captcha

Jūsų klausimas priimtas

Suomijos spauda: Talino–Helsinkio tunelį po jūra galima nutiesti per 5 metus

Talino–Helsinkio tunelį po jūra, kuriuo galėtų kursuoti traukiniai, įmanoma nutiesti per penkerius metus, rašo Suomijos laikraštis „Helsingin Sanomat“, remdamasis Norvegijos ekspertų vertinimais.
Reuters/Scanpix nuotr.
Reuters/Scanpix nuotr.

Anot jų, iš granito ir gneiso sudarytas homogeninis dugno paviršius šioje Baltijos jūros teritorijoje tęsiasi nuo Helsinkio iki pat Talino, nors jūra ties Estija gilesnė, vietomis jos gylis siekia beveik 120 metrų. Granitinį jūros dugno pagrindą dengia nedidelis smėlio ir molio sluoksnis. Beveik analogiškose struktūrose yra iškastas Sankt Peterburgo metropolitenas.

Anot Norvegijos specialistų, Suomijos ir Estijos sostines sujungsiantį tunelį galima būti iškasti per penkerius metus, jei jis būtų kasamas abiem kryptimis.

Praėjusį mėnesį skelbta, jog povandeninio geležinkelio tunelio tarp Talino ir Helsinkio ekonominio atsiperkamumo ir techninių sprendimų galimybių studiją už 1,3 mln. eurų paruoš aštuonios bendrovės.

2015-aisiais preliminarią projekto galimybių studiją atlikę Suomijos, Švedijos ir Estijos ekspertai priėjo išvados, kad povandeninis tunelis tarp Talino ir Helsinkio atsipirktų su sąlyga, jeigu per jį eitų Baltijos šalis kirsiantis europinės vėžės geležinkeliai „Rail Baltica“, o juo kursuotų tiek krovininiai, tiek ir keleiviniai traukiniai. Be to, teigta, jog preliminarios 9–13 mlrd. eurų vertės tunelis būtų rentabilus, jei 40–50 proc. išlaidų padengtų Europos Sąjunga ir abi valstybės – Estija ir Suomija, o paskolos būtų grąžinamos per 35–40 metų.

Studijos autoriai taip pat teigė, jog projektas galėtų būti įgyvendintas ne anksčiau 2030-ųjų, jis padėtų išspręsti transporto koridoriaus nuo Arkties vandenyno iki Viduržemio jūros per Baltijos ir Rytų bei Vidurio Europos šalis „butelio kaklelio“ problemą.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...