captcha

Jūsų klausimas priimtas

Įspėjo dėl šventinio laikotarpio akcijų ir pasiūlymų

Artėjant šventėms prekybos centrų vitrinose, televizijoje, reklaminiuose leidiniuose ir kitur mirgėte mirga informacijos apie įvairiausias akcijas ir nuolaidas, tačiau Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) vartotojus ir verslininkus ragina neprarasti budrumo, rašoma tarnybos išplatintame pranešime spaudai.
BNS nuotr.
BNS nuotr.

Prekės kaina ir galimybė ją įsigyti su nuolaida yra vienas svarbiausių veiksnių, turinčių įtaką vartotojo apsisprendimui pirkti prekę, dėl ko verslininkas privalo preciziškai laikytis profesinio atidumo reikalavimų.

Deja, taip būna ne visada. Šventiniu laikotarpiu vartotojai dažnai praranda budrumą ir tinkamai neįvertina skelbiamų akcijų sąlygų, klaidingai nurodomų nuolaidų ar padidintų prekių kainų.

Anot VVTAT, „nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatyme numatyta, kad komercinė veikla laikytina nesąžininga, jeigu ji neatitinka profesinio atidumo reikalavimų ir iš esmės iškreipia arba gali iškreipti vidutinio vartotojo ekonominį elgesį siūlomo produkto atžvilgiu, bei tokiu būdu gali paskatinti priimti sprendimą, kurio kitomis aplinkybėmis jis nebūtų priėmęs“.

Atsižvelgiant į tai, tarnyba teikia informaciją apie dažniausiai pasitaikančius pažeidimus skelbiant akcijas bei nuolaidas:

  • nurodomos ne visos akcijos sąlygos (pavyzdžiui, nenurodoma, kad pasinaudoti akcija reikalingas pirkimo čekis; nuolaida taikoma visai prekių grupei, tačiau nėra nurodomos tos grupės prekės, kurioms nuolaida netaikoma ir t. t.); 

  • neaiškiai nurodomos akcijos sąlygos (pavyzdžiui, akcija taikoma tik pažymėtoms tos rūšies prekėms, tuo tarpu kitoms tos pačios rūšies prekėms nuolaida netaikoma);

  • nenurodoma arba klaidingai nurodoma informacija apie akcijos laikotarpį (pavyzdžiui, vartotojai sąmoningai klaidinami, kad akcijos laikotarpis greitai baigsis, taip darant spaudimą jų apsisprendimui);

  • klaidinantis akcijos prekių išdėstymas (prekės išdėstytos po kitų prekių kainomis);

  • nurodoma mažesnė, nei reali prekės kaina (pavyzdžiui, kainos reklaminiuose leidiniuose, interneto svetainėje ar ant prekės skiriasi nuo kainos kasoje; nurodoma kaina be PVM ir pan.);

  • pasibaigus akcijai prekės nėra išimamos iš apyvartos;

  • imituojama nuolaida (prekės kaina padidinama ir tada skiriama „nuolaida“, atitinkanti įprastą prekės kainą);

  • nuolaidos nėra taikomos (pavyzdžiui, nurodoma, kad prekėms taikoma iki 75 proc. nuolaida, tačiau prekių su nurodyta nuolaida prekybos vietoje nėra).

Atsižvelgiant į pateiktą informaciją, pardavėjus ir paslaugų teikėjus VVTAT ragina išsamiai ir nedviprasmiškai informuoti vartotojus apie vykdomas akcijas, jų terminą ir sąlygas bei nuolat šią informaciją atnaujinti.

Atkreipiame vartotojų dėmesį, kad jei pastebėjote nesąžiningą prekybininkų veiklą skelbiant prekių akcijas, turėtumėte nedelsiant kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą, prašyme nurodant Jums žinomas aplinkybes bei pateikiant aplinkybes patvirtinančius įrodymus (pavyzdžiui, prekės nuotraukas, skelbiamos akcijos nuotraukas, pirkimo kvito kopiją ir pan.).

„Kilus įtarimui, jog bendrovės veikla gali būti vertintina kaip galimai nesąžininga komercinė veikla, kiekvienu konkrečiu atveju pradedamas tyrimas, kurio metu nustatoma, ar bendrovės veiksmai vertintini kaip vienkartinis atvejis, ar veiksmuose įžvelgtinas sistemingumas bei nesąžiningos veiklos požymiai.

Informuojame, jog už nesąžiningą komercinę veiklą komercinės veiklos subjektams Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba pagal savo kompetenciją gali skirti nuo 289 iki 8688 EUR, o esant atsakomybę sunkinančioms aplinkybėms – iki 34 754 EUR baudą“, – praneša tarnyba.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...