captcha

Jūsų klausimas priimtas

Sostinės valdžia pakoregavo viešojo transporto maršrutus

Balandžio pradžioje pristačius Vilniaus viešojo transporto optimizavimo schemą, Vilniaus miesto gyventojai visą mėnesį galėjo teikti pasiūlymus ir pastabas dėl keičiamų maršrutų. Iš beveik 500 komentarų atsižvelgta į trečdalį gyventojų prašymų, kurie bus įgyvendinti optimizuojant viešojo transporto sistemą.
V. Radžiūno (LRT.lt) nuotr.
V. Radžiūno (LRT.lt) nuotr.

Balandžio pradžioje pristačius Vilniaus viešojo transporto optimizavimo schemą, Vilniaus miesto gyventojai visą mėnesį galėjo teikti pasiūlymus ir pastabas dėl keičiamų maršrutų. Iš beveik 500 komentarų atsižvelgta į trečdalį gyventojų prašymų, kurie bus įgyvendinti optimizuojant viešojo transporto sistemą.

Sulaukė 490 pasiūlymų

Nors tikėjosi didesnio žmonių aktyvumo, miesto valdžia džiaugėsi sulaukusi ir 490 gyventojų pasiūlymų.

„Ne bet kokių nepagrįstų, o konstruktyvių“, – ketvirtadienį per žiniasklaidai surengtus spaudos pusryčius sakė miesto meras Artūras Zuokas.

Vilniaus savivaldybės Viešojo transporto projekto optimizavimo vadovas Kastytis Lubys patvirtino, kad tarp gautų pasiūlymų buvo labai racionalių minčių, bet pasitaikė ir techniškai neįgyvendinamų idėjų.

„Atsižvelgdami į daugumos pageidavimus daugiau nei trečdalį maršrutų jau pakoregavome“, – sakė K. Lubys.

Pristačius Vilniaus viešojo transporto optimizavimo schemą, vilniečiai galėjo peržiūrėti visas nuo liepos 1 d. planuojamų maršrutų schemas, išbandyti naujus maršrutus, susiplanuodami konkrečią kelionę naudojantis greičiausio maršruto paieškos įrankiu internete.

Pakeitimai – atsižvelgus į gyventojų prašymus

Viena svarbiausių įgyvendinamos viešojo transporto sistemos naujovių – be pagrindinių autobusų maršrutų, atsiras šeši greitieji maršrutai, užtikrinsiantys, kaip teigia miesto valdžia, greitesnį susisiekimą pagrindinėje miesto zonoje.

Penkių šešių minučių intervalu važiuosiantys greitieji autobusai keleivius veš pagrindinėmis kryptimis: Stotis–Santariškės, Santariškės–Laisvės prospektas–Stotis, Fabijoniškės–Centras–Oro uostas, Pilaitė–Saulėtekis, Pašilaičiai–Saulėtekis, Naujoji Vilnia–Centras.

„Atsisakėme beveik 50 proc. stotelių, baiminomės, kad bus didelis gyventojų nepasitenkinimas. Tačiau buvome maloniai nustebinti, kad miestiečiai labai gerai tai įvertino“, – sakė Viešojo transporto projekto optimizavimo vadovas.
Jo teigimu, padaryti pakeitimai nežymūs, bet reikšmingi.

Stotis–Santariškės. Abiejų maršrutų pabaiga – Santariškėse prie vaikų ligoninės. Gyventojų prašymu, vienas jų buvo pratęstas iki vadinamojo muzikų kvartalo galo.

Santariškės–Laisvės prospektas–Stotis. Priimtas sprendimas sustoti Viršuliškių stotelėje, persėsti. Ir sustoti Žemynos stotelėje priešais Vilniaus rajono polikliniką.

Fabijoniškės–Centras–Oro uostas. Gyventojų prašymu abiem kryptimis bus stojama Ševčenkos stotelėje.

„Įvertinome ir tai, kad naikinamas 13 troleibusų maršrutas, kuris tam tikra prasme yra susijęs su neįgaliaisiais, aklaisiais ir silpnaregiais. Gerindami situaciją Naugarduko gatve nuo Švitrigailos gatvės nukreipėme 73 maršruto autobusus iki Vilkpėdės ligoninės. Planuojame įrengti papildomas viešojo transporto stoteles ties Migracijos skyriumi. Pagrindinė to priežastis, kad atsiras stotelė prie aklųjų ir neįgaliųjų miegamojo rajono, Skroblų gatvės ir tos visos zonos“, – dėstė K. Lubys.

Pilaitė–Saulėtekis. Nuspręsta stoti Gilužio stotelėje, papildomai bus įrengta viešojo transporto Papilėnų stotelė.
Atsižvelgta ir į studentų prašymus. „Jie pasijuto gal kiek diskriminuojami, kad stojama tik Gedimino technikos universiteto stotelėje. Taigi stosime ir Vilniaus universiteto, Edukologijos universiteto stotelėse ir važiuojant link Saulėtekio priėmėme sprendimą, kad racionaliau yra stoti Nemenčinės stotelėje negu Antakalnio“, – aiškino K. Lubys.

Pašilaičiai–Saulėtekis. Stojama Vilniaus universiteto stotelėje, Lizdeikos stotelėje ir Buivydiškių stotelėje abiem kryptim.

Naujoji Vilnia–Centras. Įvesta papildoma – Vėlyvių – stotelė.

„Esu įsitikinęs, kad naudodamiesi greitaisiais autobusų maršrutais atvažiuojame minute dviem greičiau, nepažeisdami taisyklių, stodami, kur priklauso, negu mikroautobusais“, - sakė K. Lubys.

Atsižvelgus į gyventojų prašymus, paliekami 21, 22, 23, 35, 36, 48 autobusų maršrutai. Atskiri lieka 3 ir 41 autobusų maršrutai. Nekeičiamos 34 ir 87 autobusų maršrutų trasos.

Numatyta ir naujų autobusų maršrutų: Lukiškės–Ukmergės g.–Bukiškės.

Žmonės sutaupys laiko, miestas – pinigų

Taip pat atsiras privežamieji maršrutai, kuriais važiuojantys mažos talpos autobusai leis net ir atokiausių Vilniaus rajonų gyventojams pasiekti greitųjų maršrutų stoteles. Visose transporto priemonėse galios „Vilniečio kortelė“.

Vertindamas viešojo transporto sistemos pertvarką, meras teigė, kad dėl greitųjų ir privežamųjų maršrutų bus sutaupomi mokesčių mokėtojų pinigai ir transporto sistema taps kur kas efektyvesnė.

„Antra, įvesti dviejų tarifų – 20 ir 30 minučių – bilietai leidžia persėsti tiek kartų, kiek norite, už tą pačią bilieto kainą. Žmogus papildomų sąnaudų nepatiria, o laimi – laiką. Anksčiau važiuodamas iš Pilaitės į Santariškes gyventojas prarasdavo laiką. Privažiuodamas prie greitojo maršruto jis atvažiuos už tą pačią kainą, o gal net ir pigiau, bet kur kas greičiau. Žmonės, kuriems laikas yra vertybė, mūsų siūlomoje pertvarkoje pamatys labai daug pranašumų“, – žadėjo A. Zuokas.

Naujoje viešojo transporto sistemoje atsiras dar daugiau naujų ekologiškų autobusų. Pertvarkius esamus viešojo transporto srautus, kiekviename maršrute bus transporto priemonių, pritaikytų neįgaliesiems. Be to, iki 10 km pailgės ir A juostų tinklas. Tai užtikrins, kad viešasis transportas judėtų greičiau.

Šiuo metu veikianti Vilniaus viešojo transporto sistema sukurta beveik prieš trisdešimt metų. Dėl gerokai pasikeitusių gyventojų poreikių ir lūkesčių, besidubliuojančių maršrutų ir itin sudėtingos viešojo transporto finansinės situacijos viešajam transportui kyla grėsmė būti nebepajėgiam vykdyti vienintelę ir svarbiausią – socialinės gerovės – funkciją.

Skaičiuojama, kad įgyvendinus Vilniaus viešojo transporto optimizavimą, kiekvienais metais bus sutaupoma apie 10 mln. litų.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...