papildomos pajėgos – iš Vilniaus oro uosto

Kauno oro uoste artimiausias 35 dienas bus daugiau ne tik keleivių ir skrydžių, bet ir darbuotojų.

„Nuo šiandien iki rugpjūčio 17 d. savo darbo vietą į Kauno oro uostą perkelia daugiau nei 400 aviacijos saugumo bei antžeminio aptarnavimo kompanijų darbuotojų bei kitų sričių specialistų. Efektyviai suvaldyti padidėjusį keleivių srautą padės dar beveik 200 laikinųjų darbuotojų, į keleivių klausimus bus pasiruošę atsakyti ir Lietuvos oro uostų administracijos savanoriai, nusprendę 35 dienas padirbėti Kaune“, – teigia Lietuvos oro uostų vykdomojo direktorius Donatas Voveris.

Lietuvos oro uostų atstovas keleivius ragina nepamiršti kruopščiai įvertinti, kiek laiko prireiks norint nuvykti į oro uostą. Jame keleiviams rekomenduojama būti likus ne mažiau kaip dviem valandoms iki skrydžio, o atvykus atidžiai sekti informaciją ekranuose bei drąsiai prašyti pagalbos iš oro uosto personalo.

Kaip nuvykti?

Nors daugeliui lietuvių, gyvenančių mažuose miesteliuose ar Klaipėdoje, Šiauliuose, nuvykti iki Kauno oro uosto bus patogiau dėl mažesnio atstumo, sostinės gyventojai ir svečiai susidurs su nepatogumais. Rekonstrukcijos metu keleivius iš Vilniaus autobusų stoties į Kauno oro uostą devynis kartus per dieną veš kompanija „Toks“, taip pat kas 30 minučių kiekvieną dieną keleivius veš „Ollex“ greitieji („Express“) autobusai, kurių tvarkaraščiai bus suderinti su skrydžių grafikais.

Tokia kelionė į vieną pusę kainuos apie 10 eurų. Be to, nereikėtų pamiršti, kad kelionė užtruks apie pusantros valandos, todėl laiką planuokitės iš anksto. Į oro uostą vykstantieji iš Klaipėdos taip pat gali pasinaudoti kompanijos „Ollex“ paslaugomis, ji keleivius veš kiekvieną dieną. Autobusų maršrutai suderinti su skrydžių laikais.

Vykstantiesiems iš Kauno centro oro uostą bus galima pasiekti nuo Kauno geležinkelio stoties važiuojančiais 29 maršruto autobusais, jie kursuos kas pusvalandį. Norintieji iki oro uosto nusigauti greičiau galės rinktis specialų 29E maršruto autobusą, jis oro uostą turėtų pasiekti greičiau. Tačiau šis maršrutas yra laikinas, baigus Vilniaus oro uosto tako rekonstrukciją, jo nebeliks. Bilietai važiuoti šiuos maršrutus parduodami autobuse. Vieno kaina – 0,80 euro.

Kur pernakvoti?

Norintieji pernakvoti šalia Kauno oro uosto galės rinktis viešbutį „AirHotel“, jis veiks netoli oro uosto.

Viešbutis gali priimti 106 žmones, jame įrengti 53 kambariai. Nakvynė vienam asmeniui viešbutyje kainuoja apie 39 eurus.

Kas tuo metu vyks Vilniaus oro uoste?

Per 35 dienas Vilniaus oro uoste turėtų būti rekonstruotas kilimo ir tūpimo takas. Nors toks sprendimas sulaukė daugelio pasipiktinimų dėl jo laiko, kai būtent vasarą žmonės planuoja savo atostogas ir keliavimas lėktuvais pasidaro ypač aktualus, D. Voveris teigė, kad priimtas geriausias sprendimas. „Rinktasi įvertinus, kokie buvo faktiniai orai per penkerius metus, t. y. kada istoriškai Lietuvoje buvo mažiausiai kritulių ir aukščiausia oro temperatūra, nes rekonstruojant taką nuimama jo danga, stiprinamas pagrindas ir tiesiama nauja danga. Iš esmės tai – kaip asfaltavimas, tik klojama storesnė danga. O tą asfaltavimą geriausia atlikti ir jis geriausiai išsilaiko, jei oro temperatūra aukšta ir nėra kritulių“, – sakė jis.

D. Voveris taip pat pažymėjo, kad vykdyti rekonstrukciją etapais nebūtų tikslinga, nes takas yra gana trumpas – 2,5 kilometro, o statyti naują taką šalia nebuvo poreikio, be to, jis atsieitų itin brangiai.

„Takas rekonstruojamas iš esmės, atliekant ne kapitalinį remontą, o rekonstrukciją, kai tvarkoma šalia esanti lietaus kanalizacija, keičiama visa žiburių sistema. Tokio tipo rekonstrukcijos atlikti nesustabdžius oro uosto veiklos technologiškai neįmanoma. Jeigu jis būtų žymiai ilgesnis, tada taip, galima būtų atlikti rekonstrukciją dalimis, tačiau tai užtruktų apie porą metų. Čia yra vienas argumentas. Kitas – tuos porą metų oro uoste būtų nuolatiniai veiklos apribojimai“, – komentavo jis.

Vilniaus oro uoste taip pat jau ne pirmą mėnesį vyksta ir bus tęsiami terminalo teritorijos tvarkymo darbai. Įgyvendinus rekonstrukcijos planą, jau kitais metais taksi automobiliai bei autobusai keleivius turėtų išleisti ir pasiimti naujai suformuotame transporto mazge atokiau nuo terminalo, o pats įvažiavimas į oro uosto teritoriją bus kontroliuojamas užkarda. Be to, planuojama oro uosto teritorijoje įrengti papildomų automobilių stovėjimo vietų.

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...