captcha

Jūsų klausimas priimtas

„Lietuvos geležinkelių“ ginčas su „Orlen Lietuva“ baigėsi partnerystės susitarimu

Trečiadienį „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška ir Lenkijos naftos koncerno „Orlen“ valdomos bendrovės „Orlen Lietuva“ vadovas Ireneuszas Fąfara pasirašė partnerystės susitarimą, kuris galios iki 2024 metų, rašoma pranešime spaudai.
BNS nuotr.
BNS nuotr.

„Lietuvos geležinkeliai“ susitarė dėl abi puses tenkinančių bendradarbiavimo sąlygų bei konkurencingų tarifų. Abi bendrovės taip pat sutarė nutraukti ginčus teismuose. Ne vienerius metus trukęs ginčas dėl krovinių vežimo sąlygų, pasibaigęs kompromisiniu susitarimu, verčia naują „Lietuvos geležinkelių“ bendradarbiavimo su „Orlen Lietuva“ puslapį, kuriame abi įmonės yra partnerės, o ne oponentės.

„Orlen Lietuva“ praėjusiais metais geležinkeliu vežė 9,21 mln. tonų produkcijos.

„Lietuvos geležinkeliai“ ir „Orlen Lietuva“ ginčijosi dėl 2009 metais pasirašytos krovinių vežimo sutarties, kuri galioja iki 2024 metų. Tuometinei vyriausybei nustačius infrastruktūros rinkliavų už naudojimąsi geležinkelių infrastruktūra skaičiavimo metodiką, nuo 2014 metų padidėjo vežėjo sąnaudos gabenant naftos produktus. Todėl „Lietuvos geležinkeliai“ padidino bendrovei „Orlen Lietuva“ krovinių vežimui taikomą tarifą.

„Orlen Lietuva“ kitaip traktavo pasikeitusią tvarką, todėl su sprendimu padidinti tarifą nesutiko. Nepavykus susitarti, abi įmonės savo interesus gynė teismuose. Dabar bendrovių vadovų pasirašytu susitarimu patvirtintos abiem pusėms priimtinos sutarties sąlygos.

„Šis ginčas nebuvo naudingas nei Lietuvai, nei Lenkijai. Gaila, kad sugaišta tiek daug laiko santykiams aiškintis. Tačiau pagaliau galime sakyti, kad turime dar vieną sėkmingą Lietuvos ir Lenkijos verslo bendradarbiavimo pavyzdį. Šiandienos susitarimo pasirašymas įrodo, kad visus be išimties klausimus, net pačius sudėtingiausius ir jautriausius, ekonominius ir politinius, įmanoma išspręsti taikiai. Viskas priklauso nuo noro bendradarbiauti ir abiejų pusių geranoriškumo“, – teigia Saulius Skvernelis.

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis atkreipia dėmesį, kad šiandien verčiamas naujas „Lietuvos geležinkelių“ bendradarbiavimo su „Orlen Lietuva“ puslapis: „Džiaugiuosi, kad šiandien „Orlen Lietuva“ ir „Lietuvos geležinkeliai“ vėl tampa partneriais, o ne priešininkais. Ankstesnės valdžios, regis, buvo pamiršusios, kad „Orlen Lietuva“ taip pat yra ir Lietuvos įmonė, veikianti ir mokesčius mokanti Lietuvoje.“

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close