captcha

Jūsų klausimas priimtas

Prekybos centruose galima nesunkiai rasti alkoholio su nuolaida

Seimui nuo lapkričio 1-osios uždraudus skelbti apie alkoholio akcijas parduotuvėse, apie pigiau parduodamus alkoholinius gėrimus galima nesunkiai sužinoti iš pardavėjų. Tačiau kai kurių prekybos centrų darbuotojai tikina, kad pigesnio alkoholio nebėra.
BNS nuotr.
BNS nuotr.

Pirkėju prisistatęs BNS žurnalistas trečiadienį patikrino, ar didžiuosiuose prekybos tinkluose „Iki“, „Maxima“, „Norfa“ ir „Rimi“ bei alkoholiu prekiaujančiose specializuotose parduotuvėse „Vynoteka“ ir „Bottlery“ galima atskirti, kuris alkoholis parduodamas pigiau.

„Iki“ pigesnis alkoholis – atskiroje lentynoje ir laikraštuke

Vienoje „Iki“ parduotuvių Vilniuje visos alkoholio kainų etiketės buvo vienodos – baltos spalvos – ir nurodančios tik gėrimo kainą bei kilmę. Tačiau parduotuvėje galima nesunkiai surasti pigesnio alkoholio.

„Va ten, matote, yra atskira lentyna prie alkoholio. Ten iš esmės sudėti visi pigesni gėrimai. Čia visur pas mus taip. Jeigu jūs norite grynai pažiūrėti, kurie gėrimai pigesni, tai atsiverskite mūsų laikraštuką. Ten visi gėrimai parodyti bus pigesni nei šiaip“, – kalbėjo pardavėja.

Atskiroje lentynoje sudėti įvairūs gėrimai, tačiau nežinant pirminės kainos, sunku pasakyti, ar jų kainos – sumažintos.

„Maximoje“, „Rimi“ ir „Norfoje“ kainų akcijų nebėra 

Vienos Vilniaus „Norfų“, kurios alkoholio skyriuje visos kainų etiketės vienodos, darbuotoja pareiškė, jog jokių kainų svyravimų ir akcijų nebėra ir nebus. „Maximoje“ visos etiketės irgi suvienodintos, o salės darbuotoja sakė nieko nežinanti apie sumažintas gėrimų kainas.

„Čia tik neseniai pas mus paleido šitą reikalą ir neturime dar kažkokių nurodymų dėl kainų mažinimo iš viršaus. Nežinau, gal vėliau kažkoks nurodymas bus, bet dabar suvienodinome kainas ir viskas“, – kalbėjo „Maximos“ darbuotoja.

Tuo metu „Rimi“ prekybos tinklas padarė pertvarką – šalia gėrimų priklijuotos baltos nedidelės etiketės, kaip ir kituose prekybos tinkluose, tačiau ant lentynų iškabintos didelės raudonos lentelės, kurios nurodo tokias pat gėrimų kainas, tik dideliais skaitmenimis.

„Rimi“ pardavėja teigė, kad tai jokiu būdu nėra mažesnių kainų demonstravimas.

„Jokių akcijų nebėra pas mus. Visos kainos čia be nuolaidų. Tos raudonos kainos tik atkreipia dėmesį bendrai apie kainas, bet čia ne reklama apie akciją“, – kalbėjo „Rimi“ darbuotoja.

„Bottlery“ – specialūs pasiūlymai

Vienoje koncerno „MG Baltic“ parduotuvių „Bottlery“ nebematyti mažesnes kainas rodančių etikečių – baltos etiketės nurodo tik gėrimo kilmės šalį bei kainą, tačiau iš pokalbio su pardavėju paaiškėjo, kad „Bottlery“ gali pasiūlyti kai kuriuos gėrimus pigiau, ir tai vadinama „specialiu pasiūlymu“.

„Dabar akcijos ir mažesnės kainos nebeegzistuoja dėl Seime priimto įstatymo, bet mes turime „specialius pasiūlymus“ ir realiai čia gėrimai su mažesne kaina. Mes to negalime reklamuoti ir to nedarome, bet jei jūs manęs paklausite, aš jums pasakysiu, kurie mūsų gėrimai yra su pasiūlymais“, – kalbėjo „Bottlery“ pardavėjas.

Be to, pigesnių gėrimų galima rasti ir parduotuvės viduryje, kur sukrauta įvairių gėrimų su užrašu „Bottlery rekomenduoja“.

Tuo metu visų „Vynotekos“ kainų etiketės – rožinės, prie kai kurių jų yra nedidelis užrašas „rekomenduojame“, tačiau jos darbuotojas teigė, kad tai nesusiję su mažesnėmis kainomis.

„Mes negalime nieko sakyti apie kainas. Mes jums galime patarti tik apie skonį ir rūšį gėrimų. Kainos gali svyruoti, bet jūs turite pats tai stebėti, o „rekomenduojame“ čia nesusijęs su kaina. Šiuo ženkliuku jums tik rekomenduojame, ką būtų verta paragauti“, – kalbėjo „Vynotekos“ pardavėjas.

Alkoholio kainos toliau svyruos – L. Vilimas

Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vykdomasis direktorius Laurynas Vilimas sako, kad prekybos tinkluose alkoholio kainos toliau svyruos.

„Pas kiekvieną prekybininką gali būti kitokia gėrimo kaina. Čia priklauso nuo to, kaip susiderama su tiekėju. Kiekvieno didelio ar mažo prekybininko tikslas – pateikti prekę geriausiu kainos ir kokybės santykiu. Nors dabar negalima reklamuoti akcijų, derybos toliau vyksta. Visada išliks siekis mažinti kainas laikinai ar ilgesniam laikotarpiui. Bus daugiau galbūt orientuojamasi į ilgalaikį kainos sumažėjimą“, – sakė L. Vilimas.

Pasak jo, Seimas, priimdamas sprendimą nebeleisti vartotojų informuoti apie alkoholio kainas, pažeidžia jų teises. Be to, gali atsirasti įvairių visuomenės iniciatyvų – jų dalyviai stebėtų kainas prekybos vietose ir dalintųsi informacija su kitais vartotojais.

„Žmogus, kuris su prekyba nesusijęs ir iš to negauna pajamų, gali skelbti tą informaciją, kad gėrimai vienur ar kitur kainuoja mažiau. Netgi yra mobiliosios programėlės, kuriose nurodomos tuo metu esančios kainos. Čia ne prekybos tinklų programėlės. Aš manau, kad gali atsirasti žmonių, kurie stebės tas kainas ir dalinsis jomis. Tai nebus įstatymo pažeidimas“, – BNS teigė L. Vilimas.

A. Matulas: informacija iš pardavėjo nėra įstatymo pažeidimas

Vienas naujos tvarkos iniciatorių, Sveikatos reikalų komiteto narys konservatorius Antanas Matulas BNS tvirtino nemanąs, kad pirkėjams apie sumažintas kainas pranešantys kasininkai ar salės darbuotojai pažeidžia įstatymą.

„Bet jeigu žmogus klausia, tai jis (pardavėjas – BNS) gali pasakyti, svarbiausia, kad nėra platinama informacija elektroninė ir popierinė, kaip buvo platinamos knygelės, brošiūros. Kad vietoje konsultantas pasako, pataria... Geriau, kad to nebūtų, bet jeigu yra, dėl to niekas čia neatsitiks, bet žmogus jau neis iš lauko, pasiskaitęs kažkokią informaciją, tikslingai nusipirkti kažkokio alkoholio. Nes statistika rodo, kad daugiausia išpardavimai alkoholio būdavo per akcijas“, – BNS teigė A. Matulas.

Jis teigė parduotuvėse dar nesilankęs ir nematęs, kaip veikia nauja tvarka. Tačiau jis įspėjo, kad prekybininkai nebandytų ieškoti landų.

„Geriau būtų, kad prekybininkai neeksperimentuotų ir netąsytų politikų už ūsų, nes šita dauguma, kuri atėjo su kertiniu šūkiu mažinti alkoholio suvartojimą, man yra priimtina. Jeigu matysime, kad bus gudraujama, tai prekybininkai gali sulaukti labai liūdnų pasekmių – net iki valstybinio alkoholio pardavimų monopolio, kuriam aš nepritariu, jeigu ieškos būdų, kur ir kaip tą alkoholį sumažintomis kainomis sustatyti – atskirose lentynose, ant padėklų ar matomiausioje parduotuvės vietoje. Mano patarimas jiems – kas priimta, tą reikia gražiai įgyvendinti, kad nesusilauktų tokių dalykų, nes politikai kartais perlenkia lazdą“, – teigė A. Matulas.

Įsigalioję draudimai

Nuo lapkričio 1-osios draudžiama informuoti apie alkoholio kainų akcijas – visose prekybos vietose negalima jokiais būdais pirkėjams parodyti, kokiems gėrimams ir kokios taikomos nuolaidos. Sumažinta kaina etiketėje gali būti nurodyta, tačiau negali būti palyginimo su ankstesne kaina.  

Nebegalima taikyti ir fiksuotų nuolaidų kuponų savininkams, alkoholio įsigijusiam pirkėjui laimėti prizą, gauti dovanų ar priedą prie gėrimų. Taip pat uždrausta organizuoti žaidimus, akcijas, konkursus ar loterijas, kurie skatintų įsigyti ar vartoti alkoholį.

Alkoholio kontrolės įstatymo pataisas Seimas priėmė šių metų balandį.  

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close