captcha

Jūsų klausimas priimtas

Lietuviai išprotėjo dėl obuolių acto

Lietuvos vartotojai seka paskui pasaulinę madą – suvartoja vis daugiau obuolių acto ir aktyviai domisi netradiciniais jo panaudojimo būdais. Britų „The Guardian“ šį produktą neseniai paskelbė „hipsteriškiausiu“ pasaulio gėrimu. O Lietuvos acto gamintojai fiksuoja kasmet augančius pardavimus. Ir pabrėžia, jog mūsų šalis ne tik kopijuoja pasaulio madas, bet turi savitą acto vartojimo tradiciją.
A. Ufarto (BFL) nuotr.
A. Ufarto (BFL) nuotr.

Nauja sveikuolių mada

Pavasarį praūžusioje tarptautinėje parodoje „Agro Balt 2016“ lietuviškas obuolių actas iškovojo aukso medalį. „Nors gamybinės produkto savybės nekinta jau 20 metų, reikėjo daug kantrybės, kad sulauktume rimtesnio obuolių acto pripažinimo“, – teigė Aloyzas Ubis, AB „Actas“ vadovas. – Tačiau per pastaruosius penkerius metus Lietuvoje šio produkto suvartojimo kiekis šoktelėjo maždaug 70 procentų.“

Rinkos senbuviai pripažįsta, jog natūralaus acto populiarumo kreivę kelia iš Vakarų ateinančios mados. Pasaulio spauda mirga nuo pranešimų apie Niujorko ir Londono jaunuolius, išprotėjusius dėl naujo madingiausio ir „hipsteriškiausio“ gėrimo – svičelio (angl. switchel), rašoma pranešime spaudai.

Tai obuolių actas, pagardintas imbieru ir saldikliu: medumi, klevo sirupu arba cukrumi. Kaip teigia istoriniai šaltiniai, šis obuolių acto gėrimas buvo sukurtas Karibų salyne XVI a., o itin populiarus tapo XVIII a. tarp Amerikos naujakurių, kurie svičelį gerdavo atsigaivinimui po sunkių dienos darbų. Vėliau gėrimas buvo pamirštas, ir tik pastaraisiais metais juo vėl ėmė prekiauti Bruklino parduotuvėlės ir kavinaitės. Rugsėjį „The Guardian“ apžvalgininkas Dave`as Bry šį obuolių acto gėrimą pavadino karščiausia sveikatingumo mada.

„Jau tarpukariu lietuviai gerai žinojo, jog obuolių actas padeda lieknėti, o man pačiam vaikystėje mama su obuolių actu skalaudavo plaukus“,– prisiminimais dalinosi A. Ubis. – Tačiau naujos užsieninės mados irgi yra geras dalykas, nes su actu supažindina jaunąją kartą.“

Reikalauja natūralumo

Kaip rodo statistiniai duomenys, 2015 m. natūralaus lietuviško obuolių acto šalyje parduota daugiau nei 350 tūkst. litrų. Lyginant su 2006 m. pardavimais, per dešimtmetį produkto populiarumas Lietuvoje išaugo maždaug tris kartus.

Augimą didele dalimi lėmė augantis vartotojų pasitikėjimas obuolių actu kaip natūralia priemone mesti svorį, gydyti odos ligas, palaikyti sveiką kūno ph lygį ir t. t. Obuolių actas taip pat plačiai naudojamas pramoninėje majonezo gamyboje, kulinarijoje, namų apyvokoje. AB „Actas“ yra vienintelis natūralaus obuolių acto gamintojas Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje, kontroliuojantis 71 proc. visos Lietuvos acto rinkos.

Acto rinkos pokyčiai Vakarų šalyse ir Lietuvoje primena tuos procesus, kurie jau anksčiau įsibėgėjo alaus rinkoje. Didiesiems gamintojams, kurie actą dažniausiai pripildo konservantais, iššūkį meta „kraftiniai“ gamintojai, kurie siekia pasiūlyti daugiau autentikos ir įvairovės, daugiau natūralių ir ekologiškų gaminių.
 

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...