captcha

Jūsų klausimas priimtas

Lietuvos tekstilės pramonei – aukso amžius

Lietuvos tekstilės ir aprangos pramonė šiuo metu išgyvena aukso amžių. Be didėjančio eksporto į Europos šalis, duris Lietuvos tekstilininkams atvėrė ir Kinija. Daugėjant užsakymų, pigesnės darbo jėgos lietuviai ketina ieškoti Ukrainoje ir Baltarusijoje.
Asociatyvi iliustracija, Scanpix nuotr.
Asociatyvi iliustracija, Scanpix nuotr.

Į tekstilės ir audinių parodą pirmą kartą atvyko Kinijos verslininkai. Lietuvą laikantys Vakarų valstybe kinai nusprendė pirkti jiems brangių lietuviškų medžiagų ir gaminių. Mat kinai keičia skonį ir vis dažniau atsiranda norinčiųjų kokybės, o ne kiekybės.

„Kinijos ekonominė padėtis ir gyvenimo lygis paaugo, dabar ne tiek svarbu kaina, kiek kokybė arba prekės ženklas, dizainas. Kinija atsižvelgia į viso pasaulio rinkos pokyčius, į Lietuvos taip pat“, – sako „China Textiles and Garment Brand Show“ organizatorius Sunas Siaomingas.

Lietuvos eksportas į Kiniją didėja, tačiau to negana. Azijos šalis dar siūlo tinkamą žaliavos bazę.

„Pasiūti, išausti mes mokame puikiai, bet mums reikėtų gauti geresnių medžiagų, kokybiškesnių medžiagų, naujų technologijų. Tuo būdu pasiūlant rinkai gerus gaminius, juos pasiūlant pakankamai pigiai, nes lietuviai parduoti jau moka“, – aiškina Aprangos ir tekstilės įmonių asociacijos generalinis direktorius Valdas Klimavičius.

Lietuva parduoda nemažai – 80 proc. tekstilės ir audinių iškeliauja į užsienį, o šioje pramonėje dirba 28 tūkst. žmonių – maždaug kaip Kėdainių miestas. Vis dėlto tekstilininkai susiduria su iššūkiu – pramoninkams trūksta kvalifikuotos darbo jėgos. Todėl, bendradarbiaudami su ukrainiečiais ir baltarusiais, jie darbuotojų arba atsiveš čia, arba dalį užsakymų perkels į Ukrainą ir Baltarusiją.

Iš 400 dalyvių, ieškančių galimų verslo partnerių, maždaug pusė – lietuviai. Kasmet tekstilės ir audinių parodoje dalyvaujantys verslininkai tiesiogine prekyba tiki labiau nei elektronine.

„Žinote, kartais mes suabejojame, atrodo – internetas gali spręsti visas problemas, bet po to mes turime tiek kontaktų ir tiek darbo, kad kiekviena paroda atneša be galio didelį naudingumą ir pelną“, – teigia UAB „Mega Euro Group“ generalinis direktorius Sigitas Stankevičius.

Parodoje ne tik mezgami ryšiai, bet verslininkai apžiūri ir naujausias siuvimo technologijas, madingiausias medžiagas.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...