captcha

Jūsų klausimas priimtas

S. Dailydka apie atsistatydinimą: pats geriausias sprendimas mano gyvenime

„Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Stasys Dailydka tikisi, kad valdyba patenkins jo prašymą atsistatydinti. „Dirbau įmonės tik vadovu. (…) Nesu toks geležinis, kad toliau galėčiau be politinio pasitikėjimo tęsti darbą“, – pirmadienį aiškino jis.
BNS nuotr.
BNS nuotr.

„Aš galvoju, kad taip. Privalo patenkinti“, – paklaustas, ar tikisi, kad valdyba patenkins prašymą atleisti jį iš darbo, pirmadienį spaudos konferencijoje sakė S. Dailydka.

Gruodžio 2 d. AB „Lietuvos geležinkeliai“ vadovas S. Dailydka bendrovės valdybai įteikė prašymą atsistatydinti iš bendrovės generalinio direktoriaus pareigų. „Valstybės valstybėje“ pramintos bendrovės generalinis direktorius pastaruoju metu sulaukė itin gausios kritikos dėl skaidrumo stokos, abejotinos viešųjų pirkimų sistemos. Europos Komisija, Latvija ir Estija „Lietuvos geležinkelius“ kaltino kuriant kliūtis „Rail Baltica“ plėtrai. Žurnalistai taip pat atskleidė glaudžius S. Dailydkos ir socialdemokratų ryšius.

„Galiu galvą aukštai pakėlęs didžiuotis, kad šioje įmonėje dirbau, kad pavyko nuveikti daug gerų darbų“, – sakė „Lietuvos geležinkelių“ vadovas.

Jis dar kartą pakartojo, ką jau raštu tvirtino penktadienį – pasikeitus valdžiai, jis nebeturi politinio pasitikėjimo.

„Negaliu pasakyti, kad neturėjau (santykių su socialdemokratais – 15min). Turėjau, bet tai nereiškia, kad buvo lengva dirbti. Turėjau ir prie kitų premjerų , kada dirbo konservatoriai ir liberalai tam tikrą pasitikėjimą. Šiandien ateina nauja karta ir galvoju, kad tai yra pats geriausias sprendimas mano gyvenime“, – kalbėjo S. Dailydka.

Paklaustas, ar finansiškai atsidėkojo socialdemokratams už paramą, jis aiškino, kad jokie atsidėkojimai ne darbais nėra įmanomi.

„Jūs turbūt pagal savo sugedimo lygį mąstot. Tokie atsidėkojimai gali būti tik darbais. Dirbi gerai – tai yra atsidėkojimas, o kiti atsidėkojimai neįmanomi, nes aš esu valstybės valdomos įmonės vadovas, ir turiu daryti tik teisingus darbus ir sprendimus“, – kalbėjo S. Dailydka.

Jis pabrėžė, kad socialdemokratai į jį, prašydami paramos, nesikreipė.

„Nei vienas premjeras, prie kurių teko dirbti, nei vienas ministras, Seimo narys asmeniškai raštiškai į mane nesikreipė tokios pagalbos. O visi, kurie gaudavo paramas, kreipdavosi tos įstaigos, kurios yra paramos gavėjai“, – aiškino S. Dailydka. Jis patikslino, kad socialdemokratai paramos iš jo neprašė ir žodžiu.

15min jau rašė, kad „Lietuvos geležinkeliai“ daug paramos skyrė socialdemokratams artimoms savivaldybėms ar įstaigoms. Parama dažniausiai nesiekdavo 3 tūkst. eurų – tokią sumą gali skirti ir pats generalinis direktorius.

„Formaliai juridiškai aš turėjau tokią teisę“, – S. Dailydka, paklaustas, ar tai, kad turėjo tokią teisė, reiškia, kad taip ir darė, patvirtino, kad socialdemokratų grietinėlei paramą dalijo pats.

Kokiais kriterijais remdamasis tą darė?

„Sportas, vaikų darželiai, veteranai. Bijau net išvardint“, – kalbėjo S. Dailydka.

Trečiadienį Vyriausybėje įvyko iš anksto neskelbtas premjero socialdemokratų lyderio Algirdo Butkevičiaus, susisiekimo ministro socialdemokrato Rimanto Sinkevičiaus ir S. Dailydkos susitikimas, kuriame buvo kalbama apie pastaruoju metu bendrovę slegiančius skandalus. S. Dailydkos teigimu, susitikimas buvo organizuotas jo prašymu. Susitikimo metu kalbėta apie S. Dailydkos ketinimą pasitraukti. Premjeras ir susisiekimo ministras esą bandė „Lietuvos geležinkelių“ vadovą atkalbėti.

S. Dailydka tikino, kad pasitraukęs iš „Lietuvos geležinkelių“ bus „namų darbininkas“, taip pat daugiau dėmesio skirs studentams. Jis sakė dar nesuskaičiavęs, kokio dydžio išeitinę išmoką turėtų gauti po 10-ies metų įmonės vadovo poste.

„Kiek gausiu išeitinės, nežinau. Valdyba paskaičiuos, – sakė jis. – Man pasisekdavo uždirbti maksimaliai daug, nes mes vykdėme visus rezultatus.“

Šių metų trečiąjį ketvirtį vidutinis S. Dailydkos darbo užmokestis sudarė 6 401 eurų per mėnesį.

Parama socialdemokratams

Naujienų agentūra BNS atskleidė, kad didelės „Lietuvos geležinkelių“ paramos lėšos keliavo į premjero Algirdo Butkevičiaus ir kitų socialdemokratų vienmandates rinkimų apygardas.

15min pirmadienį rašo, kad būrys įtakingų socialdemokratų turi tiesioginių sąsajų su įstaigomis ir institucijomis, kurias pastaraisiais metais pinigais maitina „Lietuvos geležinkeliai“. Sporto klubai, bažnyčios, sąjungos ir federacijos – vienaip ar kitaip įtakingiems socialdemokratams artimos struktūros gali pasigirti gausia valstybinės geležinkelių bendrovės parama.

15min taip pat paviešino vieno didžiausių „Lietuvos geležinkelių“ vidaus sandorių – lokomotyvų TEM TMH pirkimą. Paaiškėjo, kad didžioji dalis pinigų už šiuos lokomotyvus palieka jų tiekimui oficialiai samdomą dukterinę įmonę ir be jokių konkursų iškeliauja į dvejopos reputacijos Rusijos koncerną „Transmašholding“.

Šaltinis www.15min.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close