captcha

Jūsų klausimas priimtas

Konkurencija skatina greitojo maisto restoranus Lietuvoje investuoti į plėtrą

Populiarėjant sveikai gyvensenai, greitojo maisto restoranai mėgina balansuoti ir įtikti sveikuoliams, bet augančius pardavimus kasmet skaičiuoja būtent tradicinių produktų srityje. Vieni didžiausių Lietuvoje veikiančių greitojo maisto restoranų tinklai jaučia konkurenciją, dėl to investuoja į plėtrą, o ekspertai sako, kad naujų vardų rinkoje greitu metu tikėtis nelabai verta.
AFP/Scanpix nuotr.
AFP/Scanpix nuotr.

Amerikiečių tinklo „McDonald‘s“ pardavimai Lietuvoje pernai buvo rekordiniai ir siekė 18 mln. eurų. Didžiausias Baltijos šalyse Suomijos greitojo maisto restoranų tinklas „Hesburger“ skaičiuoja pernai penktadaliu išaugusius pardavimus Lietuvoje – iki 14 milijonų eurų. Vienos didžiausių picerijų „Čili pica“ pajamos – daugiau nei 16,5 mln. eurų.

Tinklų atstovai sako, konkurencija neslopsta, tenka nuolat atidaryti naujų restoranų ir atnaujinti asortimentą.

„Manau, Lietuvos rinkos užteks visiems. Lietuvių perkamoji galia auga, netgi ir šaliai įsivedus eurą. Lietuviai nori galimybės pirkti daugiau ir nori pirkti tuos produktus, kurie priklauso aukščiausiai kategorijai. Mes žinomi būtent dėl mėsainių, mėsainiai tapo populiarūs ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje, ypač gurmaniški mėsainiai. Tad atsiranda vietos, kur galima išsiskirti“, – sako „McDonald‘s“ gen. direktorius Baltijos šalyse Vladimiras Janevski.

„Konkurencija su nišiniais restoranais, su burgerinėmis yra šiai dienai sudėtinga, situacija kiekvieną dieną tampa vis sudėtingesnė, nes turbūt nebūna dienos, kai kur nors neatsidaro nauja maitinimo įstaiga. Sutikime su tuo, kad Baltijos šalių rinka, tiek Lietuva, tiek Latvija, kur mes dirbame, yra tikrai pakankamai mažos rinkos ir tarptautiniams žaidėjams jos nėra iki galo įdomios. „Pizza Hut“ daro kažkokius žingsnius ir turi keletą restoranų per Baltijos šalis, bet tikrai šios rinkos yra pakankamai mažos, o jų prisotinimas pakankamai aukštas“, – teigia „Čili Holdings“ generalinis direktorius Donatas Vaitasius.

Greitojo maisto tinklų atstovai sako, kad tenka prisitaikyti prie sveiką gyvenimą pamėgusių klientų, tačiau greitojo maisto pardavimų sveikas maistas nepaveja. Rinkos ekspertų teigimu, šis sektorius gana gausiai pripildytas ir tai, matyt, naujų vardų nevilioja.

„Tikėtis visada galima, bet žiūrint į mūsų rinkos dydį, čia tikriausiai daugiau lemia pačių įmonių plėtros strategija, ar mūsų šalys joms įdomios, kaip geografinis buvimas būtent mūsų rinkoje. Kad jie čia pasidarys didelius verslus ir gaus didelius pelnus, tikėtis tikrai nebūtų verta“, – aiškina Marketingo asociacijos valdybos narys Rytis Buračas.

Nepriklausomas greitojo maisto tyrimas, kurį lapkritį Baltijos šalyse atliko estų tyrimų bendrovė, parodė, kad Lietuvoje populiariausių greitojo maisto restoranų trejetuke rikiuojasi „Čili“, „Hesburger“ ir „McDonald‘s“. Kiekvieną jų kaip mėgstamiausią įvardijo panaši gyventojų dalis – apie penktadalis.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...