captcha

Jūsų klausimas priimtas

Klaipėdoje pastatytas ekologiškas keltas

Į Norvegiją išplaukė moderniausias kada nors Vakarų Baltijos laivų statykloje pastatytas keltas. Kovą su Turkijos laivų statytojais dėl šio užsakymo laimėjusios Lietuvos bendrovės vadovas sako, kad konkurencija keltų rinkoje per penkerius metus itin paaštrėjo. Dėl darbo konkuruojama su Europos bei Azijos laivų statytojais.
A. Kripaitės (15min.lt) nuotr.
A. Kripaitės (15min.lt) nuotr.

Šiame Norvegijos fijorduose plaukiosiančiame kelte tilps 50 automobilių ir beveik 200 žmonių. Iš dalies įrengtas keltas pastatytas Klaipėdoje, estų valdomoje Vakarų Baltijos laivų statykloje. Per 18 metų joje pastatyta keturios dešimtys įvairaus dydžio keltų, tačiau toks – pirmą kartą.

„Keltas ekologiškai draugiškas aplinkai. Atitinka visus aukščiausius ekologinius reikalavimus. Keltas gali dirbti varomas baterijų, elektros energijos ir taip pat jisai gali naudoti ir dirbti jo varikliai naudojant biodyzeliną. Tai, manau, ir yra šito kelto išskirtinumas“, – sakė „Vakarų laivų gamyklos“ įmonių grupės generalinis direktorius Arnoldas Šileika.

Gamyklos vadovas sako, kad artimiausi konkurentai – lenkai, tačiau varžytis dėl užsakymų tenka ne tik su Europos, bet ir su Azijos laivų statytojais. Kova itin sustiprėjo maždaug nuo 2013-ųjų, kai, kritus naftos ir dujų kainoms, sumažėjo investicijos į šį verslą. Todėl, pavyzdžiui, Norvegijos laivų statybos įmonės, kurios specializacija buvo ofšorinių arba naftos ir dujų verslovių aptarnavimas, laivų statybą perorientavo į keltų statybą. Dėl šio kelto lietuviams teko konkuruoti su Turkijos statytojais.

„Turkijos laivų statytojai siūlo išskirtines sąlygas, labai patrauklias kainas ir kainų skirtumas dažnai būna nuo 15 iki 25 proc., kas mum iš tikrųjų iki šiol kelia pakankamai didelį rūpestį ir galvosūkį kaip taip galima tokiom kainom dirbti, nes mes puikiai žinome kaštų struktūrą“, – stebėjosi A. Šileika.

Įtakos tam, kas gaus užsakymą, turi net ir globalūs įvykiai, teroristiniai išpuoliai. Todėl dalis užsakovų pasiryžę mokėti brangiau, bet dirba su europiečiais. Europoje apie 60 proc. laivų statybos rinkos sudaro būtent keltai, kruiziniai, keleiviniai ir krovininiai laivai.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...