captcha

Jūsų klausimas priimtas

Dvi valstybės įmonės nesutaria dėl SGD terminalo

Prieš porą savaičių Seimo palaimintos suskystintųjų dujų terminalo statybos kelia trintį tarp bendrovės „Klaipėdos nafta“ ir Klaipėdos uosto direkcijos. 
BFL nuotr.
BFL nuotr.

Prieš porą savaičių Seimo palaimintos suskystintųjų dujų terminalo statybos kelia trintį tarp bendrovės „Klaipėdos nafta“ ir Klaipėdos uosto direkcijos.

Jos vadovas Eugenijus Gentvilas pareiškė nepasirašysiąs bendradarbiavimo sutarties su terminalo projektą įgyvendinančia „Klaipėdos nafta“, nes sutartis esą prieštarauja įstatymams. „Klaipėdos naftos“ vadovai susidariusios padėties nekomentuoja. Premjeras ir susisiekimo ministras neigia, kad tarp dviejų valstybinių įmonių vyksta konfliktas ir tą vadina darbine diskusija.

Suskystintųjų dujų terminalas vadinamas „Gazprom“ dujų alternatyva. Jį Lietuva, planuojama, turės, 2014-ųjų pabaigoje. Klaipėdoje, ties Kiaulės Nugara iškilsiantį terminalą prieš porą savaičių palaimino Seimas ir Prezidentė, tačiau finišo tiesiojoje atsidūrusias statybas ima trukdyti nesutarimai tarp bendrovės „Klaipėdos nafta“ ir Klaipėdos uosto direkcijos.

Pastarosios vadovas pareiškė nepasirašysiąs bendradarbiavimo sutarties su terminalo projektą įgyvendinančia „Klaipėdos nafta“, nes sutartis esą prieštarauja įstatymams.

Pasak E. Gentvilo, sutarties projekte numatyta, kad pirsą, prie kurio švartuotųsi laivas-saugykla, turėtų už 177 mln. litų pastatyti Uosto direkcija, tačiau birželio 12 dieną priimtas suskystintųjų dujų terminalo įstatymas numato, kad šios prieplaukos statybomis turi rūpintis „Klaipėdos nafta“.

„Uosto direkcijos valdyba man nesuteikė įgaliojimų pasirašyti šią sutartį, kuri Uosto direkcijai kainuotų apie 229 mln. litų. Pirsą, kuris bus pastatytas, eksploatacijai pereina į „Klaipėdos naftos“ rankas. Taigi, mes negalime pastatyti svetimo turto“, –  tvirtino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos gen. direktorius Eugenijus Gentvilas.

Uosto direkcijos vadovo teigimu, pirso statybos stabdytų uosto plėtrą – tektų atidėti visus kitus investicinius planus, atleisti pusę darbuotojų. Bendrovės „Klaipėdos nafta“ vadovai susidariusios padėties nekomentuoja.

„Diskusija kyla, kiek suprantu, ne dėl pačių darbų, o dėl pinigų. Pinigai visada yra svarbus reikalas, bet strateginio projekto įgyvendinimas yra visos valstybės prioritetas“, – kalbėjo Premjeras Andrius Kubilius.

Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis sako, kad tarp dviejų valstybinių bendrovių jokio konflikto nėra ir viską vadina darbine diskusija.

Esą Uosto direkcija suskystintųjų dujų terminalo infrastruktūrai yra numačiusi skirti daugiau nei 120 mln. litų, tačiau bėda ta, kad lėšų poreikis terminalui didėja ir kol kas neaišku, kokia tiksli suma darbams bus reikalinga.

„Mes girdime, kad reikės 230–250 mln. litų. Jei ta suma, poreikis suskystintų gamtinių dujų terminalo infrastruktūrai nuo 123 mln. litų smarkiai padidėtų, tai akivaizdu, kad Uosto direkcijos darbas sutriktų, kalbant apie kitų svarbių uoste projektų įgyvendinimą. Juolab, kad pasikeitus teisės aktus, 50 proc. pelno uostas kiekvienais metais turi dar pervesti į valstybės biudžetą“, – kalbėjo E. Masiulis.

Pasak ministro, Uosto direkcijos taryba nutarė kreiptis į Vyriausybę su prašymu 2012–2014 metais atleisti bendrovę nuo pelno mokesčio. Esą šiuos pinigus būtų galima skirti suskystintųjų dujų terminalo infrastruktūrai.    

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...