captcha

Jūsų klausimas priimtas

Maisto produktų šviežumui tikrinti – elektroninė nosis

Prekybininkai imasi visokių įmantrybių siekdami įtikinti vartotojus, kad jiems parduoda tik šviežiausius produktus. Vienas didžiųjų prekybos tinklų parduotuvėse diegia išmaniąją nosį, kuri leis pirkėjui kelių mygtukų paspaudimu nustatyti, ar perkama žuvis, mėsa bei salotos yra šviežios. Pardavėjus prižiūrintys inspektoriai kol kas nevertina prekybininkų veiksmų, bet primena, kad jų maisto kokybės pažeidimai vis kartojasi, o pirkėjų skundų skaičius išlieka toks pat.
LRT stop kadras
LRT stop kadras

Tereikia pardavėjo paprašyti norimos mėsos, paimti išmaniąją nosį, palaikyti virš mėsos ir po kelių akimirkų jutikliniame ekrane yra matomas rezultatas – mėsa šviežia, ji ne pirmo šviežumo, bet galima ją apdoroti termiškai, arba ji netinkama maistui. Elektroninė nosis atpažįsta daugiau nei 100 įvairių organinių junginių, kurie leidžia spręsti apie mėsos šviežumą.

„Mūsų e-nosis nėra konkurentas mūsų nosiai, nes dažnai net jei mėsa yra raudona, gražios, patrauklios spalvos ar neskleidžia kvapo, mums suprantamo kaip blogo, vis tiek tam tikros bakterijos gali sukelti tam tikrą apsinuodijimą, tai tiesiog pagalbinis įrenginys mūsų akims ir nosiai, kuris užtikrins, kad žmonės valgo šviežią maistą ir neturės jokių pasekmių“, – aiškina UAB „ArsLab“ valdybos narys Augustas Alešiūnas.

Vienas didžiųjų prekybos tinklų – pirmoji Lietuvos bendrovė, naudosianti 120 eurų kainuojančią elektroninę nosį savo veikloje. Iki šiol išmaniąją nosį dažniausiai pirko Vakarų Europos ir Jungtinių Valstijų vartotojai, nors ji platinama visuose žemynuose.

„Bandome šioje parduotuvėje, čia tikrai pakankamai didelis srautas ir publika yra visokia, ir jei vartotojui tai bus priimtina, jei jie tuo naudosis, mes tikrai stengsimės įdiegti kiekvienoje parduotuvėje, kad galėtų turėti tokį pasirinkimą“, – sako „Maxima LT“ generalinis direktorius Žydrūnas Valkeris.

Prekybos tinklo inicijuotas tyrimas atskleidė, kad 9 iš 10 vartotojų dažniausiai svarbus produkto galiojimo laikas ir kas rašoma apie produktą, bet trys ketvirtadaliai atsižvelgia ir į kainą, sudėtį bei išvaizdą.

Inspektoriai, prižiūrintys prekybininkus, pastebi, kad tinklai jau daug metų serga tomis pačiomis ligomis – vartotojai skundžiasi dėl produktų kokybės, šviežumo ir maisto galiojimo laiko. Dėl pastarojo dažniau skundžiasi mažų miestelių gyventojai. Per pusmetį jau gauta apie 900 skundų, pernai per visus metus apie 3 tūkst.

„Šiais metais yra pasitvirtinę virš 200 vartotojų skundų, mes stebime tokią tendenciją, kad pasitvirtina apie trečdalis pranešimų“, – teigia Maisto ir veterinarijos tarnybos valstybinė maisto produktų inspektorė Agnė Kolkaitė.

Lietuvos mokslininkai, sukūrę elektroninę nosį, nori, kad po kelerių metų nosis būtų diegiama į šaldytuvus. Jie prognozuoja, kad kiekvienas vartotojas elektronine nosimi išmaniuosiuose telefonuose galės naudotis maždaug po penkerių metų.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...