captcha

Jūsų klausimas priimtas

Vilniaus taksi asociacijos vadovas: legaliam verslui Vilniuje nėra vietos

Pernai vasarą 20 parų areštinėje praleidęs Sostinės taksi vežėjų asociacijos „Sosveta“ vadovas, taksi paslaugas teikiančios įmonės „Romerta plius“ savininkas Romualdas Bieliauskas teigia, kad Vilniuje legaliai vykdyti verslą yra neįmanoma.
BFL nuotr.
BFL nuotr.

Pernai vasarą 20 parų areštinėje praleidęs Sostinės taksi vežėjų asociacijos „Sosveta“ vadovas, taksi paslaugas teikiančios įmonės „Romerta plius“ savininkas Romualdas Bieliauskas teigia, kad Vilniuje legaliai vykdyti verslą yra neįmanoma.

Anksčiau tam kliudė mokesčius slepiančios taksi įmonės, o dabar už automobilių nuomos besislepiantys nelegalūs taksistai, pasakoja jis.

Pats R. Bieliauskas vis dar yra įtariamasis byloje dėl turto pasisavinimo, nusikalstamu būdu įgytų pinigų ar turto legalizavimo, neteisingų duomenų apie pajamas, pelną ar turtą pateikimo ir apgaulingo apskaitos tvarkymo. Tiesa, jis teigia, kad šiame tyrime per dešimt mėnesių nieko neįvyko.

Rudenį įtariamajam per vargus pavyko atgauti tik įmonės kompiuterius bei teisę naudotis įmonės sąskaitomis.

R. Bieliauskas sako jau keliolika metų rašantis įvairiausius raštus į savivaldybę, Susisiekimo ministeriją, Seimą, Valstybinę mokesčių inspekciją, kad šios atidžiau reglamentuotų taksi veiklą ir sudarytų sąlygas taksistams dirbti legaliai, o verslininkams – susimokėti mokesčius. Tačiau užuot sulaukęs rezultatų pats sulaukė įtarimų.

„Mane dabar kaltina tuo, su kuo aš pats kovojau. Už ką man pareikšti įtarimai? Būtent už tai, ko aš reikalavau, kad nebūtų. Tačiau bausti pasirinko mane, o ne tuos, kurie išvis nė lito mokesčių nemokėjo, neįdarbindavo nei daliai etato vairuotojų“, – piktinasi verslininkas.

Juodų pinigų norėjo vairuotojai

Sostinės taksi vežėjų asociacijos vadovas teigia, kad šiuo metu įteisinta tvarka, kai taksi vairuotojai gali dirbti su individualios veiklos liudijimais, o dispečerinės paslaugas tik nuomotis, realiai Vilniuje veikia jau 16 metų.

„Taksistas išnuomodavo savo automobilį įmonei už litą, atnešdavo įmonei dalį surinktų pinigų, o ji sumokėdavo mokesčius už jį ir atlyginimą jam. Mes nustatydavome, kiek atnešti, nes į tą sumą įeidavo jo alga už tą dalį etato, kurią sutardavome, mokesčiai ir kažkiek likdavo įmonės administravimui. Kiti pinigai jam likdavo, o išeina taip, kad aš nemokėjau mokesčių, apgavau valstybę, nors legalios algos nenorėdavo gauti patys vairuotojai“, – aiškina, kaip taksi versle atsirasdavo neapskaitytos lėšos, R.Bieliauskas. 

Pasak jo, įstatymai visiškai neapsaugojo legaliai ir tvarkingai veikiančio taksi verslo, o galiausiai jis esą dar ir liko kaltas, kai ieškojo būdų kažkaip išgyventi.

„Man galimybės dirbti normaliai nėra. Aš nemečiau savo verslo, aš suteikiu žmonėms darbo vietas, bet kaip man sukontroliuoti viską, kai aplink visi sukčiauja ir lieka nebaudžiami?“, – klausia jis.

Prašo kontroliuoti nuomotojus

Dabar „Sosveta“ vadovas yra užsimojęs kovoti prieš automobilių nuoma užsiimančias įmones, kurios įsigudrino be leidimų verstis ir taksi veikla.

 „Tai yra konkurencijos pažeidimai. Kaip gali išsilaikyti tas, kuris veiklą vykdo legaliai, kai į tokius nelegalus niekas nekreipia dėmesio. VMI sako, kad turi spręsti Susisiekimo ministerija, ji – kad kreipėsi į VMI ir savivaldybes ir laukia atsakymų. Taip ir laukiame visi“, – piktinasi jis.

Pasak R.Bieliausko, Susisiekimo ministerija laikosi nuostatos, kad automobilių nuoma besiverčiantis verslas tam tikra prasme gali teikti ir taksi paslaugas, jei su klientu sudaroma rašytinė sutartis.

Tuo tarpu „Sosvetos“ vadovas įsitikinęs, kad toks verslas nelegalus, nes visų sutarčių jokia mokesčių inspekcija niekada nesuseks.

„Jie neturi leidimo užsiimti šita veikla – vežti keleivius. Mums kainuoja draudimas automobilio, kaip taksi, kelis kartus brangiau, kainuoja taksi numeriai, kainuoja taksometrai, techninė taksi apžiūra, kuri turi būti dažnesnė. Tuo tarpu jie naudoja paprastus numerius, paprastą draudimą, neturi taksometrų, jų vairuotojams nereikia taksi kvalifikacijos. Kaštai skiriasi kelis kartus“, – skaičiuoja R.Bieliauskas.

Pasak jo, jei automobilių nuomos įmonėms ir toliau nevaržomai bus leidžiama veikti kaip taksi, legaliai veikusios taksi įmonės bus priverstos užsidaryti.

„Dabar jie atima mūsų klientus, jie gali sau leisti pirkti naujesnius automobilius. Be to, jie yra nesukontroliuojami, nes neturi taksometrų. Mokesčius slėpti jiems – visos galimybės“, – mano R.Bieliauskas.

Valstybinė mokesčių inspekcija šiemet yra nubaudusi kelias dešimtis vietoj automobilių nuomos taksi veikla besibertusių taksistų. Jiems skirtos tūkstantinės baudos, tačiau R.Bieliausko tikinimu, patikrinimai yra epizodiniai ir nepakankami.

Įdarbintų taksistų nebeliks

Verslininkas pasakoja, kad dabar, kai registruojami taksometrai, o taksi vairuotojams suteikta teisė dirbti su individualios veiklos liudijimais taksi įmonėms išvis nebeapsimoka samdyti taksistų, o šie suka arba į automobilių nuomos verslą, kur ir toliau gali dirbti nemokėdami mokesčių, arba išsiima individualios veiklos leidimus. Ant pastarųjų R.Bieliauskas nepyksta.

„Individualios veiklos liudijimus turintys vairuotojai su manimi dabar sudaro tik sutartis dėl dispečerinės ir automobilio nuomos. Ir man tai tiktai pliusas. Jie patys už save atsako, patys sau dirba, todėl man geriau jau išnuomoti automobilį turinčiam individualios veiklos liudinimą ir gauti jo atnešamus 1600-2000 litų, o ne jį įdarbinti, nes įdarbintasis man atneš mažiau pinigų“, – pasakoja R.Bieliauskas.

Taksi įmonės „Romerta plius“ vadovas skaičiuoja, kad šiuo metu įdarbinti jo versle yra tik 30 vairuotojų, o kiti 100 dirba individualiai ir įmonei moka tik už dispečerinės ir automobilio nuomą.

„Su tais, kurie įdarbinti, aš dabar patiriu nuostolį. Jei aš juos visus atleisčiau ir palikčiau tik tuos, kurie dirba tik su dispečerinės sutartimi, man būtų naudinga, bet ir žmonių gaila“, – pripažįsta R.Bieliauskas.

Pernai vasarą 20 parų areštinėje praleidęs Sostinės taksi vežėjų asociacijos „Sosveta“ vadovas, taksi paslaugas teikiančios įmonės „Romerta plius“ savininkas Romualdas Bieliauskas teigia, kad Vilniuje legaliai vykdyti verslą yra neįmanoma. Anksčiau tam kliudė mokesčius slepiančios taksi įmonės, o dabar už automobilių nuomos besislepiantys nelegalūs taksistai, pasakoja jis.

Pats R. Bieliauskas vis dar yra įtariamasis byloje dėl turto pasisavinimo, nusikalstamu būdu įgytų pinigų ar turto legalizavimo, neteisingų duomenų apie pajamas, pelną ar turtą pateikimo ir apgaulingo apskaitos tvarkymo. Tiesa, jis teigia, kad šiame tyrime per dešimt mėnesių nieko neįvyko.

Rudenį įtariamajam per vargus pavyko atgauti tik įmonės kompiuterius bei teisę naudotis įmonės sąskaitomis.

R. Bieliauskas sako jau keliolika metų rašantis įvairiausius raštus į savivaldybę, Susisiekimo ministeriją, Seimą, Valstybinę mokesčių inspekciją, kad šios atidžiau reglamentuotų taksi veiklą ir sudarytų sąlygas taksistams dirbti legaliai, o verslininkams – susimokėti mokesčius. Tačiau užuot sulaukęs rezultatų pats sulaukė įtarimų.

„Mane dabar kaltina tuo, su kuo aš pats kovojau. Už ką man pareikšti įtarimai? Būtent už tai, ko aš reikalavau, kad nebūtų. Tačiau bausti pasirinko mane, o ne tuos, kurie išvis nė lito mokesčių nemokėjo, neįdarbindavo nei daliai etato vairuotojų“, – piktinasi verslininkas.

Juodų pinigų norėjo vairuotojai

Sostinės taksi vežėjų asociacijos vadovas teigia, kad šiuo metu įteisinta tvarka, kai taksi vairuotojai gali dirbti su individualios veiklos liudijimais, o dispečerinės paslaugas tik nuomotis, realiai Vilniuje veikia jau 16 metų.

„Taksistas išnuomodavo savo automobilį įmonei už litą, atnešdavo įmonei dalį surinktų pinigų, o ji sumokėdavo mokesčius už jį ir atlyginimą jam. Mes nustatydavome, kiek atnešti, nes į tą sumą įeidavo jo alga už tą dalį etato, kurią sutardavome, mokesčiai ir kažkiek likdavo įmonės administravimui. Kiti pinigai jam likdavo, o išeina taip, kad aš nemokėjau mokesčių, apgavau valstybę, nors legalios algos nenorėdavo gauti patys vairuotojai“, – aiškina, kaip taksi versle atsirasdavo neapskaitytos lėšos, R.Bieliauskas. 

Pasak jo, įstatymai visiškai neapsaugojo legaliai ir tvarkingai veikiančio taksi verslo, o galiausiai jis esą dar ir liko kaltas, kai ieškojo būdų kažkaip išgyventi.

„Man galimybės dirbti normaliai nėra. Aš nemečiau savo verslo, aš suteikiu žmonėms darbo vietas, bet kaip man sukontroliuoti viską, kai aplink visi sukčiauja ir lieka nebaudžiami?“, – klausia jis.

Prašo kontroliuoti nuomotojus

Dabar „Sosveta“ vadovas yra užsimojęs kovoti prieš automobilių nuoma užsiimančias įmones, kurios įsigudrino be leidimų verstis ir taksi veikla.

 „Tai yra konkurencijos pažeidimai. Kaip gali išsilaikyti tas, kuris veiklą vykdo legaliai, kai į tokius nelegalus niekas nekreipia dėmesio. VMI sako, kad turi spręsti Susisiekimo ministerija, ji – kad kreipėsi į VMI ir savivaldybes ir laukia atsakymų. Taip ir laukiame visi“, – piktinasi jis.

Pasak R.Bieliausko, Susisiekimo ministerija laikosi nuostatos, kad automobilių nuoma besiverčiantis verslas tam tikra prasme gali teikti ir taksi paslaugas, jei su klientu sudaroma rašytinė sutartis.

Tuo tarpu „Sosvetos“ vadovas įsitikinęs, kad toks verslas nelegalus, nes visų sutarčių jokia mokesčių inspekcija niekada nesuseks.

„Jie neturi leidimo užsiimti šita veikla – vežti keleivius. Mums kainuoja draudimas automobilio, kaip taksi, kelis kartus brangiau, kainuoja taksi numeriai, kainuoja taksometrai, techninė taksi apžiūra, kuri turi būti dažnesnė. Tuo tarpu jie naudoja paprastus numerius, paprastą draudimą, neturi taksometrų, jų vairuotojams nereikia taksi kvalifikacijos. Kaštai skiriasi kelis kartus“, – skaičiuoja R.Bieliauskas.

Pasak jo, jei automobilių nuomos įmonėms ir toliau nevaržomai bus leidžiama veikti kaip taksi, legaliai veikusios taksi įmonės bus priverstos užsidaryti.

„Dabar jie atima mūsų klientus, jie gali sau leisti pirkti naujesnius automobilius. Be to, jie yra nesukontroliuojami, nes neturi taksometrų. Mokesčius slėpti jiems – visos galimybės“, – mano R.Bieliauskas.

Valstybinė mokesčių inspekcija šiemet yra nubaudusi kelias dešimtis vietoj automobilių nuomos taksi veikla besibertusių taksistų. Jiems skirtos tūkstantinės baudos, tačiau R.Bieliausko tikinimu, patikrinimai yra epizodiniai ir nepakankami.

Įdarbintų taksistų nebeliks

Verslininkas pasakoja, kad dabar, kai registruojami taksometrai, o taksi vairuotojams suteikta teisė dirbti su individualios veiklos liudijimais taksi įmonėms išvis nebeapsimoka samdyti taksistų, o šie suka arba į automobilių nuomos verslą, kur ir toliau gali dirbti nemokėdami mokesčių, arba išsiima individualios veiklos leidimus. Ant pastarųjų R.Bieliauskas nepyksta.

„Individualios veiklos liudijimus turintys vairuotojai su manimi dabar sudaro tik sutartis dėl dispečerinės ir automobilio nuomos. Ir man tai tiktai pliusas. Jie patys už save atsako, patys sau dirba, todėl man geriau jau išnuomoti automobilį turinčiam individualios veiklos liudinimą ir gauti jo atnešamus 1600-2000 litų, o ne jį įdarbinti, nes įdarbintasis man atneš mažiau pinigų“, – pasakoja R.Bieliauskas.

Taksi įmonės „Romerta plius“ vadovas skaičiuoja, kad šiuo metu įdarbinti jo versle yra tik 30 vairuotojų, o kiti 100 dirba individualiai ir įmonei moka tik už dispečerinės ir automobilio nuomą.

„Su tais, kurie įdarbinti, aš dabar patiriu nuostolį. Jei aš juos visus atleisčiau ir palikčiau tik tuos, kurie dirba tik su dispečerinės sutartimi, man būtų naudinga, bet ir žmonių gaila“, – pripažįsta R.Bieliauskas.

Pernai vasarą 20 parų areštinėje praleidęs Sostinės taksi vežėjų asociacijos „Sosveta“ vadovas, taksi paslaugas teikiančios įmonės „Romerta plius“ savininkas Romualdas Bieliauskas teigia, kad Vilniuje legaliai vykdyti verslą yra neįmanoma. Anksčiau tam kliudė mokesčius slepiančios taksi įmonės, o dabar už automobilių nuomos besislepiantys nelegalūs taksistai, pasakoja jis.

Pats R. Bieliauskas vis dar yra įtariamasis byloje dėl turto pasisavinimo, nusikalstamu būdu įgytų pinigų ar turto legalizavimo, neteisingų duomenų apie pajamas, pelną ar turtą pateikimo ir apgaulingo apskaitos tvarkymo. Tiesa, jis teigia, kad šiame tyrime per dešimt mėnesių nieko neįvyko.

Rudenį įtariamajam per vargus pavyko atgauti tik įmonės kompiuterius bei teisę naudotis įmonės sąskaitomis.

R. Bieliauskas sako jau keliolika metų rašantis įvairiausius raštus į savivaldybę, Susisiekimo ministeriją, Seimą, Valstybinę mokesčių inspekciją, kad šios atidžiau reglamentuotų taksi veiklą ir sudarytų sąlygas taksistams dirbti legaliai, o verslininkams – susimokėti mokesčius. Tačiau užuot sulaukęs rezultatų pats sulaukė įtarimų.

„Mane dabar kaltina tuo, su kuo aš pats kovojau. Už ką man pareikšti įtarimai? Būtent už tai, ko aš reikalavau, kad nebūtų. Tačiau bausti pasirinko mane, o ne tuos, kurie išvis nė lito mokesčių nemokėjo, neįdarbindavo nei daliai etato vairuotojų“, – piktinasi verslininkas.

Juodų pinigų norėjo vairuotojai

Sostinės taksi vežėjų asociacijos vadovas teigia, kad šiuo metu įteisinta tvarka, kai taksi vairuotojai gali dirbti su individualios veiklos liudijimais, o dispečerinės paslaugas tik nuomotis, realiai Vilniuje veikia jau 16 metų.

„Taksistas išnuomodavo savo automobilį įmonei už litą, atnešdavo įmonei dalį surinktų pinigų, o ji sumokėdavo mokesčius už jį ir atlyginimą jam. Mes nustatydavome, kiek atnešti, nes į tą sumą įeidavo jo alga už tą dalį etato, kurią sutardavome, mokesčiai ir kažkiek likdavo įmonės administravimui. Kiti pinigai jam likdavo, o išeina taip, kad aš nemokėjau mokesčių, apgavau valstybę, nors legalios algos nenorėdavo gauti patys vairuotojai“, – aiškina, kaip taksi versle atsirasdavo neapskaitytos lėšos, R.Bieliauskas. 

Pasak jo, įstatymai visiškai neapsaugojo legaliai ir tvarkingai veikiančio taksi verslo, o galiausiai jis esą dar ir liko kaltas, kai ieškojo būdų kažkaip išgyventi.

„Man galimybės dirbti normaliai nėra. Aš nemečiau savo verslo, aš suteikiu žmonėms darbo vietas, bet kaip man sukontroliuoti viską, kai aplink visi sukčiauja ir lieka nebaudžiami?“, – klausia jis.

Prašo kontroliuoti nuomotojus

Dabar „Sosveta“ vadovas yra užsimojęs kovoti prieš automobilių nuoma užsiimančias įmones, kurios įsigudrino be leidimų verstis ir taksi veikla.

 „Tai yra konkurencijos pažeidimai. Kaip gali išsilaikyti tas, kuris veiklą vykdo legaliai, kai į tokius nelegalus niekas nekreipia dėmesio. VMI sako, kad turi spręsti Susisiekimo ministerija, ji – kad kreipėsi į VMI ir savivaldybes ir laukia atsakymų. Taip ir laukiame visi“, – piktinasi jis.

Pasak R. Bieliausko, Susisiekimo ministerija laikosi nuostatos, kad automobilių nuoma besiverčiantis verslas tam tikra prasme gali teikti ir taksi paslaugas, jei su klientu sudaroma rašytinė sutartis.

Tuo tarpu „Sosvetos“ vadovas įsitikinęs, kad toks verslas nelegalus, nes visų sutarčių jokia mokesčių inspekcija niekada nesuseks.

„Jie neturi leidimo užsiimti šita veikla – vežti keleivius. Mums kainuoja draudimas automobilio, kaip taksi, kelis kartus brangiau, kainuoja taksi numeriai, kainuoja taksometrai, techninė taksi apžiūra, kuri turi būti dažnesnė. Tuo tarpu jie naudoja paprastus numerius, paprastą draudimą, neturi taksometrų, jų vairuotojams nereikia taksi kvalifikacijos. Kaštai skiriasi kelis kartus“, – skaičiuoja R. Bieliauskas.

Pasak jo, jei automobilių nuomos įmonėms ir toliau nevaržomai bus leidžiama veikti kaip taksi, legaliai veikusios taksi įmonės bus priverstos užsidaryti.

„Dabar jie atima mūsų klientus, jie gali sau leisti pirkti naujesnius automobilius. Be to, jie yra nesukontroliuojami, nes neturi taksometrų. Mokesčius slėpti jiems – visos galimybės“, – mano R. Bieliauskas.

Valstybinė mokesčių inspekcija šiemet yra nubaudusi kelias dešimtis vietoj automobilių nuomos taksi veikla besibertusių taksistų. Jiems skirtos tūkstantinės baudos, tačiau R. Bieliausko tikinimu, patikrinimai yra epizodiniai ir nepakankami.

Įdarbintų taksistų nebeliks

Verslininkas pasakoja, kad dabar, kai registruojami taksometrai, o taksi vairuotojams suteikta teisė dirbti su individualios veiklos liudijimais taksi įmonėms išvis nebeapsimoka samdyti taksistų, o šie suka arba į automobilių nuomos verslą, kur ir toliau gali dirbti nemokėdami mokesčių, arba išsiima individualios veiklos leidimus. Ant pastarųjų R.Bieliauskas nepyksta.

„Individualios veiklos liudijimus turintys vairuotojai su manimi dabar sudaro tik sutartis dėl dispečerinės ir automobilio nuomos. Ir man tai tiktai pliusas. Jie patys už save atsako, patys sau dirba, todėl man geriau jau išnuomoti automobilį turinčiam individualios veiklos liudinimą ir gauti jo atnešamus 1600-2000 litų, o ne jį įdarbinti, nes įdarbintasis man atneš mažiau pinigų“, – pasakoja R. Bieliauskas.

Taksi įmonės „Romerta plius“ vadovas skaičiuoja, kad šiuo metu įdarbinti jo versle yra tik 30 vairuotojų, o kiti 100 dirba individualiai ir įmonei moka tik už dispečerinės ir automobilio nuomą.

„Su tais, kurie įdarbinti, aš dabar patiriu nuostolį. Jei aš juos visus atleisčiau ir palikčiau tik tuos, kurie dirba tik su dispečerinės sutartimi, man būtų naudinga, bet ir žmonių gaila“, – pripažįsta R. Bieliauskas.

Šaltinis www.15min.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close