captcha

Jūsų klausimas priimtas

Planuojama ilginti „Vikingo“ kelią

Greitojo konteinerių traukinio „Vikingas“ maršrutas ateityje gali ilgėti iki Turkijos. Lietuvos ir Turkijos susisiekimo ministrai sutarė dar šiemet šiuo maršrutu pasiųsti pirmąjį bandomąjį traukinį, o projekto ekonominį naudingumą vertins abiejų šalių specialistai.
ELTA nuotr.
ELTA nuotr.

Greitojo konteinerių traukinio „Vikingas“ maršrutas ateityje gali ilgėti iki Turkijos. Lietuvos ir Turkijos susisiekimo ministrai sutarė dar šiemet šiuo maršrutu pasiųsti pirmąjį bandomąjį traukinį, o projekto ekonominį naudingumą vertins abiejų šalių specialistai.

Ketinimus bendradarbiauti „Vikingo“ projekte Lietuvos ir Turkijos susisiekimo ministrai patvirtino parašais po tarpusavio supratimo memorandumu. Per Turkijos prezidento vizitą surengtame Lietuvos ir Turkijos verslo forume pasirašomi trys tokie dokumentai – tarp verslo asociacijų, nacionalinių transliuotojų ir transportininkų. Tačiau daugiausia perspektyvų abiejų šalių vadovai įžvelgia susisiekimo ir logistikos srityse.

„Mūsų šalys užima gerą strateginę padėtį šiaurinėje ir pietinėje Europos žemyno dalyse. Tai suteikia Lietuvai ir Turkijai natūralią galimybę stiprinti bendradarbiavimą transporto, logistikos ir tranzito sektoriuose“, – pabrėžė šalies vadovė Dalia Grybauskaitė.

„Labai svarbu, kad mūsų susisiekimo ministrai pasirašys memorandumą dėl „Vikingo“. Tai palengvins krovinių kelią į Rytus ir iš jų, lengviau jus pasieks ir prekės iš Turkijos“, – kalbėjo Abdullah Gulas, Turkijos prezidentas.

„Lietuvos geležinkeliai“ jau senokai ieško, kaip tolyn į Aziją pratęsti iš Klaipėdos iki Iljičiovsko uosto Ukrainoje be pasienio ir muitų kontrolės riedančio greitojo konteinerių traukinio kelią. Šių metų pradžioje ketinimų įsijungti į „Vikingo“ projektą ir keltais per Juodąją jūrą perkeltus konteinerius gabenti toliau – į Graikiją, Iraną, Kiniją – pareiškė Rumunija.

Jos siūlymai, ko gero, pravers ir ieškant geriausio konteinerių kelio į Turkiją. Trumpesniu keliu, tiesiai per jūrą, gal būtų greičiau, bet abejojama, ar pigiau.

„Su Turkija būtų galima susijungti pasinaudojus Ukrainos perkėla, kad laivais būtų galima transportuot iki Turkijos. Bet dėl įkainių, ilgų muitinės procedūrų iš Ukrainos pusės, mums šis kelias atrodo nagrinėtinas, bet nelabai perspektyvus“, – komentavo susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.

Pasak ministro, dar šiemet iki Turkijos žadama pasiųsti pirmąjį bandomąjį traukinį, kuris tikriausiai važiuos sausuma – per Bulgariją, Rumuniją. O kuris kelias „Vikingui“ būtų tinkamiausias, kuris labiau tiktų ir vežėjams, ir krovinių siuntėjams, spręs į darbo grupę susibūrę abiejų šalių specialistai.

„Vikingo“ traukiniu vežamiems kroviniams yra taikomos nemažos nuolaidos, todėl jų kelias kainuoja iki 30 proc. pigiau nei paprastais traukiniais.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...