captcha

Jūsų klausimas priimtas

Lietuvoje keičiasi prekybos tendencijos

Vis daugiau prekybininkų tradicinę mažmeninę prekybą derina su elektronine. Prekybos ekspertai teigia, kad ši tendencija paveikė ir plotų prekybos centruose nuomą.
BNS nuotr.
BNS nuotr.

Lietuvoje prekių ir paslaugų pirkimas internetu per 5-erius metus išaugo 2 kartus. Tačiau dalis gyventojų vis dar mieliau renkasi įprastas parduotuves.

Besiplečianti internetinė prekyba daro vis didesnę įtaką prekybos centrų nuomininkų įpročiams. Kai kurie nekilnojamojo turto ekspertai sako jau matantys, kad prekybos centruose mažėja didelių prekybos plotų poreikis.

„Tai nėra taip, kad elektroninės parduotuvės išnaikins tikras parduotuves. Čia greičiau yra abipusė pagalba. Iš kitos pusės, jeigu žiūrėti į tuos pačius prekybos centrus, kažkiek keičiasi ir plotų paskirtis. (...) Čia yra ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje. Tiesiog šiek tiek apmažėjusius prekybinius plotus keičia laisvalaikio praleidimo įstaigos“, – konstatuoja „Ober-Haus“ Vertinimo ir rinkos tyrimų departamento vadovas Saulius Vagonis.

Prieš trejus metus „Coface“ verslo rizikos analitikai paskelbė, kad tradicinei mažmeninei prekybai išgyvenant ne pačius geriausius laikus, ji turės jungtis su internetine, o tik elektroninės arba tik stacionarios parduotuvės po truputį nyks. Prekybininkai Lietuvoje šiandien vis dažniau naudoja daugiakanalės prekybos strategiją, kai sujungiamos tradicinė mažmeninė ir internetinė prekybos.

„Jie savo prekybą kelia ir į elektroninę erdvę. Kita tendencija yra matoma, kad verslą pradėję elektroninėje erdvėje, ieško galimybių turėti kad ir nedidelę, bet fizinę parduotuvę mūsų prekybos centruose“, – teigia „Akropolis LT" vadovė Dovilė Šiekštelytė-Batutienė.

„Klientas tikrai gauna didžiulę naudą. Jis sužinot gali viską internetinėje parduotuvėje ir ateiti nusipirkti, išbandyti tą produktą, ar iš tikrųjų jis jam tinka. Lygiai taip pat parduotuvėje atėjęs jis, gali būti, kad neapsisprendžia, ar jam tinkamas tas produktas. Ir gal iš tikrųjų nusipirks kitą kartą, ar jis lygiai taip pat grįžęs gali nusipirkti namuose“, – teigia „Douglas LT" vadovė Vilūnė Spaičė.

Statistikos departamento duomenimis šiais metais Lietuvoje beveik penktadalis 16-74 metų amžiaus asmenų internetu pirko drabužių, avalynės, sporto prekių. Prieš penkerius metus šis skaičius nesiekė nei 6 procentų.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...