captcha

Jūsų klausimas priimtas

Atidaroma iš „Akropolio“ į savo istorinę vietą sugrįžtanti Kauno autobusų stotis

Sausio 24 dieną Kauno autobusų stotis iš laikinosios sugrįžta į savo istorinę vietą, Vytauto pr. 24. Po rekonstrukcijos ji bus ne tik didžiausią keleivių srautą aptarnaujanti, bet ir moderniausia stotis Lietuvoje. Joje veiks „Siuntos drive“ unikali paslauga, įsikurs pirmasis Kaune „Subway“ greitojo maisto restoranas, įrengta net ir nauja laikinosios sostinės gatvė.

BNS nuotr.
BNS nuotr.

Senasis Kauno stoties pastatas, kuris buvo pastatytas dar caro laikais, sumažintas iki jo originalaus dviejų aukštų dydžio, taip atkuriant autentišką pastato siluetą.

„Man, kaip buvusiam verslininkui, suspaudė širdį pamačius šį pastatą. Juodas pavydas ima, kad taip gražiai, greitai, už protingą kainą tai padarė. Teatras prasideda nuo rūbinės, o miestas prasideda nuo autobusų stoties. Ačiū už sutvarkytą miesto kampą, už gatves. Tikėkimės, miestas turės daugiau svečių“, – atidarymo proga kalbėjo Kauno miesto meras Visvaldas Matijošaitis.

Naujoje Kauno autobusų stotyje (tiek viduje, tiek išorėje) veiks daugybė ekranų, pateikiančių keleiviams informaciją realiu laiku apie atvykstančius ir išvykstančius autobusus. Autobusai bus atpažįstami pagal numerius, ši sistema „surišta“ su bilietavimo sistema ir žino, kokio parko, koks autobusas atvažiuoja, koks tai konkrečiai maršrutas ir šią informaciją kompiuteris teiks į visus ekranus.

Perone įrengta 21 aikštelė išvykstantiems (per parą gali aptarnauti iki 600 autobusų) ir 6 vietos atvykstantiems autobusams. Apskaičiuota, jog jame per parą gali būti aptarnaujama apie 10 tūkst. žmonių srautas.

Pirmoji vieša požeminė aikštelė Kaune

UAB „Kautros nekilnojamojo turto“ direktorius Mindaugas Platūkis dėkojo visiems, prisidėjusiems prie šio projekto: „Ačiū visiems. Pagaliau mes stoty“.

Keleiviai stotyje galės dar patogiau ir greičiau įsigyti autobusų bilietus – veiks pirmas tokio tipo bilietų savitarnos terminalas Lietuvoje. Įrengta ir neregiams skirta sistema.

„Ne kasdien statai stotį, ne kasdien ją atidarai. Dovanojame stoties savininkei „Kautrai“ raktą iš plieno ir akmens, kas simbolizuoja amžinumą. Tikimės, kad šis pastatas stovės ilgai“, – džiaugėsi UAB „Autokaustos“ vadovas Juozas Kriaučiūnas.

Laukiamojoje salėje taip pat veiks bagažo saugykla, turizmo agentūra, kavinė. Planuojama ir nedidelė biblioteka, iš kurios knygas keleiviai galės laisvai neštis ir į autobusą bei skaityti kelionės metu.

Pirmoji vieša požeminė automobilių saugojimo aikštelė Kauno mieste leis dar patogiau į Kauno autobusų stotį atvykti tiek keleiviams, tiek juos pasitinkantiems artimiesiems. Iš viso joje numatyta 190 vietų automobiliams ir 100 vietų dviračiams. Joje 2 valandas bus galima stovėti nemokamai, tačiau „Kautros“ vadovai pabrėžia, kad ji nebus skirta ilgalaikiam stovėjimui ir norėdami automobilį palikti ilgiau nei valandai ar dviem, vairuotojai turės už stovėjimą mokėti.

„Stotis diktuoja pirmąjį įvaizdį apie miestą, kurį išsiveš iš Kauno žmogus, tad ji yra labai svarbi. Sukonstruotos unikalios stoginės“, – teigė šio pastato architektų atstovas.

„Siuntos autobusais“ pristato unikalią paslaugą – „Siuntos drive“. Naujoje Kauno autobusų stotyje, virš kurios pastato iškils Vokietijoje pagamintas laikrodis, bus galima atiduoti bei atsiimti smulkias siuntas neišlipus iš automobilio. Šiai paslaugai teikti buvo specialiai suprojektuota nauja gatvė esanti tarp Kauno autobusų stoties ir šalia esančio viešbučio. Siuntų terminalas užims 850 kv. m pirmojo aukšto.

Atsidarys ir pirmasis „Subway“

Atsinaujinusioje Kauno miesto autobusų stotyje gyventojus ir miesto svečius pasitiks vienas populiariausių greitojo maisto prekės ženklų pasaulyje – JAV 1965 m. įkurtas užkandinių tinklas „Subway“. Iki šiol Lietuvoje šios užkandinės veikė tik Vilniuje ir Klaipėdoje. Taip pat veiks ir prekybos centras „Rimi“ (pasirašyta generalinė nuomos sutartis 25 metams). Visos patalpos išnuomotos įvairiems prekybininkams: „Tele2“ ir „Bitės“ salonams, kirpyklai, kepyklėlei, „Pegaso“ knygynui, grožio priemonių bei avalynės parduotuvei ir kt.

Iš viso naujojoje stotyje įsikurs dvidešimt prekybininkų, kurių paslaugos ir prekės orientuotos į skubantį žmogų.

Naujoji Kauno autobusų veiks kiekvieną dieną nuo 05.45 iki 23 val. Prekyba stotyje prasidės nuo 7 val. ryto ir tęsis iki 22 val. Nors Vilnius yra sostinė, tačiau Kaune, tranzitiniame mieste, keleivių srautas yra didesnis: sostinėje – po 500 autobusų per dieną, Kaune – po 700. Autobusų bilietų kainoms naujosios stoties statybos įtakos neturės.

Susipažinkite su naujovėmis ir stoties schema:

Naujosios Kauno autobusų stoties schema. UAB „Kautros“ nuotr.

Kauno autobusų stoties rekonstrukcija prasidėjo 2015 m. rugpjūčio 1 d. Laikina stotis buvo įkurta šalia prekybos centro „Akropolis“. Keleiviai buvo įlaipinami ir išlaipinami greta prekybos centro esančiose Griunvaldo, Gedimino gatvėse, taip pat automobilių aikštelėje greta Karmelitų bažnyčios. Bilietų kasos buvo įrengtos pačiame „Akropolyje“.

Vykdomų statybų vertė – apie 9 mln. eurų. „Kautros“ vadovai pripažįsta, kad tai investicija ilgiems metams, o kadangi pati stotis pelno negeneruoja, yra tik išlaidų centras, statybos įmanomos tapo tik dėl bendradarbiavimo su prekybininkais.

Kauno autobusų stotį supančiose gatvėse taip pat buvo numatytos permainos. Apie jas skaitykite čia.

Šaltinis www.15min.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...