captcha

Jūsų klausimas priimtas

Nuolaidų medžiotojų degalinėse gali laukti naujienos

Šią savaitę naftos kainos vėl smuko, bet degalų kainoms tai didelės įtakos neturės. „Neste Lietuva“ generalinis direktorius Ringaudas Steikūnas sako, kad Lietuvoje benzino kainodarą labiau lemia įvairios nuolaidos ir lojalumo programos bei užsimena apie artėjančius pokyčius.
 
BNS nuotr.
BNS nuotr.

Savo ruožtu „Circle K Lietuva“ (buvęs „Staloil Lietuva“ – DELFI) generalinis direktorius Skirmantas Mačiukas nurodė, kad šiuo metu daug dėmesio skiria aptarnavimo greičio padidinimui degalinėse skubantiems klientams. „Įrengėme savitarnos terminalus ir pilantiems degalus, ir plaunantiems automobilį“, – sakė jis. Naujas greito atsiskaitymo galimybes paminėjo ir R. Steikūnas.

Nafta pigo

Kaip antradienį informavo SEB banko „Biržos laikmatis“, rugpjūčio naftos kainos kritimas – didžiausias per pastaruosius metus. „Pasirodžius duomenims apie išaugusį gręžinių kiekį JAV ir Saudo Arabijai sumažinus į Aziją tiekiamos naftos kainą, vakar „juodasis auksas“ atpigo 0,75 proc.“, – nurodoma antradienio pranešime.

9 val. Lietuvos laiku barelis „Brent“ rūšies naftos kainavo 42,22 JAV dolerio. WTI rūšies nafta antradienio rytą krito žemiau 40 dolerių ribos ir kainavo 39,98 dolerius. Dar birželį nafta prekiauta virš 50 dolerių ribos, tad per du mėnesius jos kaina krito maždaug penktadaliu.

„Mums reikia būti pasirengusiems žemoms kainoms ir nepastovumui. Reikės palaukti kol įsibėgės 2017 metai, kad pamatytume bent kokį realų padidėjimą kainose“, – sakė JAV energetikos bendrovės vadovas Yan Lance, kurį cituoja „The Wall Street Journal“. Dar 2013 metais naftos kainos buvo didesnės nei 100 dolerių už barelį. Dabartinio atpigimo priežastis – rinkoje vyraujantis žaliavos perteklius.

Daug įtakos neturės

„Orlen Lietuva“ didmeninė litro dyzelino kaina rugpjūčio 1 dieną buvo 0,81 euro. Nuo birželio 30 dienos šis kuras atpigo 7 centais arba 8 proc. Litras A95 markės benzinas didmeninėje rinkoje kainavo 0,94 euro ir nuo birželio 30 dienos buvo atpigęs 6 centais arba 6 proc. Portalo degalukainos.lt duomenimis, dyzelinas nuo vasaros pradžios iki rugpjūčio 1 dienos atpigo 1 centu. A95 markės benzino litras rugpjūčio 1 dieną buvo 2 centais pigesnis nei birželio 2 dieną. Tačiau naftos kainų pokyčiai galutinei vairuotojų švieslentėse matomai kainai labai daug įtakos neturi. Kaip anksčiau yra apskaičiavęs „Swedbank“ vyriausiasis ekonomistas Nerijus Mačiulis, degalų kaina susideda iš kelių sudedamųjų dalių.

Pavyzdžiui, naftos bareliui kainuojant 30 eurų, litro benzino kainoje tai atsispindi kaip 17 centų. Dar 13 centų prideda perdirbėjo marža, 43 centus – akcizas, 9 centus – degalinės marža, 17 centų – pridėtinės vertės mokestis. Galutinė litro benzino kaina išeina 99 centai.

Atitinkamai, svyruojant naftos barelio kainai, visos kitos sudedamosios dalys išlieka labai panašios. Taigi, jei nafta kainuotų 1 eurą, litras benzino kainuotų 79 centus, o pasiekus 60 eurus – 1,2 euro.

Lietuva – nuolaidų šalis

Benzino kainas taip pat lemia konkurencija tarp skirtingų degalinių tinklų. „Degalų kaina yra vienas iš faktorių pritraukti klientą, nes yra ir kiti, kokybiniai, dalykai. Jeigu žmogui kokybė yra visiškai nesvarbi, o svarbi tik kaina, tada jis visada žiūrės tik tai, kur jam pigiau nusipirkti“, – DELFI sakė R. Steikūnas. Jis taip pat pabrėžė nuolaidų kortelių ir lojalumo programų svarbą Lietuvoje.

„Lietuva – nuolaidų šalis. Yra begalė nuolaidų, lojalumo programų. Tos nuolaidos, deja, tiek išaugusios, kad kartais tenka girdėti, jog žmonės pradeda galvoti ne ką jie sumoka – kokią galutinę kainą, o kokia gi nuolaidą gauna“, – pasakojo pašnekovas.
„Neste Lietuva“ generalinio direktoriaus supratimu, tokia situacija rinkoje yra iškreipta, tačiau jis abejojo, ar galėtų atsitikti taip, kad visi jos dalyviai sutartų tokios praktikos atsisakyti.

„Reikia kažkuo paimti ir pakeisti tas nuolaidų korteles, nes jeigu klientui nieko nepasiūlysi, o tik atimsi, tai jis jausis labai įžeistas ir nuskriaustas, – svarstė R. Steikūnas. – Ar kada nors sprogs, nesprogs tas muilo burbulas, bus matyti.“ Jis taip pat nurodė, kad nuolaidos degalams „iš niekur neatsiranda galų gale“. „Jeigu ir turime minčių (kokią naujovę pasiūlyti – DELFI) dabar nieko nesakysiu. Aš manau, kad ne vien mes apie tai galvojame, galvoja ir mūsų konkurentai“, – teigė R. Steikūnas, bet užsiminė apie „kažkokį labai greitą apmokėjimą“.

Akcentuoja kokybę

S. Mačiuko manymu, degalų rinka Lietuvoje nėra išskirtinė – kaip ir praktiškai visoje mažmeninėje prekyboje nuolaidų ieškotojai yra paplitę, daugybė vartotojų šalyje naudojasi nuolaidų kortelėmis. „Tai vertiname normaliai, gyventojams yra svarbu ir malonu gauti nuolaidą“, – sakė jis. Tačiau „Circle K Lietuva“ vadovas sutiko su R. Steikūnu dėl kokybės svarbos.

„Pastebime, kad nors kaina yra neabejotinai svarbus veiksnys tiek privatiems, tiek ir juridiniams asmenims, ji tikrai ne vienintelis pasirinkimo kriterijus – degalinių atveju labai svarbus tinklo patogumas, degalų kokybė, aptarnavimas, papildomi produktai. Todėl „Statoil“ tinkle mes daug investuojame būtent į šias papildomas vertes“, – sakė jis.

Jis taip pat teigė, kad didelį dėmesį skiria aptarnavimo ir produktų kokybei. „Pavyzdžiui, visose savo automobilių plovyklose naudojame pažangiausią vokišką chemiją ir tik minkštus šepečius, plečiame užkandžių asortimentą, ruošiame puikią kavą ir panašiai, – dėstė S. Mačiukas. – Be to, sukūrėme mažą revoliuciją ir pačioje lojalumo kortelių srityje – pirmieji šalyje pasiūlėme savo klientams bet kurią jų turimą mokėjimo kortelę užregistruoti kaip lojalumo kortelę, kad nereikėtų nešiotis papildomos nuolaidų kortelės.“

 

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...