captcha

Jūsų klausimas priimtas

Kredito davėjai neturėtų klientų vilioti dovanomis

Vartojimo kredito sutarčių reklamoje pateikiama informacija turėtų būti objektyvi ir leidžianti vartotojui priimti ekonomiškai pagrįstus sprendimus.
SXC.hu nuotr.
SXC.hu nuotr.

Vartojimo kredito sutarčių reklamoje pateikiama informacija turėtų būti objektyvi ir leidžianti vartotojui priimti ekonomiškai pagrįstus sprendimus.

Vartotojai turėtų būti skatinami įvertinti savo galimybes grąžinti kreditą.

Tai numatyta Lietuvos banko Priežiūros tarnybos papildytose Finansinių paslaugų reklamos gairėse.

Lietuvos bankas netinkama laiko tokią reklamą, kurioje žadama suteikti kreditą neatsižvelgiant į vartotojo finansinę būklę. Be to, vartojimo kredito davėjai neturėtų klientų vilioti dovanomis ir prizais, nes tai gali paveikti jų ekonominį elgesį ir paskatinti sudaryti kredito sutartį būtent dėl papildomos naudos, neįvertinus sutarties sąlygų ir pasekmių. Tiesa, tam tikrais atvejais, kai neskatinamas neatsakingas skolinimasis, naudą siūlyti galima (pavyzdžiui, įvairios klientų lojalumo didinimo programos, atsiskaitymų negrynaisiais pinigais skatinimas).

„Gairių papildymai turėtų ne tik skatinti etišką ir informatyvią reklamą, bet ir padėtų riboti agresyvią vartojimo kreditų reklamą, kuri neretai sugundo žmones priimti emocijomis, o ne realiais apskaičiavimais pagrįstus finansinius sprendimus“, – Lietuvos banko pranešime cituojamas Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Finansinių paslaugų ir rinkų priežiūros departamento direktorius Vilius Šapoka.

Reklamoje taip pat neturėtų būti žadama papildoma nauda už kitų vartotojų įtraukimą. Neigiama praktika laikoma ir „svajonių finansavimo“ reklama, kai viliojama paimti kreditą, nors jis galbūt vartotojui nėra būtinas ir tam nėra finansinių galimybių.

Lietuvos banko valdybai 2013 m. kovo 19 d. patvirtinus Vartojimo kredito gavėjų mokumo vertinimo ir atsakingojo skolinimo nuostatus, vartojimo kredito teikėjams draudžiama skatinti neatsakingą skolinimą. Finansinių paslaugų reklamos gairių papildymas padės įvertinti, ar vartojimo kredito sutarčių reklama yra tinkama, t. y. ar nepažeidžia draudimo skatinti neatsakingą skolinimąsi.
Finansinių paslaugų reklamos gairės papildytos po konsultacijų su rinkos dalyviais, rašoma Lietuvos banko pranešime. Vartojimo kredito davėjams duota laiko pasirengti veikti pagal naujus reikalavimus, todėl papildytos Finansinių paslaugų reklamos gairės, kaip ir Vartojimo kredito gavėjų mokumo vertinimo ir atsakingojo skolinimo nuostatai, įsigalioja 2013 m. liepos 1 d.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...