captcha

Jūsų klausimas priimtas

Taksistai Lietuvos pirmininkavimo ES Tarybai metu tikisi užsidirbtii

Liepą Lietuvai pradėjus pirmininkauti Europos Sąjungos Tarybai, daugiau klientų sulaukti turėtų ir Vilniaus taksistai. Sostinės taksi bendrovės tvirtina šiam Lietuvai svarbiam įvykiui besiruošiančios itin atsakingai, tačiau šiuo metu esą legaliai dirbantys taksistai patiria spaudimą ir yra nuolat tikrinami, o tai trukdo jiems dirbti. Vilniaus savivaldybė nusileisti neketina – patikrinimų prasidėjus pirmininkavimui bus dar daugiau.
BFL nuotr.
BFL nuotr.

Liepą Lietuvai pradėjus pirmininkauti Europos Sąjungos Tarybai, daugiau klientų sulaukti turėtų ir Vilniaus taksistai. Sostinės taksi bendrovės tvirtina šiam Lietuvai svarbiam įvykiui besiruošiančios itin atsakingai, tačiau šiuo metu esą legaliai dirbantys taksistai patiria spaudimą ir yra nuolat tikrinami, o tai trukdo jiems dirbti. Vilniaus savivaldybė nusileisti neketina – patikrinimų prasidėjus pirmininkavimui bus dar daugiau.

Taksi įmonių darbuotojų profesinei sąjungos vadovas Gediminas Sabaitis 15min.lt sakė, kad taksistai Lietuvos pirmininkavimo ES Tarybai metu dirbs kaip dirbę iki šiol, jeigu iki to laiko išsilaikys. „Iš Vilniaus savivaldybės jaučiame dabar labai stiprų spaudimą. Viešosios tvarkos skyrius, galima sakyti, terorizuoja legalius taksistus – nuolat tikrinamos mašinos, ekipažai važinėja po visą miestą, tikrina dokumentus, surašinėja protokolus, kabinėjasi absoliučiai prie visko“, – skundėsi taksi darbuotojų profsąjungų lyderis.

Paklaustas, kad galbūt taip tikimasi įvesti daugiau tvarkos, G.Sabaitis tik nusijuokė. Esą siekiant tvarkos reikia kitokių priemonių. „Jeigu jie norėtų įvesti daugiau tvarkos, atkreiptų dėmesį į nelegalius darbuotojus ar firmas, kurios teikia taksi paslaugas neturėdamos tokios teisės. O tokių įmonių yra nemažai, kaip ir pavienių asmenų, kurie tiesiog užsideda plafoną ant mašinos stogo ir važinėja. Bet Vilniaus miesto savivaldybės darbuotojai mano, kad lengviau bausti legaliai dirbančius taksistus“, – kalbėjo G. Sabaitis.

Vilniaus savivaldybės Miesto transporto skyriaus vedėjas Evaldas Matonis taksistams lengvesnių laikų nežada. Jo teigimu, tvarką taksi versle bandoma įvesti jau ne vienerius metus, tačiau geri norai ir lieka gerais norais. „Kiekvieną dieną vyksta patikrinimai. Per 2013 metus jau nustatėme 250–300 pažeidimų“, – pasakojo E. Matonis.

Anot savivaldybės atstovo, licencijas veiklai turi apie 1400 taksi vairuotojų, kurie dirba savarankiškai. Tad juos visus priversti laikytis nustatytų reikalavimų praktiškai neįmanoma.

Patikrinimų daugės

Kai buvo NATO susitikimas Vilniuje, gavome labai daug skundų iš užsieniečių. Išgirdę, kad juos tiesiog apgavo, kiekvienas supyksta ir pradeda ieškoti teisybės, – sakė E. Matonis.

Vis dėlto lengvesnių laikų taksistams niekas nežada – patikrinimų daugės, ypač Lietuvai pradėjus pirmininkauti ES Tarybai. E.Matonio manymu, tik nuolatiniai tikrinimai priverčia taksistus laikytis nustatytų reikalavimų. „Kai buvo NATO susitikimas Vilniuje, gavome labai daug skundų iš užsieniečių. Jie puikiai žino kainas, jeigu registratūroje išsikviečia taksi ir už kelionę kažkokį renginį sumoka 20 ar 30 Lt, o po renginio pavakarojus grįždamas į viešbutį moka jau 130 Lt. Klausinėja, ar toks kainų skirtumas gali būti. Išgirdę, kad juos tiesiog apgavo, kiekvienas supyksta ir pradeda ieškoti teisybės“, – kalbėjo E. Matonis.

Tad taksistai gali tikėtis papildomo tiek savivaldybės viešosios tvarkos pareigūnų, tiek policininkų dėmesio Vilnių užplūdus svečiams iš ES šalių.

Sostinės taksi vežėjų asociacijai vadovaujantis Romualdas Bieliauskas tvirtina, kad taksi įmonės ieško galimybių atnaujinti automobilius, įdarbinti geriau atrodančius ir sklandžiau bendraujančius vairuotojus, įdiegti į automobilius naujų technologijų. „Nedaug tų įmonių liko, bet tos, kurios priklauso mano vadovaujamai asociacijai, ruošiasi ypatingai sutikti Lietuvos pirmininkavimo ES svečius. Darysime viską, kad miesto ir Lietuvos svečiai matytų, jog mes ne tokie baisūs, kaip žiniasklaida bando mus piešti“, – pažadus žėrė R. Bieliauskas.

Tačiau dirbti laisvai šalia oro uosto R. Bieliauskas teigė vilties neturintis, esą Vilniaus oro uostas nori užsidirbti, todėl tikrai neleis bet kuriam taksi vairuotojui atvažiuoti ir vežti iš jo keleivius. Lėktuvais atvykstantiems turistams paslaugas teikti gali tik išrinktieji.

„Mes orientuojamės į keleivius. Mums visai nesvarbu, ar jis užsienietis, ar vietinis, mes vežame keleivius, jeigu jiems gerai, bus gerai ir mums“, – kalbėjo R. Bieliauskas, neslėpdamas, kad tikimasi užsidirbti į Lietuvą plūstelėjus didesniems svečių srautams.

Profsąjungos vadovas G. Sabaitis teigė, kad sklando kalbos, jog taksi bendrovių Vilniuje iš viso gali nebelikti, dirbs tik viena įmonė, priklausanti sostinės savivaldybei. Anot G. Sabaičio, „Vilnius veža“ nori užimti lyderių pozicijas, nes jų taksistų niekas nei tikrina, nei baudžia. Taksistai teisybės ieškoti bando kreipdamiesi į Valstybinę mokesčių inspekciją, Konkurencijos tarybą, tačiau atsakymo bent kol kas nesulaukė.

„Vilnius veža“ iki liepos, kai Lietuva pradės pirmininkauti ES Tarybai, jau turėtų turėti apie 60 automobilių. Šiuo metu paskelbti du konkursai automobilių pirkimui finansinės nuomos būdu, kurie baigsis per dvi artimiausias savaites. Tačiau sutvarkius visus formalumus naujieji automobiliai į gatves išriedės ne anksčiau negu gegužės pabaigoje.

„Mes galvojame, kad mūsų nauji, švarūs automobiliai gali būti patrauklūs šituo atveju. To ir norėtume“, – kalbėjo bendrovės direktorius Rolandas Statulevičius.

Paklaustas, ar pavyks rasti darbuotojų vairuoti naujuosius taksi automobilius, direktorius neslėpė, kad tai nėra lengva, bet esą socialinės garantijos, patrauklios darbo sąlygos įmonėje vilioja vairuotojus.

Šaltinis www.15min.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...