captcha

Jūsų klausimas priimtas

Vilniaus viešajame transporte – karo padėtis

To Vilniuje nebuvo seniai. Po sostinės tarybos sprendimo, kuriuo užkirstas kelias privačių mikroautobusų iškėlimui į miesto pakraštį, privačių vežėjų ateitis tapo visiškai neaiški. Vežėjai džiūgauja – esą dabar miesto valdžia neturi teisinio pagrindo jų išguiti iš sostinės centro. Tačiau mero bendražygiai laikosi priešingos nuomonės – esą „mikriukai“ ne išgelbėti, o kaip tik pasmerkti.
BFL nuotr.
BFL nuotr.

To Vilniuje nebuvo seniai. Po sostinės tarybos sprendimo, kuriuo užkirstas kelias privačių mikroautobusų iškėlimui į miesto pakraštį, privačių vežėjų ateitis tapo visiškai neaiški. Vežėjai džiūgauja – esą dabar miesto valdžia neturi teisinio pagrindo jų išguiti iš sostinės centro. Tačiau mero bendražygiai laikosi priešingos nuomonės – esą „mikriukai“ ne išgelbėti, o kaip tik pasmerkti.

Vilniaus politikai jau bando į darbotvarkę sugrąžinti trečiadienį atmestą privežimo maršrutų klausimą, o Vyriausybės atstovas Vilniaus apskrityje stoja vežėjų pusėn. Vis dėlto labai tikėtina, kad paskutinį žodį šioje istorijoje tars ne politikai, o teismas.

Vežėjai: savivaldybė neteko pagrindo sutarčių nutraukimui

Dar šių metų pradžioje visi privatūs sostinės vežėjai gavo pranešimus apie su jais sudarytų sutarčių nutraukimą nuo liepos 1 d. Tačiau Vilniaus miesto vežėjų asociacijos prezidentas Saulius Matulionis DELFI teigė, jog po trečiadienį taryboje priimto sprendimo nebelieka teisinio pagrindo sutarčių nutraukimui.

„Tarybos sprendimas akivaizdžiai parodė, kad tarybos nariai turi savo nuomonę. Balsavimas, mūsų nuomone, nebuvo toks, kokio tikėjosi meras ir jo komanda, – kalbėjo S. Matulionis. – Kas bus toliau? Mes tarsimės su teisininkais ir žiūrėsime. (...) Sausio mėnesį gavome raštus, kad nuo liepos 1 d. nutraukiamos sutartys dėl to, kad bus skelbiami konkursai iki vasario 1 d. Dabar tokia situacija – nei pakartas, nei paleistas. Taryba (konkursų – DELFI) aprašo nepatvirtino. Konkursų skelbti negali. O mes esame gavę raštus, kuriuose nurodoma, kad bus skelbiami konkursai. Akivaizdu, kad teisininkai tikrai turės darbo.“

Vežėjų pusėn stoja ir Vyriausybės atstovas Vilniaus apskrityje Audrius Skaistys.

„Neįsigalioja įspėjimo (apie sutarčių nutraukimą – DELFI) sąlyga. Konkurso nepaskelbė, tai reiškia – sutartys negali būti nutrauktos, bent jau kol kas. Jie negali dabar vadovautis būtent tuo punktu, kad paskelbus naują konkursą sutartys bus nutrauktos, nebepratęsiamos ir t.t.“, – DELFI teigė A. Skaistys.

Be to, vežėjai yra apskundę savivaldybės veiksmus teismui.

„Pirmos instancijos teisme yra priimtas sprendimas mūsų naudai – pritaikytos laikinosios apsaugos priemonės. Savivaldybė yra parašiusi atskirąjį skundą. Šitas klausimas dabar bus nagrinėjamas antros instancijos teisme“, – aiškino Vežėjų asociacijos vadovas S. Matulionis.

Tiesa, ir vežėjams palankus teismo sprendimas dalį verslininkų paliktų nežinioje. Mat 4 iš 7 asociacijai priklausančių įmonių turi tik iki 2014 m. pabaigos galiojančias sutartis, o likusių trijų įmonių sutartys baigiasi šių metų liepą. Savivaldybė, bent jau kol kas, netrykšta noru pratęsti sutartis šioms trims įmonėms.

I. Jakaitytė: arba privežimo maršrutai, arba nieko

Vilniaus tarybos narė, mero Artūro Zuoko bendražygė Indrė Jakaitytė DELFI teigė negalinti suvokti, kodėl taryba pasisakė prieš konkursų privatiems vežėjams paskelbimą.

„Vakar, mūsų nuostabai, taryba nepritarė „mikriukų“ integracijai į bendrą viešojo transporto ir bendrą bilietų sistemą. Pagal mūsų viziją, privatūs vežėjai turėjo užtikrinti patogų ir saugų susisiekimą miesto pakraščiuose gyvenantiems žmonėms, neįgaliesiems, naujuose mažuosiuose autobusuose turėjo galioti ir Vilniečio kortelė, įvairios nuolaidos keleiviams – pensininkams, studentams ir visiems kitiems, kam numatyta įstatymuose“, – dėstė I. Jakaitytė.

Politikė laikosi nuostatos, jog sprendimas neskelbti konkursų reiškia „mikriukų“ mirtį jau nuo liepos 1 d.

Padėtis be išeities?

Trečiadienio tarybos posėdžio pabaigoje privežimo maršrutų konkursų nepalaikę socialdemokratai pakeitė poziciją. Socdemas Rimantas Vaitkus pasiūlė jau kitame posėdyje imtis naujo sprendimo dėl šių konkursų, o taryba tokiam variantui pritarė.

„Jei ne siūlymas posėdžio pabaigoje, šis opozicijos balsais nulemtas nepritarimas reikštų, kad „mikriukų“ neliktų nuo liepos 1 d. visiškai. Dalies vežėjų sutartys galioja būtent iki šio termino, likę vežėjai sutartyse numatyta tvarka įspėti apie jų nutraukimą liepos 1 d.“, – teigė I. Jakaitytė.

Tačiau Vilniaus tarybos veiklos reglamente nurodoma, kad „atmesti tarybos sprendimų projektai, jei jie nebuvo keisti, gali būti teikiami tarybai svarstyti pakartotinai ne anksčiau kaip po 3 mėnesių“.

Anot I. Jakaitytės, šiuo metu ieškoma būdų, kaip sugrąžinti privačių vežėjų klausimą į darbotvarkę, bet nepažeisti tarybos reglamento.

„Dabar - klausimas atviras. Specialistai turės rasti naujus būdus, kaip grįžti į tarybą su analogišku integravimo klausimu, tačiau apie detales kalbėti dar kiek per anksti“, – sakė mero bendražygė.

www.DELFI.lt
 
Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...