captcha

Jūsų klausimas priimtas

Šeimyniniai santykiai „Lietuvos geležinkeliuose“ stebina įžūlumu

„Lietuvos geležinkeliai“ nuo 2014 metų pradžios iki 2016-ųjų pabaigos įvykdė šešis viešuosius pirkimus už 2,8 mln. eurų, kuriuos be konkurencijos laimėjo buvusio ilgamečio valstybės valdomos įmonės vadovo Stasio Dailydkos sūnaus Vytauto ankstesnė darbovietė „Transmitto“.
BNS nuotr.
BNS nuotr.

Praėjusią savaitę Generalinė prokuratūra pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl maždaug 5 mln. eurų žalos „Lietuvos geležinkeliams“, kurią galėjo padaryti buvę įmonės vadovai.

Tai padaryti gegužės pradžioje paprašė naujoji geležinkelių vadovybė. Tada valstybės valdomos įmonės (VVĮ) vadovas Mantas Bartuška žurnalistams pasakojo, kad sprendimas priimtas atlikus 2014–2016 metų veiklos auditą.

„Matoma, kad padaryta žala daugiau nei 5 mln. eurų viešųjų pirkimų, paramos sandoriuose, permokėtos sumos, kai įmonė patyrė žalą“, – sakė M. Bartuška.

Nei „Lietuvos geležinkeliai“, nei Generalinė prokuratūra nekomentuoja, ar pradėtame ikiteisminiame tyrime figūruoja „Transmitto“ ir V. Dailydka.

Savo ruožtu tiek „Transmitto“ vadovas Vygantas Vaišnoras, tiek V. Dailydka DELFI sakė, kad giminystės ryšis su S. Dailydka įtakos laimėtiems viešiesiems pirkimams neturėjo.

Pirko specialią techniką

Kaip rodo Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) tinklapyje freedata.lt skelbiami duomenys, naujosios geležinkelių vadovybės audituotu laikotarpiu (2014–2016 metais) „Transmitto“ iš viso laimėjo aštuonis atvirus konkursus, šešiuose iš kurių buvo vienintelis dalyvis.

Nuo 1992 metų Lietuvoje veikianti, 51 darbuotoją turinti ir vidutinį 1192,69 euro atlyginimą mokanti „Transmitto“ geležinkeliams pardavinėjo specialią techniką ir paslaugas.

Didžiausios vertės buvo 2016 metų pradžioje baigtas pirkimas už 2,3 mln. eurų. Tiek kainavo savivarčiai automobiliai su hidrauliniu kranu-manipuliatoriumi.

„Transmitto“ be konkurencijos taip pat pardavė krovininius automobilius (kombinuotus furgonus) už 250 tūkst. eurų. Dar keturi viešieji pirkimai buvo susiję nuoma arba techniniu aptarnavimu.

Krovininių automobilių veiklos nuoma „Lietuvos geležinkeliams“ kainavo 89 tūkst. eurų, penkių krovininių automobilių nuomos paslaugos – 52 tūkst. eurų, automobilių „Iveco 35s11“ techninio aptarnavimo, priežiūros ir remonto paslaugos – 26 tūkst. eurų, krovininių automobilių „Iveco“ techninio aptarnavimo, priežiūros ir remonto paslaugos – 8,8 tūkst. eurų.

Bendra visų šešių sandorių vertė – 2,749 mln. eurų.

VPT duomenys rodo, kad „Transmitto“ su „Lietuvos geležinkeliais“ bendradarbiavo ir anksčiau. Nuo 2003 iki 2013 metų įmonė iš viso laimėjo apie 20 viešųjų pirkimų.

Šių metų pradžioje „Transmitto“ vardas nuskambėjo ir VPT pastabose dėl Lietuvos kelininkų skelbiamų viešųjų pirkimų.

VPT apžvalgos duomenimis, per 2003–2016 metus „Transmitto“ teko 11,3 proc. visų kelių priežiūros automobilinės technikos sutarčių, o VPT direktorė Diana Vilytė tada priekaištavo, kad pusė jų buvo „vieno tiekėjo“.

„Nėra jokių dalykų“

Registrų centro duomenimis, „Transmitto“ turi 19 akcininkų. Pagrindinai įmonės savininkai yra Eugenijus Michalauskas, Dangis Savickas, Virginijus Šomka ir V. Vaišnoras.

Pastarasis įmonei vadovauja nuo jos įkūrimo prieš 25 metus.

V. Vaišnoras DELFI sakė, kad šeši laimėti „Lietuvos geležinkelių“ konkursai nebuvo kuo nors išskirtiniai.

„Mes dalyvaujame visuose viešuosiuose konkursuose ir priimame visas sąlygas, kokios juose yra, – kalbėjo jis. – Buvo vienas dalyvis, po to dar buvome kviečiami deryboms, kiek atsimenu.“

Pašnekovas taip pat neigė, kad konkursų techninės specifikacijos galėjo būti parengtos taip, kad juos laimėtų būtent „Transmitto“.

BNS nuotr.

„Niekada gyvenime taip nebuvo. Čia buvo speciali technika ir reikia suprasti dar vieną dalyką, kad čia ne eilinis automobilis, o su dviguba važiuokle“, – apie 2,3 mln. eurų vertės savivarčių automobilių pirkimą sakė V. Vaišnoras.

Paklaustas, ar S. Dailydkos sūnus Vytautas turėjo įtakos tam, kad „Lietuvos geležinkelių“ pirkimus laimėjo būtent „Transmitto“, V. Vaišnoras teigė, kad neturėjo.

„Absoliučiai, nes jis dirbo kitoje sferoje, nesusiję nieko bendro, net nėra jokių dalykų“, – sakė jis.

Dirba „Pinigų mašinoje“

V. Dailydka savo socialinio tinklo „LinkedIn“ paskyroje nurodo, kad „Transmitto“ dirbo 6 metus (nuo 2008 iki 2014 metų), užėmė rinkodaros vadovo pareigas.

„Kažkada seniai dirbau“, – DELFI tai patvirtino V. Dailydka.

„LinkedIn“ taip pat nurodoma, kad šiuo metu V. Dailydka dirba latviškoje įmonėje „SIA Transeuro Baltic“. Lietuvoje yra registruota įmonė „Transeuro group“, tačiau Juridinių asmenų dalyvių informacinėje sistemoje informacijos apie jos savininkus nėra.

V. Dailydka teigė, kad „SIA Transeuro Baltic“ nebedirba. Jis taip pat sakė, kad neprisimena, kada nustojo joje dirbti.

Jis DELFI sakė, kad šiuo metu dirba įmonėje „Pinigų mašina“, kuri teikia reklamos ir viešųjų ryšių paslaugas.

Paklaustas, ar prie „Transmitto“ sėkmės laimint „Lietuvos geležinkelių“ konkursus prisidėjo tai, kad jis yra S. Dailydkos sūnus, V. Dailydka sakė, kad taip nemano.

„Žinote, privesti galima prie visko, aš tai nemanau. Nes manau, kad ten daug kas galėjo būti ir nebūti. Aš tikrai nemanyčiau, kad aš ten dėl kažko tai atsakingas, kad kažkas laimėtų ar nelaimėtų“, – kalbėjo jis.

„Žiūrėti galima visaip, bet realiai aš ten neprisidėjau nė prie vieno pirkimo ar panašiai“, – pridūrė V. Dailydka.

Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos duomenimis, 2014 metais V. Dailydka iš tėvo dovanų gavo 509 tūkst. litų (148 tūkst. eurų) vertės sodo namą ir 131 tūkst. litų (38 tūkst. eurų) vertės žemės sklypą.

Portalas 15min yra rašęs, kad V. Dailydkos valdomos „Pinigų mašinos“ klientai anksčiau nuolat gaudavo „Lietuvos geležinkelių“ paramą.

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close