captcha

Jūsų klausimas priimtas

Degalų prekeiviai aiškina, kodėl nepinga degalai

Didmeninė degalų kaina Lietuvoje – mažiausia šią vasarą, tačiau degalinės neskuba piginti degalų, nes mūsų šalyje vairuotojai esą ir taip išlepinti didelėmis nuolaidomis.
BNS nuotr.
BNS nuotr.

Daugiau į bakus pilantys vairuotojai šią vasarą neturėtų būti labai nusiminę – degalų kaina lieka stabili ar bent jau nebrangsta. Tačiau yra prielaidų jai mažėti, nes didmeninė kaina nusirito į seniai matytas žemumas, o nafta atpigo iki balandžio lygio. Tačiau degalinėse kaina nelinkusi mažėti.

Pigo ir benzinas, ir dyzelinas

„Orlen Lietuva“ skelbiama didmeninė dyzelino kaina liepos 27 dieną buvo 82 centai. Palyginti su birželio 27 diena, litras šių degalų atpigo 4 centais. O su geguže – dar daugiau. Tačiau degalinėse tokių pokyčių nematyti. Portalo degalukainos.lt duomenimis, vidutinė dyzelino kaina nesikeičia nuo gegužės 29 dienos, ir ji išlieka ties 92 centais. Vidutinė „Statoil“ dyzelino kaina šiuo metu siekia 98 centus. Panašiai ir su benzinu. Per mėnesį didmeninė kaina sumažėjo nuo 1,01 euro iki 94 centų. Tačiau vidutinė kaina degalinėse vasarą sumažėjo tik 1 centu – nuo 1,06 iki 1,05 euro.

„Statoil“ tinkle vidutinė benzino kaina už litrą – 1,08 euro. Atrodo, kad degalų kainai mažėti yra visos prielaidos stebint ir naftos kainas. Investuotojams vertinant „juodojo aukso“ atsargų pasaulyje augimo ženklus, nafta ketvirtadienį pinga, o „Brent“ rūšies naftos kaina pirmą kartą nuo balandžio 20 dienos nusileido žemiau 43 JAV dolerių už barelį kartelės.

Konkurencija turi daugiau reikšmės

Degalų prekeiviai mano, kad tai pernelyg mažas kainų svyravimas, jog į jį būtų galima jautriai reaguoti. Kai naftos kainos lieka stabilios, didesnį vaidmenį atlieka konkurencija. „Reikia žiūrėti, kas rinkoje darosi – kai kuriame nors mieste degalai atpinga, visi kiti ten nuseka paskui. Dabar pigiausi degalai Šiauliuose, anksčiau buvo Klaipėdoje, Kaune“, – 15min teigė „Lukoil Baltija“ Mažmeninės prekybos departamento vadovas Romas Turlinskas.

Iš tiesų smulkūs kainų karai nesibaigė, tad verslininkai labiau kreipia dėmesį į konkurentus, o ne kaip reaguoti į sumažėjusią didmeninę kainą. „Konkurencinė aplinka Lietuvoje yra pakankamai įtempta. Kai vienas tiekėjas sumažina, tą padaro ir kiti“, – pastebėjo „Circle K Lietuva“ (buvęs „Staloil Lietuva“) Pardavimų verslo klientams departamento direktorius Tomas Miliūnas.

Vairuotojai pernelyg išlepę

Degalų prekeiviai turi ir kitą paaiškinimą, kodėl taip greitai nereaguoja į didmeninės kainos pokyčius. „Nežiūrėkite į tą kainą stende. Juk mokate vis tiek mažiau“, – sako R. Turlinskas. Verslininkai jau seniai skundžiasi išlepinę vairuotojus nuolaidomis, kurių nerasi nei Latvijoje, nei Estijoje.

„Minimali nuolaida dabar už litrą degalų – 3,5 centų, o kai kurie tinklai siūlo dar didesnes. Lietuvos vairuotojai gauna dideles nuolaidas palyginti net su kaimynais“, – dėstė „Circle K Lietuva“ atstovas. Kai kur pigesni degalai siūlomi, jei atsiskaitai grynaisiais.

Jam pritarė ir „Lukoil Baltija“ Mažmeninės prekybos departamento vadovas. „Su nuolaidų kortele yra kitos kainos – nuo 3 iki 5 procentų mažesnės, o kai kur net iki 7 procentų. Nei latviai, nei estai tokių nuolaidų neturi, o lietuviai yra išlepinti nuolaidomis. Apskritai, kai kurios degalinės pardavinėja didmenine kaina“, – įsitikinęs R. Turlinskas.

Pigiais degalais garsėjančiame degalinių tinkle „Jozita“ šiomis dienomis dyzelinas iš tiesų pardavinėjamas vos 4 centais brangiau nei didmeninė kaina. Be to, R. Turlinskas minėjo ir likučius – kol degalų tinklai neišparduoda jų sena kaina, tol esą negali keisti. Tačiau tinklai saugo skirtingus kiekius. „Kaina ne visada priklauso nuo likučių“, – pastebėjo R. Turlinskas.

 

Šaltinis www.15min.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...