captcha

Jūsų klausimas priimtas

Atšilus orams ledų pardavimas šokteli iki 20 kartų

Atėjus saulėtiems vasarą primenantiems orams pirkėjai tradiciškai iš parduotuvių lentynų tuština ledus, alų ir gaiviuosius gėrimus. Labiausiai džiaugiasi ledų pardavėjai – šiltesnėmis pavasario ar vasaros dienomis, lyginant su žiemos, ledų pardavimas padidėja ir iki 20 kartų.
BFL nuotr.
BFL nuotr.

Atėjus saulėtiems vasarą primenantiems orams pirkėjai tradiciškai iš parduotuvių lentynų tuština ledus, alų ir gaiviuosius gėrimus. Labiausiai džiaugiasi ledų pardavėjai – šiltesnėmis pavasario ar vasaros dienomis, lyginant su žiemos, ledų pardavimas padidėja ir iki 20 kartų.

 Tiesa, verslininkai sako, kad nuo oro priklausomas produktų paklausos svyravimas verslui sukelia nepatogumų – iš anksto produktų pardavimą prognozuoti sunku, o tikėti sinoptikais ir daugiau gaminti iš anksto bergždžias reikalas – prognozės dažnai būna netikslios.

Perka natūralius ledus

Ledai – viena tų prekių, kurių pardavimas atšilus orams padidėja labiausiai. „Dadu“ ledus gaminančios bendrovės „Vikeda“ generalinis direktorius Justas Ramanauskas sako, kad tikrasis ledų pardavimo sezonas visoje Lietuvoje prasidėjo palyginti neseniai – lauko prekyba ledais Palangoje pradėta tik prieš savaitę.

Pasak jo, šiltesnėmis dienomis, lyginant su žiemos, ledų pardavimas Lietuvoje šokteli ir iki dvidešimties kartų, o eksporto rinkose – Vokietijoje, Anglijoje ir kitur – iki šešių kartų.

„Pastaruosius kelerius metus pastebime, kad žmonės vis dažniau perka ledus, kurie yra pagaminti iš natūralių produktų, o ne pieno miltelių ar augalinių riebalų“, – džiaugiasi pašnekovas.

Esą padidėjusi natūralių ledų paklausa, kokius ir gamina „Dadu“, bendrovei kompensuos šįmet dėl šaltesnio nei įprasta pavasario nerealizuotą produkciją ir galbūt leis džiaugtis geresniais nei planuota finansiniais rezultatais.

Kalbėdamas apie ledų rinką Lietuvoje J. Ramanauskas pastebi, kad ledų gamintojų rinkoje pastaraisiais metais matyti nauja tendencija – sunkmečiu tarpusavyje konkuravę Lietuvos gamintojai dažniau eksportuoja į užsienio rinkas, o Lietuvoje įsitvirtina gamintojai iš Lenkijos.

„Lietuvoje importuojamų ledų skaičius kasmet didėja, jis didės ir šiemet. Dar 2009 m. importuojamų ledų Lietuvoje nebuvo, o dabar jau ir vienas iš didžiųjų Lietuvos prekybos tinklų didžiąją dalį apyvartos generuoja iš lenkų gaminamų ledų. Jie Europoje yra pigių ledų gamybos lyderiai“, – aiškina J. Ramanauskas.

Gamtos pokyčiai verslui nepadeda

O alaus gamintojams atšilę orai – tikras atokvėpis po nepelningos ilgai užsitęsusios žiemos.

„Šių metų pradžia buvo tragiška, alaus rinka smuko gal 10–15 proc., – aiškina alaus daryklos „Volfas Engelman“ direktorius Marius Horbačauskas. – Įtakos tam turėjo tiek šaltesni nei įprasta orai, tiek draudimas prekiauti alumi didesniuose nei vieno litro talpos buteliuose. Pradėjus pardavinėti alų mažesnės talpos buteliuose pabrango alaus tara ir tie, kurie anksčiau alų pirkdavo dideliais buteliais, supyko. Užuot pirkę alų, pradėjo pirkti vyną ar kitus gėrimus.“

Pasak jo, šiltesnę dieną alaus parduodama du, kartais tris kartus daugiau nei žiemą. Dažniausiai šylant orams žmonės renkasi šviesų ir silpnesnį alų. M. Horbačauskas sako, jog pastaruoju metu vis daugiau alaus parduodama kavinėse ir restoranuose.

„Volfas Engelman“ taip pat prekiauja ir gaiviaisiais gėrimais, gira. Bendrovės vadovas aiškina, kad gaiviųjų gėrimų paklausa nuo oro priklauso dar labiau nei alaus. Kalbėdamas apie nealkoholinių gėrimų pardavimą pašnekovas džiaugiasi, kad per pastaruosius kelerius metus iki 20 proc. kritęs giros pardavimas pagaliau stabilizuojasi.

„Verslui nuo oro kaitos priklausantys produktų pardavimo šuoliai yra blogas dalykas. Žiemą pajėgumų neišnaudoji, o vasarą jų trūksta, tada reikia iš anksčiau pasigaminti, – apibendrina M. Horbačauskas. – Sinoptikai pranešinėdami apie šiltus orus ir juos atšaukdami aludarius nuskriaudė. Jei seki prognozėmis ir daugiau pagamini anksčiau, vėliau produkciją reikia pardavinėti pigiau.“

„Vytautui“ orai nesvarbūs

Bendrovės „Birštono mineraliniai vandenys“ komercijos direktorius Robertas Šnaras atkreipia dėmesį, kad produkto pardavimas priklauso nuo jo žinomumo ir kokybės. Esą populiariausio mineralinio vandens Lietuvoje „Vytautas“ pardavimas šylant orams ne taip smarkiai skiriasi nuo žiemos mėnesių – mat jis turi lojalių pirkėjų jis perkamas dėl maistinių savybių.

„O kitų mineralinio rūšių pardavimas, pavyzdžiui, mineralinio vandens „Akvilė“, atšilus orams šokteli labai staigiai, lyginant su žiemos mėnesiais skiriasi dvigubai“, – priduria pašnekovas.

Pasak jo, geriausias mėnuo mineralinio vandens pardavėjams yra liepa – tuomet karščiausios metų dienos ir vandens nuperkama daugiau.

„Mūsų prekių kategorijai didelės įtakos turi emigracija. Dabar vienas žmogus išgeria daugiau vandens nei prieš kelerius metus, bet dėl emigracijos šiai kategorijai nėra tiek erdvės plėstis“, – kalba R. Šnaras.

Šaltinis www.15min.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...