captcha

Jūsų klausimas priimtas

6 sparčiai populiarėjančios darbuotojų motyvavimo priemonės

Kalbant apie darbuotojų motyvaciją, šiandien tokie dalykai kaip saviugda, tobulėjimas, įdomios užduotys, geri santykiai tarp kolegų, lemia ne mažiau nei trokštama suma atlygio eilutėje, teigia „INK Agency“ vidinės komunikacijos projektų vadovė Giedrė Simanauskaitė.
BNS nuotr.
BNS nuotr.

„Pasaulyje ir Lietuvoje sparčiai populiarėja darbuotojų motyvavimo priemonės, kurias sieja vienas bendras bruožas – jos dažnai išeina už tradicinių „darbdavio-darbuotojo“ santykių ribų ir į darbuotoją žiūrima kaip į žmogų, o ne kaip į darbinių funkcijų vykdymo mašiną“, – sako G. Simanauskaitė ir dalijasi šešiais praktiškais patarimais. 

1. Lankstus darbo grafikas. Fabrikų laikai baigėsi – čia žmones keičia robotai, todėl vis daugiau darbo vietų kuriama paslaugų ir kūrybinėse industrijose. Daug svarbiau tampa ne operacijų seka ar procesas, o rezultatas. Kaip jį pasiekti – paliekama spręsti darbuotojui. Vienas iš tokių būdų – lankstus darbo grafikas, kuomet darbuotojams suteikiama pasirinkimo laisvė spręsti – dirbti iš namų ar iš biuro; pradėti darbą 8 ar 10 valandą ir t. t. Technologinės priemonės tai leidžia padaryti, o darbuotojui suteikiamas pasitikėjimo kreditas. 

2. Kūrybiškumo skatinimas. Nors startavusi 2004 m., „Google“ darbo kultūra vadinama „ateities“ – bendrovė dažnai linksniuojama dėl baseinų, kėglių, sporto klubų ir nemokamo maisto, tačiau pagrindinė stiprybė slypi ne čia. „Google“ yra subūrusi vienas stipriausių intelektualinių pajėgų tarp privačių bendrovių ir skatina žmones bendrauti ir kurti idėjas. Kūrybiškumas yra paversta šios bendrovės šerdimi – darbuotojai penktadalį darbo laiko gali skirti savo pasirinktai sričiai, burtis į grupeles ir spręsti įvairiais užduotis, kurios nebūtinai susijusios su tiesioginiu jų darbu. Rezultatas – tokie žinomi „Google“ produktai kaip „Google News“, „Gmail“, „AdSense“ ir kiti. Darbuotojų įsitraukimo, lojalumo ir produktyvumo rezultatai tokie, kad daugelis bendrovių pasaulyje pradeda kopijuoti „Google“ darbo kultūrą.

3. Bendros veiklos. Kas yra didžiausias trukdis darbe? Kolektyvo susvetimėjimas ir bendrų tikslų nebuvimas. Bendros veiklos padeda pažinti žmones, suprasti jų stiprybes, atrasti bendrų sąlyčio taškų ir interesų. Organizuokite bendrus pietus naujose vietose, baidarių žygį ar nueikite kartu pasportuoti į sporto klubą. Sukurkite tarsi mini socialinį tinklą. Nauda akivaizdi – „Gallup“ tyrimas rodo, kad bendradarbių draugystė įsitraukimą į darbą padidina 7 kartus, o pasitenkinimą darbu – net 50 proc.

4. Rūpinkitės žmogumi, ne darbuotoju. Suprasdamos švietimo naudą, daugelis bendrovių organizuoja darbuotojams mokymus, siunčia juos į kursus ar finansuoja jų mokslus. Tačiau jaunesnėms kartoms svarbu tobulėti ne tik kaip darbuotojams, bet ir kaip asmenybėms – jos darbovietę sieja su saviugda, o ne tik su darbinėmis funkcijomis. Ketvirtadienio pavakarė su įdomiu lektoriumi, pasakojančiu apie vaikų auklėjimą, keliones ar darbuotojų tipus ir kaip su jais bendrauti, atgaivins susidomėjimą darbu ir darboviete, padidins darbuotojų lojalumą ir įsitraukimą.

5. Daugiau gerų žodžių. Metų pradžia įmonėse prasideda tikslais, tik visus metus labai sunku lėkti link to tikslo be jokio paskatinimo – kas mėnesį darbuotojų motyvacijos kreivė vis slinks žemyn. Kurkite kultūrą, kur žmonės būtų vertinami, jaustųsi dalimi organizacijos ir jų rezultatai būtų pastebėti ne tik kas ketvirtį ar metų pabaigoje, bet nuolat. Skatinkite darbuotojus suteikti konstruktyvų grįžtamąjį ryšį, padėkoti bendradarbiui už pagalbą ar naują idėją, pastebėti ir įvertinti žmogaus pastangas. Gera atmosfera darbe netrukus ims atsiliepti ir bendraujant su klientais. 

6. Skaidrumas. Ekonomistai juokauja, kad įmonės kraujas – tai pinigai. Bendrovės darbuotojai pasakytų, kad įmonės kraujas – tai informacija. Jei dalinsitės informacija su darbuotojais, jie supras tai kaip pasitikėjimą jais. Taip pat žmonės gyvens viename informaciniame lauke, kils mažiau apkalbų – o tai labai svarbu atėjus sunkesniems laikams, kai svarbu būti vieningiems. Vis daugiau bendrovių, nors ir nėra listinguojamos vertybinių popierių biržose, savo veikloje taiko skaidrumo kriterijus ir pateikia informaciją apie veiklą, tikslus ir rezultatus savo darbuotojams.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...