captcha

Jūsų klausimas priimtas

R. Masiulis: „Lietuvos geležinkelių“ laukia didelės permainos

Iš Energetikos į Susisiekimo ministeriją besikraustantis Rokas Masiulis neslepia, kad vienas pirmųjų jo, kaip susisiekimo ministro, darbų bus „Lietuvos geležinkelių“ tvarkymas. Didžiausioje valstybės valdomoje bendrovėje politikas mato daug keistinų dalykų – nuo vidaus sandorių praktikos iki vadovybės.
BNS nuotr.
BNS nuotr.

Stasys Dailydka trenkė durimis R. Masiuliui dar nepradėjus dirbti susisiekimo ministru. Kalbėdamas apie politinio palaikymo stoką ir neįvardintų interesų grupių sąmokslus, dešimtmetį „Lietuvos geležinkeliams“ vadovavęs S. Dailydka atsistatydino, įsibėgėjant skandalams dėl jo vadovaujamos įmonės veiklos.

Šiuo metu „Lietuvos geležinkelių“ vadovo pareigas laikinai eina buvęs S. Dailydkos pavaduotojas Andrius Montrimas, tačiau naujasis ministras neslepia, jog bus ieškoma naujo vadovo. Šansai, kad juo taps kas nors iš dabartinės administracijos – menki.

„Kandidatūrų dar neturiu. Bet tikrai tą klausimą valdyba turės kuo greičiau spręsti. Dabar sunku spręsti, bet daugiau šansų [tapti įmonės vadovu] – išorės žmogui, manau“, – 15min teigė R. Masiulis.

Pasak jo, pirmas darbas naujam „Lietuvos geležinkelių“ vadovui – pašlijusios įmonės reputacijos gelbėjimas. Ne kosmetinėmis priemonėmis, o realiais veiksmais. Ministras neslepia, kad sieks pakartoti tai, ką padarė dirbdamas energetikos ministru.

„Pirmiausiai turi būti taisoma įmonės reputacija. O jinai taisoma darbais. Taip, kad darbai turi būti nukreipti į veiklos skaidrinimą, valdymo kokybę. Tai, ką pavyko padaryti energetikos sektoriuje“, – tęsė R. Masiulis.

Vadovaujant R. Masiuliui, smarkiai pakeisti daugelio pagrindinių energetikos įmonių valdymo principai, netrūko ir vadovų bei didelę galią turinčių darbuotojų kaitos. Vieša paslaptis, jog vienas nematomų, bet didelių ministro darbų buvo bandymas nuo galios centrų atskirti senus kadrus, energetikos įmonėse didelę įtaką turėjusius dar nuo Rymanto Juozaičio laikų.

Paprašytas įvertinti viešumon lendančias „Lietuvos geležinkelių“ vidaus sandorių detales, kai konkretiems darbams samdomos dukterinės įmonės be konkursų didelius pinigus atiduoda kol kas neįvardintiems subrangovams, ministras neslėpė, kad vidaus sandoriai – viena pirmųjų problemų, kurias spręsti teks tiek jam, tiek naujai „Lietuvos geležinkelių“ vadovybei.

„Situacija kuo toliau, tuo labiau kelia nerimą. Išaiškėja vis daugiau neskanių detalių. Panašu, kad atėjus į ministeriją gali tekti imtis pakankamai greitų veiksmų situacijai taisyti“, – teigė R. Masiulis.

Paklaustas, kas tie „greiti veiksmai“, ministras į detales nesileido. „Reikia su situacija susipažinti ir priiminėti sprendimus. Bet matau, kad jau laikas pradeda spausti“, – sakė politikas.

Pasak jo, „Lietuvos geležinkeliai“ turi dirbti taip, kad dėl įmonės veiklos nekiltų abejonių ir būtų kuo mažiau „siurprizų“, kaip kad skandalai dėl vidaus sandorių.

„Dabar, panašu, tų siurprizų kasdien beveik yra“, – atsiduso R. Masiulis.

„Lietuvos geležinkeliai“ – absoliutus vidaus sandorių lyderis. 2011–2015 m. laikotarpiu su dukterinėmis įmonėmis bendrovė sudarė sandorių už 429 mln. eurų. Kokia dalis šių lėšų atiteko iki šiol neįvardintiems subrangovams ir medžiagų tiekėjams, neaišku.

Prezidentė Dalia Grybauskaitė ir naujasis premjeras Saulius Skvernelis pasisako už vidaus sandorių uždraudimą. Ūkio ministro kėdę besimatuojantis socialdemokratas Mindaugas Sinkevičius apie tokias galimybes kalba atsargiau.

Šaltinis www.15min.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close