captcha

Jūsų klausimas priimtas

Dėl skandalu virtusio projekto atsistatydina Turizmo departamento vadovė

Ūkio ministras Mindaugas Sinkevičius penktadienį ant kilimėlio išsikvietė Turizmo departamento vadovę Jurgitą Kazlauskienę pasiaiškinti dėl „Lithuania. Real is beautiful“ projekto, kuriame, kaip išsiaiškino portalas 15min, naudojamos ir ne Lietuvoje darytos, bet tiesiog iš fotobankų įgytos nuotraukos. Ji paskelbė apie pasitraukimą iš pareigų.
BNS nuotr.
BNS nuotr.

„Priėmiau sprendimą pasitraukti iš Valstybinio turizmo departamento vadovės pareigų. Sprendimas brendo jau seniai, matyt, vakar dienos ir pastarųjų kelių mėnesių įvykiai man leido galutinai apsispręsti ir šiandien priimti šitą sprendimą. Iš tiesų nenoriu, kad Turizmo departamentas ir čia dirbantys mano kolegos, gabūs žmonės, nuoširdūs žmonės ir jų tikrai labai nuoširdžiai atliekama veikla taptų puolimo objektu. Labai tikiuosi, kad mano pasitraukimas leis departamentui toliau efektyviai vykdyti savo visas suplanuotas veiklas“, – tai buvo viskas, ką žurnalistams penktadienio rytą pasakė J. Kazlauskienė.

Į žurnalistų klausimus atsakyti ji nesiteikė ir tiesiog pabėgo.

Ministras M. Sinkevičius paaiškino, kad J. Kazlauskienė traukiasi šalių susitarimu. „Dar vakar tokią situaciją mačiau kaip baigtinę. Matėme abu, kad tai yra vienintelis kelias, net nebuvo svarstomos alternatyvos“, – aiškino M. Sinkevičius.

Jo teigimu, dėl „Real is beautiful“ bus atliktas tyrimas, taip pat ketinama vykdyti auditą Valstybės turizmo departamente.

Portalas 15min išsiaiškino, kad naujoje Lietuvos turizmo reklamos kampanijoje yra naudojama daug neoriginalių, bet iš fotobankų pirktų nuotraukų. Kai kurios jų yra darytos net ne Lietuvoje, o, tarkime, Slovakijoje arba Suomijoje.

Premjeras: tai – apgavystė

Po šios žinios paskelbimo socialiniuose tinkluose pasklido ironiški įrašai, kur pasaulinio garso objektai pristatomi kaip Lietuvos vietos. Prie šios bangos prisidėjo ir premjeras Saulius Skvernelis. Savo „Facebook“ paskyroje jis pasidalijo Europos Komisijos pastato Briuselyje nuotrauka su prierašu „Nuo rytojaus pradedame dirbti naujame vyriausybės pastate Karoliniškėse.“

Tiesa, pirma pajuokavęs vėliau premjeras prabilo ir rimtai. „Ryte Ūkio ministerijai duotas pavedimas ištirti tiek šį konkretų pirkimą už 140 tūkstančių eurų – tiek ir kitus jai pavaldaus Turizmo departamento pirkimus. Laukiu atsakymo, kodėl taip nutiko ir kas už tai atsakingas. Kas nusprendė, jog reklamuoti Lietuvą užsienyje darytomis nuotraukomis yra labai cool, kai iš tikrųjų tai ne kas kita, o elementari apgavystė“, – savo „feisbuko“ paskyroje rašo premjeras.

Ne lietuviškų nuotraukų nebenaudos

Bendrovės „Turinio rinkodara“ vadovė Kamilė Jonikaitė nedramatizavo fakto, kad reklaminei kampanijai yra naudojamos ne Lietuvoje, o užsienyje darytos nuotraukos.

Pasak jos, svarbu yra ne konkreti vieta, kurią vaizduoja fotografija, bet emociją, kuria nuotrauka perteikia. „Atsižvelgiant į šiandienos newsfeed kontekstą, ne Lietuvos Lietuvoje nebebus. Nesvarbu, koks tiksliai turinys bebūtų vaizduojamas, tai bus Lietuva Lietuvoje. Manėme, jog galime panaudoti ir asociatyvias nuotraukas emocijos perteikimui – buvome neteisūs. Foto banko nuotraukas, su geografinėmis vietovėmis išimsime ir jas pakeisime originaliomis. Savo sąskaita“, – „feisbuke“ situaciją už projektą atsakingas Tomas Nemura. Pasak jo, nuo šiol visą laiką bus nurodomas nuotraukos šaltinis.

„Tais atvejais, kai nuotrauka bus sukurta specialiai užsakovui ar nupirkta perimant visas autorines teises – nurodysime pilną autorystę, tais atvejais kai nuotrauką naudosime iš foto banko, nurodysime ir foto banką. Geografinė nuotraukos sukūrimo nuoroda aprašyme taip pat pridės aiškumo“, – aiškino T. Nemura.

Gina projektą

Turizmo departamento išplatintame pranešime spaudai tvirtinama, kad projektu tikima ir „apmaudu, kad klaidingas sprendimas dėl 4 gamtą reprezentuojančių nuotraukų metė šešėlį ant viso Turizmo departamento ir jo inicijuoto rinkodaros socialiniuose tinkluose projekto.“

Departamentas teigia, kad nuotraukos tėra nedidelė viso projekto sudėtinė dalis: 350 nuotraukų įsigijimui numatyta 6,6 tūkst. EUR, tai sudaro 4,5 proc. visos sutarties vertės. Departamentas taip pat pabrėžė, kad esą ši veikla dar nėra pradėta įgyvendinti.

„Projektas prasidėjo tik prieš pora mėnesių, tačiau pasiekti rezultatai viršijo lūkesčius: vertinant vartotojų įsitraukimą kiekvienas įrašas sulaukė vidutiniškai po 700 interakcijų, paskyros „Facebook“ socialiniame tinkle „Lietuva. O čia ar buvai“ ir „Lithuania. Real is beautiful“ bei „Instagram“ turi daugiau kaip 84 tūkst. sekėjų,“ – projekto tęstinumu ir sėkme tiki Valstybinio turizmo departamento vadovė J. Kazlauskienė.

Šaltinis www.15min.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...